Social Media

1
Ik zit hard mijn best te doen om mijn webwinkel (http://www.boekenstek.nl/) te promoten. Volgens sommigen moet je veel aan social media doen. Nu ben ik na de oorlog niet meer buiten geweest. Schijnt ook niet nodig te zijn voor social media.

Maar...........................

Hoe handel je dat allemaal?
Twitter
Facebook
Weblog (http://boekenstek.blogspot.com/)
Forums
Linkedn (of zoiets)
Hyves

Ik heb me ongeveer overal aangemeld. Maar ik kan er wel iemand voor in dienst nemen....

Wat is handig?

Ik hoor het graag.
http://www.boekenstek.nl/
http://boekenstek.blogspot.com/

Re: Social Media

3
Tegenwoordig zit iedereen op die sociale media, voornamelijk facebook en twitter. Je merkt al dat Hyves het aan het verliezen is.. Maar hoe ga je dat aanpakken? Zelf doe ik het ook en ik plaats regelmatig nieuwsitems, Blog-items en producten naar mijn facebook account. Het idee achter de sociale media is dat je een band krijgt met je klanten en dus bijvoorbeeld bij verjaardagen daar goed op in kunt spelen (aparte korting o.i.d.) Goed actief zijn op de sociale media zorgt ervoor dat je opp twitter meer 'followers' krijgt en op facebook meer vrienden en dus meer potientele klanten.
http://www.seebuyplay.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Social Media

5
Handig is:
1. Keuzes maken.
-Welke social media is relevant voor mij? Waar zitten mijn doelgroepen (Zoals (potentiële) klanten, verkopers, andere) wat gebruiken zij aan social media wel/niet.
-Wanneer je zet je welke social media in?
- Besteed ik tijd aan social media en hoeveel dan?

2. Vragen stellen.
- Wat wil ik met social media bereiken?
- wat moet het opleveren? Leads, publiciteit, verkopen, contacten, ?
- Lukt dat?
- Is het 'social media' het waard? Investeringen versus opbrengsten.(Tijd, kosten v opbrengsten)
De tijd die ik beschikbaar heb waar kan ik die het beste aanbesteden. Maak een lijstje van de werkzaamheden en stel je de vraag waar staat social media. Hoe belangrijk is het?

3. Social media inzetten daar waar het goed in is.
Voorbeelden:
- Twitter; korte berichten (dynamischer), snel contact.
- Blog; langere berichten, (meer achtergrond informatie)

Heel veel succes, Martijn

Re: Social Media

6
Het lijkt echt een hype te zijn en bijna niet meer weg te denken voor de ondernemer. Online marketing en meestal gratis ook! Pure PR waar je een dagtaak aan hebt en ik denk dat je er zo'n beetje een PR-medewerker voor in dienst moet hebben.

Ik vraag me echter af, wat het echt oplevert,...hoe kun je dat meten?
Zijn er ondernemers die goede waarneembare en/of meetbare ervaringen hebben?

Re: Social Media

7
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig met social media maar ik merk wel dat het effect heeft. De links zijn goed voor een plaats in de top 10 van inkomende verkeersbronnen en het heeft mij al enige omzet opgeleverd. Geluk? Ik geloof het niet, mijn doelgroep is heel erg actief op de sociale media en het laten zien van de laatst topgames op facebook heeft wel degelijk effect. En inderdaad, je kunt er een dagtaak aan hebben om het allemaal bij te houden. Beperk hier tot je hoofdboodschap en zorg dat je profiel duidelijk en strak is
http://www.seebuyplay.nl

Re: Social Media

8
BeOriginal schreef:Ik vraag me echter af, wat het echt oplevert,...hoe kun je dat meten?
Zijn er ondernemers die goede waarneembare en/of meetbare ervaringen hebben?
Ik heb heel veel waarneembare en meetbare ervaringen. Punt is, dat je die vraag lang niet altijd wilt stellen. Social media lijkt nieuw, maar is meer iets ouds, in een nieuw jasje. De resultaten zijn dus niet direct vergelijkbaar met andere vormen van netwerken/marketing. Net zoals je "vroeger" je niet direct afvroeg wat een goed gesprek met een klant waard was, of een goed gesprek met je vaste leverancier. Die tijd is belangrijker dan de directe winst.

De tijd die ik steek in Twitter besteedde ik daarvoor aan het bezoeken van klanten, het zoeken van nieuws of het aanbieden van mijn content aan bezoekers. Twitter doet dat alles en meer. Het is dus een beetje van alles.

Meetbare resultaten: Dertig sollicitaties na een tweet die tien keer is geretweet, ongeveer twintig procent van de traffic van enkele websites, heel veel mensen vrij persoonlijk leren kennen die ik anders niet zo kennen, en veel gemakkelijker contact met mensen waar ik anders veel tijd voor kwijt was. Daarnaast leveren die social media meetbare betere Google posities op. Twitterlinks worden geindexeerd, dat is een ding wat zeker is.

Socialmedia is gewoon een beetje marketing, beetje netwerken, beetje sales, maar dat alles anno nu. Een deel is dus direct winstgevend (bezoekersaantallen en zoekmachineranking verbeteringen) maar een deel is dat niet.
Nu op mijn weblogs:

Re: Social Media

10
Interessant boek

geld verdienen met social media-cor hospes

Bart is het nu aan het lezen voor zijn scriptie voor een bedrijf waarvan ik de naam niet zal noemen :D
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Social Media

11
moncherry schreef:is die site al weer dicht? link doet het bij mij niet hoor
Site is op zondag gesloten.

Zou Google daar ook rekening mee houden met de Crawl? Lijkt me niet echt Google vriendelijk.

Hier komt veel traffic van Facebook. Dat wordt een belangrijke speler. Twitter lijkt mij vooral belangrijk voor weblogs. Voor webwinkels weet ik het zo nog niet.

Re: Social Media

12
Retired Member schreef:
moncherry schreef:is die site al weer dicht? link doet het bij mij niet hoor
Site is op zondag gesloten.

Zou Google daar ook rekening mee houden met de Crawl? Lijkt me niet echt Google vriendelijk.
Er zijn dingen in het leven die belangrijker geacht kunnen worden dan Google.
Retired Member schreef: Hier komt veel traffic van Facebook. Dat wordt een belangrijke speler. Twitter lijkt mij vooral belangrijk voor weblogs. Voor webwinkels weet ik het zo nog niet.
Twitterberichten worden heel goed geïndexeerd, ik merk voor mijn eigen winkels dat elke keer als er een bericht getwittert word er direct een aantal zoekmachines en crawlers op de site komen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Social Media

13
Twitterberichten worden heel goed geïndexeerd, ik merk voor mijn eigen winkels dat elke keer als er een bericht getwittert word er direct een aantal zoekmachines en crawlers op de site komen.
Alleen hoe hou je je volgers. De hoeveelheid lijkt mij ook een waarde bepaling. Met weblogs heb je iets te melden maar alleen maar je nieuwe producten of collecties twitteren verveeld al gauw en kost je volgers.

Nog een ding als een crawl niet nieuws ziet zal ook daar de waarde van verminderen en op langere termijn zelfs nadelig kunnen werken. Veel bezoek van zoekmachines is niet altijd goed. Beter is het om ze uit te nodigen als je ook echt iets te melden hebt.

Re: Social Media

14
Retired Member schreef: Alleen hoe hou je je volgers. De hoeveelheid lijkt mij ook een waarde bepaling. Met weblogs heb je iets te melden maar alleen maar je nieuwe producten of collecties twitteren verveeld al gauw en kost je volgers.
Probeer je niet te zeer geknutseld te richten op die ene commercieel interessante Tweet. Gebruik het eens een tijdje om gewoon wat te netwerken, teuten of om te ontdekken wat anderen ermee doen. Als je de interactie ontdekt zul je merken dat het 'houden van volgers' minder een probleem is. Je moet het niet zien als een winstgevend kanaal, meer als ondersteuning voor je winstgevende kanalen.
Nu op mijn weblogs: