maanden wachten op zending

1
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
ik heb 7 maanden geleden boeken laten drukken in China. En heb ze laten verschepen per trein. (Klimaat overweging)
De boeken zouden in Oktober aankomen. Ergens rond die tijd kreeg ik de melding dat de boeken vast stonden bij de douane in Polen. 
Daar staan ze nu nog steeds.
Mijn Chinese contact persoon verzekert me dat het een kwestie is van wachten en ook heb ik summier contact gehad met de verscheper die zegt dat de douane daar heel ingewikkeld is. (?)
Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt? Of heeft iemand tips? Ik word een beetje wanhopig zo langzamerhand. Mijn opdrachtgever is zo langzamerhand ook niet al te blij.

Alvast bedankt,
groet
Barbara

Re: maanden wachten op zending

2
De enkele keer dat ik iets bestel in C komt het meestal per UPS of DHL en binnen een paar dagen. Ik heb wel eens iets besteld uit Mongolië en dat kwam per Transiberië-Express en deed er zeven weken over. Maar zeven maanden? Polen is waarschijnlijk de eerste EU douanepost die jouw zending tegenkomt. Met wie heeft jouw leverancier het verzonden?

Re: maanden wachten op zending

3
Nou, een Chinese maatschappij. DHL en UPS (etc) doen volgens mij alleen maar luchtvracht. Inmiddels is mij duidelijk dat er echt wel een zending bij Polen staat. (Heb foto's gekregen) en ook heb ik destijds het hele drukproces op filmpjes gezien, dus het bestaat wel degelijk.
Ik krijg alleen zo weinig hoogte van het waarom en hoe lang nog. Ik kan een refund vragen maar dan moet ik alles weer opnieuw op gaan starten. Maar ja, hoe lang wacht je nog op zoiets?

Re: maanden wachten op zending

4
Een paar keer wat per trein laten komen en dat is altijd goed gegaan al duurt het wel 6-8 weken. Scheelt toch iets van 400 euro op 100 kg vergeleken met UPS etc.
Als je zelf niks met die douane voor elkaar krijgt dan had ik na 7 maanden toch echt allang geprobeerd om mijn geld terug te krijgen. Wellicht dat ze aan hun kant er dan wat meer actie achter zetten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: maanden wachten op zending

5
Hoi Barbara,

Hopelijk zijn de boeken inmiddels bij je binnen. Wij zien trouwens een tendens dat veel uitgevers hun boeken niet meer laten produceren in China maar dichter bij huis. Deels omdat China duurder is geworden afgelopen 2 jaar en je nog met transport zit (boot / trein of luchtvracht)... 7 maanden is overigens ook behoorlijk lang. De uitgevers die hun voorraad bij ons laten afleveren vanuit China zijn in totaliteit 3/4 maanden kwijt. Maar goed, tegenwoordig gebeurd productie veelal dichter bij huis... Indien je een keer wil sparren of advies nodig hebt omtrent de juiste drukker te vinden voor je productie, laat het even weten... Wellicht kunnen wij je ondersteunen.

Met vriendelijke groet,
Joost
[Verzendhuis Erenpack Bv]
http://www.erenpack.nl