sites starten langzaam op?

1
Ik weet niet of ik dit hier mag melden zo, ik hoop dat het mag.
Ik lees hier vaak dat men zegt, wat start je site toch langzaam op.
Dat terwijl het bij mij nog geen 2 seconde duurt.
Ik heb dan wanneer je in windows werkt daar een oplossing voor.
Ik ken windows eigenlijk van binnen en van buiten, en windows met IE kan standaard maar 2 downloads tegelijk binnenhalen.
Dat betekend wanneer er een aardig aantal afbeeldingen geladen moet worden, dat dat inderdaad zo een seconde of 10 kan duren, en dat is eigenlijk al lang, toch?

De oplossing is 2 registerregels toevoegen zodat er 32 downloads tegelijk binnen gehaald kunnen worden, dat zal een stuk schelen.
Wijzig nooit onkundig iets in het register, wees uitgerust wanneer je dit doet, en nuchter.
Verkeerde wijzigingen kunnen negatieve resultaten opleveren.
Maak eerst een systeemherstelpunt.


klik in het start menu op "uitvoeren"
typ REGEDIT en klik op "OK"
dan kom je in het register van windows, verander daar verder niks anders dan hier vermeld.
dit zijn de HKEY mappen van alle register sleutels, waarden,enz....
sluit alle HKEY mappen als ze niet gesloten zijn (om een HKEY map te sluiten klik op het - teken in het kleine vierkantje voor de map, zie hieronder. gebruik eventueel de schuifbalken)
door op het plusje te klikken voor de sleutel open je de sleutel.
in het linker venster zie je de sleutels.
in het rechter venster de waarden die in de sleutels zijn opgeslagen.

blader in het register naar de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\ Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings.


Klik in het menu Bewerken, Nieuw, klik op "DWORD-waarde"
klik rechts op de nieuwe DWORD-waarde en klik links op "naam wijzigen.
Geef "Nieuwe waarde nr.1" de naam:
MaxConnectionsPer1_OServer
dubbel klik dan op de DWORD-waarde MaxConnectionsPer1_OServer en geef deze de waarde 32.

Klik in het menu Bewerken, Nieuw, klik op "DWORD-waarde"
klik rechts op de nieuwe DWORD-waarde en klik links op "naam wijzigen.
Geef "Nieuwe waarde nr.1" de naam:
MaxConnectionsPerServer
dubbel klik dan op de DWORD-waarde MaxConnectionsPerServer en geef deze de waarde 32.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: sites starten langzaam op?

4
Ward schreef:Goeie tip voor nerds en geeks. Maar belangrijker is uiteindelijk natuurlijk dat je een korte responstijd ook haalt bij alle bezoekers die niet rommelen in het Windows-register. Dat is de massa.
Zeker, daarom is deze tip niet voor nerds en geeks zoals je het beschrijft, maar voor iedereen die het langzame inladen van websites, streamings enz. als vervelend ervaart.
Nerds en geeks zijn meer de types die dat soort dingen uitzoeken, maar of die benaming klopt vraag ik me wel een beetje af in dit tijdperk waar 95% bijna dagelijks achter een beeldscherm kruipt. Wanneer meer mensen dit weten, hebben ze dus minder last van traag inladen.
Ik kan hier ook de tekst neerzetten die bij het *.reg (registerbestand) hoort die deze 2 regels in het register zetten met een dubbelklik wanneer je dat opslaat in kladblok als bijvoorbeeld snellerladen.reg, maar dat doe ik niet. dan zou het automatisch gaan.
Dus lijkt me beter deze info te verspreiden zodat steeds meer mensen niet zo lang moeten wachten wanneer een site veel data bevat.
Uiteraard kan je ook beter geen *.bmp bestanden voor je site gebruiken, misschien doen sommige dat nog?
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: sites starten langzaam op?

5
Peter, in de Google webmasterhulpprogramma’s vind je onder Labs > Siteprestaties een grafiek met een samenvatting die toont hoe langzaam/snel je site over een periode van maanden is. Hoewel ik het volgens Google niet slecht doe, ben ik nog steeds niet helemaal tevreden.
Google schreef:Prestatieoverzicht
Het laden van pagina's op uw site duurt gemiddeld 1,0 seconden (bijgewerkt op 20 feb. 2011). Dit is sneller dan 91% van de sites.
StoreCore.io

Re: sites starten langzaam op?

7
Er zijn nog wat meer trucjes om je site sneller te maken.

Zo kun je gzip aanzetten en zlib gebruiken om je php te comprimeren. Hier kun je testen of gzip aan staat op je website. Als het uitstaat kun je het wellicht activeren op je website. Dit doe je door deze code in te voegen in de .htaccess van je website:

Code: Selecteer alles

php_value zlib.output_compression 16386

<ifModule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/plain text/xml application/xml application/xhtml+xml text/javascript text/css application/x-javascript
BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html
BrowserMatch ^Mozilla/4.0[678] no-gzip
BrowserMatch bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html

# BEGIN Compress text files
  <filesMatch "\.(css|jpg|png|js|x?html?|php)$">
    SetOutputFilter DEFLATE
  </filesMatch>
</ifModule>
# END Compress text files
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: sites starten langzaam op?

9
Volgens mij is mod_deflate en mod_gzip gebaseerd op hetzelfde maar mod_deflate is nieuwer en werkt beter dan mod_gzip. Beide bieden compressie wat wordt uitgevoerd in de Apache webserver en werkt voor alle bestanden. De andere, zlib, werkt vanuit PHP en werkt dus alleen op files die door php worden geparsed.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento