wp all import aantallen onjuist

1
Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw en weet dus nog niet hoe alles hier werkt.
En hopelijk zit ik in de juiste groep met mijn vraag.

Ik heb wp all import waarvan ik in dit geval de cronjobs elke dag bij mijndomein.nl laat lopen.
Nu is het zo dat elke dag de aantallen niet kloppen dus het werkelijk aantal en erna.

Moet er soms iets veranderd worden in Record Matching van wp all import ?

Ben benieuwd naar een reactie, alvast dank
Henry

Re: wp all import aantallen onjuist

2
Henryvc1960 schreef: 29 maart 2025 Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw en weet dus nog niet hoe alles hier werkt.
En hopelijk zit ik in de juiste groep met mijn vraag.

Ik heb wp all import waarvan ik in dit geval de cronjobs elke dag bij mijndomein.nl laat lopen.
Nu is het zo dat elke dag de aantallen niet kloppen dus het werkelijk aantal en erna.

Moet er soms iets veranderd worden in Record Matching van wp all import ?

Ben benieuwd naar een reactie, alvast dank
Henry

Hey Henry,

Herken probleem dit, elke dag die cron laten lopen en steeds vreemde aantallen zien. Grote kans dat ‘ie niet goed weet welke records ‘bestaand’ zijn en elke keer opnieuw dingen aanmaakt of overslaat. Check even het volgende:

Je moet bij Record Matching echt een vast, uniek veld gebruiken (zoals een product-SKU of ID). Anders ziet WP All Import steeds alles als nieuw of juist niet als bestaande. Ga naar je importinstellingen, kies “Match existing record en geef daar dat unieke veld op.

Zet daarna in de import-opties aan dat ie alleen updatet als er iets veranderd is. Dan pakt ‘ie alleen de rijen waar echt iets anders is, en krijg je geen nieuwe records bij zo’n beetje elke run.

Een tip: zet logging aan en kijk in de History na je cron-run hoeveel rijen ‘Processed’, ‘Created’, ‘Updated’ of ‘Skipped’ zijn. Zo zie je meteen of ‘ie dingen dupliceert of overslaat.

Als laatste: test ‘m eerst handmatig één keer, dan weet je zeker dat de instellingen kloppen vóór dat je ‘m in je cron stopt. Vaak blijkt dat de cron-trigger net even anders loopt.

Hopelijk helpt dit!