Artikelen scannen bij afrekenen

1
Hallo allemaal,

Ik heb naast een webshop tevens de mogelijkheid om de artikelen te kopen in de showroom/magazijn.
Ik voer dit nu elke keer handmatig in als bestelling als mensen dit afrekenen, maar het werkt nogal omslachtig. Voordeel is wel dat het meteen van de voorraad in Shoppagina word afgeboekt, maar volgens Shoppagina is hier niets voor te koppelen.
Heeft er iemand ervaring met het scannen van artikelen en wat voor software met scanner je hiervoor moet hebben?

Re: Artikelen scannen bij afrekenen

2
Maggie schreef: 22 maart 2024 Hallo allemaal,

Ik heb naast een webshop tevens de mogelijkheid om de artikelen te kopen in de showroom/magazijn.
Ik voer dit nu elke keer handmatig in als bestelling als mensen dit afrekenen, maar het werkt nogal omslachtig. Voordeel is wel dat het meteen van de voorraad in Shoppagina word afgeboekt, maar volgens Shoppagina is hier niets voor te koppelen.
Heeft er iemand ervaring met het scannen van artikelen en wat voor software met scanner je hiervoor moet hebben?
Gebruik een barcodescanner met POS-software die voorraad automatisch synchroniseert met je webshop. Vraag Shoppagina naar integratiemogelijkheden!

Re: Artikelen scannen bij afrekenen

3
evearrest schreef: 07 januari 2025
Maggie schreef: 22 maart 2024 Hallo allemaal,

Gebruik een barcodescanner met POS-software die voorraad automatisch synchroniseert met je webshop. Vraag Shoppagina naar integratiemogelijkheden!
Als je platform, zoals Shoppagina, geen directe ondersteuning biedt voor een kassasysteem of barcodescanning, kun je externe tools gebruiken om een gedeeltelijk geautomatiseerd proces op te zetten. Dit zijn automatiseringstools die verschillende systemen en applicaties met elkaar verbinden, zelfs als er geen directe koppeling bestaat. Ze werken door middel van "triggers" en "acties".

1) Scan van een artikel:
  • Je scant een product met een barcodescanner die de gegevens opslaat in een Spreadsheet.
2) Workflow:
  • Trigger: Zodra een nieuwe regel wordt toegevoegd in het Spreadsheet (door de scanner), wordt dit een trigger.
  • Actie: Deze voert automatisch de volgende acties uit:
    • Invoeren van een bestelling.
    • Aftrekken van de juiste hoeveelheid van de voorraad.
3) Resultaat: De verkoop wordt geregistreerd en de voorraad wordt bijgewerkt zonder dat je dit handmatig hoeft te doen.

Je hebt wat technische kennis nodig om de workflows in te stellen.
Shoppagina moet bepaalde functies hebben die via API of andere integraties toegankelijk zijn (bijvoorbeeld voor voorraadbeheer).
Kantoormeubelen kopen? https://www.kantoor4all.nl/