Duitse factuur Umbuchungs-Mitteilung ??

1
Ik heb een brief ontvangen van Finanzamt Kleve met een Umbuchungs-Mitteilung.
Gaat maar om 15 euro, maar ik snap het niet helemaal. Dit is het bedrag wat ik het eerste kwartaal 2023 moest betalen met de omzetbelasting via het éénloketsysteem (One Stop Shop). En uiteraard betaald heb. In tegenstelling tot België krijg ik praktisch geen bestellingen uit Duitsland dus daarom is het zo laag.
Maar willen ze nu dat ik het nog een keer betaal? Of krijg ik het terug of is het gewoon een melding dat het betaald is? Beetje apart meer dan een jaar na dato.

Bijgevoegd de brief.
Afbeelding

Re: Duitse factuur Umbuchungs-Mitteilung ??

2
JosV schreef: 04 juni 2024 Ik heb een brief ontvangen van Finanzamt Kleve met een Umbuchungs-Mitteilung.
Gaat maar om 15 euro, maar ik snap het niet helemaal. Dit is het bedrag wat ik het eerste kwartaal 2023 moest betalen met de omzetbelasting via het éénloketsysteem (One Stop Shop). En uiteraard betaald heb. In tegenstelling tot België krijg ik praktisch geen bestellingen uit Duitsland dus daarom is het zo laag.
Maar willen ze nu dat ik het nog een keer betaal? Of krijg ik het terug of is het gewoon een melding dat het betaald is? Beetje apart meer dan een jaar na dato.

Bijgevoegd de brief.
Afbeelding
Raadselachtig. De suggestie van het Steueramt Kleve om dat aan uw financieel adviseur door te sturen is zo gek nog niet, hoewel: ik moest míjn boekhouder destijds de werking van het OSS nog uitleggen.
Ik krijg soms een bericht van de Finse Dienst dat de Finse BTW daar is binnengekomen in het betreffende kwartaal, maar met zo'n brief doe ik niets.