Hoe gaan jullie hiermee om?
PostNL geeft aan dat het pakket is afgeleverd (ook de chaffeur geeft dit aan) en er is voor getekend. Maar de klant geeft aan niets te hebben ontvangen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Re: Getekend maar klant geeft aan niets te hebben ontvangen
2Dit zijn inderdaad lastige situaties. Het komt vaak neer op 1 van 2 scenario's
1. De klant is ter kwader trouw en heeft het pakket wel degelijk ontvangen maar probeert er een slaatje uit te slaan.
2. Het pakket is daadwerkelijk niet afgeleverd en PostNL en/of de chauffeur hebben een fout gemaakt.
In het eerste geval wil je natuurlijk niet een tweede zending doen of het geld terug storten. In het tweede geval juist wel. De kunst is nu om uit te vogelen wat er precies gebeurd is.
Je zegt dat de chauffeur ook aangeeft het op het juiste adres afgeleverd te hebben. Dit suggereert dat je al onderzoek hebt laten doen door PostNL. Dat zou inderdaad ook mijn eerste stap zijn.
Vervolgens zou ik bij de klant aangeven dat je onderzoek hebt laten doen bij PostNL en dat er contact geweest is met de bezorger. De bezorger geeft aan dat het bij het juiste adres afgeleverd is en dat er door de bewoner van dat adres getekend is. Voeg eventueel de communicatie tussen jou en PostNL toe aan het bericht naar jouw klant.
Meestal zie je dat als scenario 1 aan de hand is, dat de klant dan inbindt en dat het pakket dan opeens wel tevoorschijn komt met een of ander smoesje.
Als de klant dan nog zegt dat hij niets ontvangen heeft, dan kan je vaak aan de manier waarop de klant dat meldt wel achterhalen of hij oprecht is of niet.
Als de klant oprecht lijkt, dan zou ik een tweede zending doen, eventueel verzekerd of met ID controle (leeftijdscheck).
Reageert de klant heel emotioneel of onredelijk, dan kan je het afdoen met het feit dat er getekend is en dat PostNL en de bezorger aangeven dat het op het juiste adres afgeleverd is. Dit zou ik echter alleen doen als je er echt van overtuigd bent dat de klant aan het flessentrekken is. Waarschijnlijk gaan ze een negatieve review schrijven, maar dat is op zich niet erg als je er netjes op reageert met wat er gebeurd is.
1. De klant is ter kwader trouw en heeft het pakket wel degelijk ontvangen maar probeert er een slaatje uit te slaan.
2. Het pakket is daadwerkelijk niet afgeleverd en PostNL en/of de chauffeur hebben een fout gemaakt.
In het eerste geval wil je natuurlijk niet een tweede zending doen of het geld terug storten. In het tweede geval juist wel. De kunst is nu om uit te vogelen wat er precies gebeurd is.
Je zegt dat de chauffeur ook aangeeft het op het juiste adres afgeleverd te hebben. Dit suggereert dat je al onderzoek hebt laten doen door PostNL. Dat zou inderdaad ook mijn eerste stap zijn.
Vervolgens zou ik bij de klant aangeven dat je onderzoek hebt laten doen bij PostNL en dat er contact geweest is met de bezorger. De bezorger geeft aan dat het bij het juiste adres afgeleverd is en dat er door de bewoner van dat adres getekend is. Voeg eventueel de communicatie tussen jou en PostNL toe aan het bericht naar jouw klant.
Meestal zie je dat als scenario 1 aan de hand is, dat de klant dan inbindt en dat het pakket dan opeens wel tevoorschijn komt met een of ander smoesje.
Als de klant dan nog zegt dat hij niets ontvangen heeft, dan kan je vaak aan de manier waarop de klant dat meldt wel achterhalen of hij oprecht is of niet.
Als de klant oprecht lijkt, dan zou ik een tweede zending doen, eventueel verzekerd of met ID controle (leeftijdscheck).
Reageert de klant heel emotioneel of onredelijk, dan kan je het afdoen met het feit dat er getekend is en dat PostNL en de bezorger aangeven dat het op het juiste adres afgeleverd is. Dit zou ik echter alleen doen als je er echt van overtuigd bent dat de klant aan het flessentrekken is. Waarschijnlijk gaan ze een negatieve review schrijven, maar dat is op zich niet erg als je er netjes op reageert met wat er gebeurd is.
Re: Getekend maar klant geeft aan niets te hebben ontvangen
3Volgens mij wordt er eigenlijk niet meer getekend door de klant ook al is het verzekerd. Sinds de covid periode zijn de bezorgers zelf krabbels gaan zetten en dat is niet meer gestopt. Dat is in ieder geval bij mij het geval.
Is de krabbel van de klant?
Is de krabbel van de klant?