Beste mede-forumleden,
Ik overweeg een webwinkel te openen waarin ik niet-bederfelijke vleeswaren ga verkopen. Deze kunnen met een normale pakketdienst (DHL, PostNL?) worden bezorgd. Als dit goed loopt zal ik uitbreiden met de verkoop van bederfelijke vleeswaren. Deze zullen gekoeld en binnen één dag moeten worden bezorgd (met Trunkr?).
Ik heb al een aantal dingen uitgezocht, sommige nog niet, en ik zou graag jullie kijk en mening horen op mijn bevindingen en vragen.
Er zijn voldoende (hoewel niet onbeperkt) financiën, ik zou echter pas flink willen investeren als de webwinkel goed loopt. Ik zoek dus een platform dat kan meegroeien met de omzet en winst.
Waaraan moet mijn platform voldoen:
- Mijn leverancier heeft beperkte capaciteit. Er moeten niet meer orders worden geplaatst voor een product dan mijn leverancier kan leveren. Ik moet de voorraad van een product dus kunnen instellen en bijstellen
- Ik wil alle producten die gedurende een periode (bijv. een week) zijn besteld, kunnen verzamelen en als 1 order naar mijn leverancier kunnen sturen. Dit is een harde eis, mijn leverancier gaat niet allemaal losse ordertjes samenstellen.
- Betaling via Ideal
- Ik wil mijn BTW-aangifte en belastingaangifte gemakkelijk kunnen doen: Er moet een koppeling te maken zijn met een boekhoudpakket
- Het versturen van een order moet gemakkelijk zijn en snel gaan: Er moet een koppeling te maken zijn met de bezorgdienst
- Simpele dingen graag goedkoop. Een bankrekening lijkt me iets simpels, wat is een goedkope zakelijke bankrekening? Ideal lijkt me iets simpels hoe koppel ik daar goedkoop mee?
- Ik wil marketing-acties kunnen houden. Marketing is sowieso iets waar ik weinig verstand van heb, dus ook daar zijn hints en tips zeer welkom. Ik denk dat advertenties op Facebook en Instagram wat op zullen leveren?
Mijn vragen:
- Welk webshop platform gebruik ik? Ik kwam zelf uit op Shopify. Of zou ik iets anders in overweging moeten nemen en waarom?
- Welk boekhoudpakket zou ik moeten nemen? Ik kwam zelf uit op e-boekhouden.nl
- Hoe koppel ik met één of meerdere bezorgdiensten, wat is goedkoop en makkelijk? En wat schaf ik zelf aan, een labelprinter lijkt me handig.
- Alle andere suggesties zijn van harte welkom
Ik heb een stevige IT-technische opleiding gehad. Ik wil echter een webshop opzetten en handel drijven, ik zit niet te wachten op een programmeerklus. Ik zou dus zoveel mogelijk standaard componenten willen gebruiken.
Bij voorbaat dank.
Ecommerce Events
- 28-03 Shopping Awards 2025
- 02-04 Webwinkel Vakdagen 2025
- 09-10 Shopping Today 2025
Webshops te koop
Te Koop: Webshop in opblaasbare ijsbaden te koop
Te koop: Webshop in opblaasbare ijsbaden voor Nederland en België, met accounts op grote platforms. Recent geïnvesteerd in branding en internationale uitbreiding.
Statistieken
1 bericht
1 bericht
Plaats reactie