bestellen Alibaba

1
Beste collega's, spullen bestellen via Alibaba en zelf ophalen bij de.haven in Nederland, is dat mogelijk? Dit om ta voorkomen dat postbezorgers mijn bestellingen stelen. Graag tot horens. Mvg Erwin

Re: bestellen Alibaba

4
Zeker! Je moet dan met de verkoper afstemmen dat hij het met zeevracht verstuurd. Als je het letterlijk zelf wilt ophalen in de haven dan zal je waarschijnlijk een volledige container moeten laten verschepen en die daar zelf ophalen met een vrachtwagen. In een ander geval zal je een expediteur moeten inschakelen die de container ophaalt. Zij leveren de container dan bij jou af of kunnen hem misschien leeg halen en de inhoud los bezorgen bij jou zodat je niet opgescheept zit met de container.

Als je niet van plan was om een volledige container vol te bestellen dan zijn er bedrijven die dit kunnen mixen met andere zendingen maar dat vereist nog veel meer coördinatie met de verkoper.

Gezien je de vraag stelt op dit forum gok ik dat je nog geen ervaring hiermee hebt, dus dan is het sowieso aan te raden om een expediteur in te schakelen die voor jou de inklaring regelt.

EDIT een eerste stap is denk ik om wat meer te leren over Incoterms:
https://www.kvk.nl/internationaal/incot ... oet-weten/
Daarmee maak je de afspraak met de verkoper over hoe het verscheept moet worden. Je kunt bijvoorbeeld EXW of FOB afspreken met de verkoper, zodat jij het transport regelt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: bestellen Alibaba

5
Top! Bedankt voor de informatie, ik ben een kleine ondernemer (ivm kleine bestellingen) imoet misschien toch kiezen voor de postbezorger en hopen dat postbezorger het netjes bezorgd.