Geen verzendkosten

1
Hoe doen ze dat geen verzendkosten binnen NL vragen?

Als men hoge prijzen vraag kan ik me dat wel voorstellen dat je de klant tegemoed komt door de verzendkosten te betalen.
Maar webwinkel met lage prijzen?

Hoe doe je dat? :shock:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geen verzendkosten

8
moncherry schreef:Hoe doen ze dat geen verzendkosten binnen NL vragen? Als men hoge prijzen vraag kan ik me dat wel voorstellen dat je de klant tegemoed komt door de verzendkosten te betalen. Maar webwinkel met lage prijzen? Hoe doe je dat? :shock:
Dat is natuurlijk per webwinkel verschillend.

Maar ik zie je denken..... En je hebt gelijk. Vaak leveren ze in op de winst. Het zal niet voor alle webwinkels opgaan maar gemiddeld moet een product gewoon tien euro kosten wil je er winst op kunnen maken. Alle producten van tien euro of minder, waarop weinig tot geen verzendkosten worden gerekend, maak je dan verlies op. Inderdaad, elke bestelling van dat bedrag kan geld kosten.

Maar ja, het levert je naamsbekendheid en klanten op. Als die klanten terug komen en volgende keer wel hogere bedragen uitgeven, dan kun je het zien als een soort marketing. Het blijft een belachelijk concept maar aan de andere kant is het het marketingtechnisch gewoon niet altijd slim om op een product van vijf euro, werkelijk een toeslag van euro iDealkosten, twee euro verpakkingskosten en vijf euro verzendkosten te rekenen. Potentiele klanten die dat zien komen nooit meer terug!

Alternatief is dus om die te goedkope producten over te laten aan de concurrentie, of het te zien als marketingkosten.
Nu op mijn weblogs:

Re: Geen verzendkosten

9
Dank je wel voor je duidelijke antwoord.
Ik bezit dus heel veel (sieraden)artikelen onder de 10,- en zelfs 5,- euro en zelfs voor 1,-
Bereken verzendkosten, maar beloon bij hogere uitgave, en bij 50 euro verzendkosten gratis.
Je houd je prijzen express laag anders verkoop je geen drol, maar als je dan ook nog eens de verzendkosten moet gaan betalen houd het verkopen via internet volgens mij binnen kort voor vele geheel op...

Re: Geen verzendkosten

10
moncherry schreef:Dank je wel voor je duidelijke antwoord.
Ik bezit dus heel veel (sieraden)artikelen onder de 10,- en zelfs 5,- euro en zelfs voor 1,-
Bereken verzendkosten, maar beloon bij hogere uitgave, en bij 50 euro verzendkosten gratis.
Je houd je prijzen express laag anders verkoop je geen drol, maar als je dan ook nog eens de verzendkosten moet gaan betalen houd het verkopen via internet volgens mij binnen kort voor vele geheel op...
Onzin dat als je je prijzen laag houd je niets verkoopt. Doordat jij de prijzen laag houd en anderen dat ook doen maak je zelf de markt kapot ;)

Als je nu je site eens zeer strak maakt + uitgebreide uitleg bij sieraden waar ze vandaan komen, hoe ze gemaakt worden etc etc + een blog + twitter etc moet jij eens kijken wat je verkoopt ook al zijn je prijzen gemiddeld tot hoog ;)

Het is dus onzin dat je perse lage prijzen moet hanteren om iets te verkopen. Ik durf te wedden dat ik jouw producten met 200% marge kan verkopen alleen heb ik daar de tijd niet voor aangezien het veel werk is zie bovenstaande punten. Verzendkosten houd ikzelf altijd aan en gratis boven 50 euro etc doe ik niet aan ;)
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Geen verzendkosten

11
Max24 schreef:Ik durf te wedden dat ik jouw producten met 200% marge kan verkopen alleen heb ik daar de tijd niet voor aangezien het veel werk is zie bovenstaande punten. Verzendkosten houd ikzelf altijd aan en gratis boven 50 euro etc doe ik niet aan ;)
@Max24 - De sieradenmarkt ken ik niet, dus misschien is het daar waar.

Maar velen van ons hebben gewoon standaardproducten die ook in offline winkels te krijgen zijn en waarvoor tientallen concurrenten zijn en dan kun je opeens niet zoveel meer. Dus soms moet je accepteren dat er op sommige producten niets te winnen valt. Als je jouw prijzen (veel) hoger maakt dan Bol.com, Blokker Holding, adviesprijzen van Unilever en noem maar op dan valt dat mensen op. Dan heb je in no time geen business meer want hoe leuk jij ook kan schrijven over een pot pindakaas (of een ander veelgebruikt product) mensen weten echt wel wat het kost. Adviesprijzen heb je soms aan te houden.
Nu op mijn weblogs:

Re: Geen verzendkosten

12
Je kunt ook een middenweg nemen en een 'vaste verzendkosten' aanhouden.
Verzenden bijvoorbeeld 1,95 euro, ongeacht of iemand voor 5 euro of 50 euro bestelt.
Dan heb je lage verzendkosten, en als ze dan jouw shop prettiger vinden dan iemand die geen verzendkosten in rekeningbrengt, maakt die 2 euro ook niet uit.
Uiteraard is het handig om dan wel zicht te hebben op wat je kwijt bent met verzenden, maar als je kleine bestellingen met standaard brievenbuspost verzend bijvoorbeeld, is dit zeker goed te doen.

Daarnaast kun je dan als mensen niet per brievenbus post verzonden willen hebben, de keuze geven tegen meerprijs verzekerd te laten verzenden, maar dat is een volgend punt natuurlijk :)
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Geen verzendkosten

13
Dank je wel Bart en Ruby voor het fijne antwoord.

Het meeste gaat inderdaad in een brievenbus doos, ik verzend niet in luchtkussen!!
De doosjes die ik koop kosten gemiddeld 0.60ct per stuk, ik heb drie verschillende maten tot de grootste maat die nog door de brievenbus past. Over de verzending krijg ik altijd complimenten.
Brievenbus doos + digitale adres sticker en postzegel :lol:
Maar voor een normale bstelling(doosje vol) betaal men bij mij dus 2.25

Re: Geen verzendkosten

14
Bij mij zijn de verzendkosten 9,50, aangetekend en verzekerd (verzekering neem ik voor eigen rekening) ongeacht het gewicht en het aantal dozen.
Bestellingen boven de 250 euro geen verzendkosten.
Brievenbusdoosjes vraag ik 4 euro voor.
Ik heb absoluut niet het idee dat er minder om word besteld.
Ga jezelf niet bestelen heren, en concureer elkaar niet dood

Re: Geen verzendkosten

15
serviesonline schreef:Bij mij zijn de verzendkosten 9,50, aangetekend en verzekerd (verzekering neem ik voor eigen rekening) ongeacht het gewicht en het aantal dozen.
Bestellingen boven de 250 euro geen verzendkosten.
Brievenbusdoosjes vraag ik 4 euro voor.
Ik heb absoluut niet het idee dat er minder om word besteld.
Ga jezelf niet bestelen heren, en concureer elkaar niet dood

Aan de ene kant ben ik het wel eens met jou antwoord. Maar volgens mij verkoop jij vrij dure producten en 9,50 euro verzendkosten op een product van bijvoorbeeld 200,- euro is te overzien.
Maar als je deze zelfde verzendkosten rekent op een product van 20,- euro haken er naar mijn idee toch een hoop mensen af.

Re: Geen verzendkosten

17
Memento schreef:
serviesonline schreef:Bij mij zijn de verzendkosten 9,50, aangetekend en verzekerd (verzekering neem ik voor eigen rekening) ongeacht het gewicht en het aantal dozen.
Bestellingen boven de 250 euro geen verzendkosten.
Brievenbusdoosjes vraag ik 4 euro voor.
Ik heb absoluut niet het idee dat er minder om word besteld.
Ga jezelf niet bestelen heren, en concureer elkaar niet dood

Aan de ene kant ben ik het wel eens met jou antwoord. Maar volgens mij verkoop jij vrij dure producten en 9,50 euro verzendkosten op een product van bijvoorbeeld 200,- euro is te overzien.
Maar als je deze zelfde verzendkosten rekent op een product van 20,- euro haken er naar mijn idee toch een hoop mensen af.
Haken helemaal geen mensen af hoor zie Informatique.nl die gewoon honderden zoniet 1-2000 bestellingen per dag hebben en gewoon 6,50 rekenen op iedere order. Ik blijf erbij dat service en kwaliteit etc nog steeds erg veel meespeelt of iemand daadwerkelijk besteld of niet, ondanks de hogere verzendkosten misschien.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Geen verzendkosten

18
Maar 6,50 euro ligt in de buurt van de 6,75 euro die TNT standaard rekent. Een bedrag die de mensen kennen. 9,50 ligt daar weer een stuk boven. Ik vindt het altijd een lastig onderwerp de verzendkosten.

Re: Geen verzendkosten

19
Ik heb nog een aansluitende vraag op dit onderwerp :wink:

Als men merk producten verkoopt die ook in "offline shops" te koop zijn en deze producten kosten in de winkel 50 euro; zou ik het fijn vinden als mijn spullen daar niet boven zitten 8)

Ik ben dus verplicht een deel van de marge in te leveren om niet hoger uit te komen. Zou het gevoelsmatig fijner zijn als je ziet:

44 euro als prijs en de 6 euro verzendkosten worden er naderhand bijgedaan of
50 euro all in prijs zonde verzendkosten of
47 euro pet 3 eur verzendkosten?

Welke optie zou de meeste impact hebben?

Re: Geen verzendkosten

20
Hangt helemaal van het product af. Is het een mass consumer product dan zou ik het gaan aanbieden met gratis verzenden omdat dit voor de klant makkelijker rekenen is.

Verkoop je een product dat niet op elke straathoek te verkrijgen is dan zijn de verzendkosten veel minder van belang in het beslissingsproces van de klant.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Geen verzendkosten

21
Bestellen mensen 1 product of bestellen ze 8 producten?

Met een all-in prijs verdien je veel meer als ze er 8 kopen, maar ben je wellicht duurder dan een shop die aparte verzendkosten rekent.

Re: Geen verzendkosten

23
44 euro als prijs en de 6 euro verzendkosten worden er naderhand bijgedaan of
50 euro all in prijs zonde verzendkosten of
47 euro pet 3 eur verzendkosten?
Hoeveel verkoop je gemiddeld per keer. Een prijs van 46 euro all-in is beter en als je weet dat je per keer gemiddeld 3 artikelen verkoopt kom je nog goed uit. Soms verdien je dan aan de verzendkosten en soms verlies je er op.