Brievenbuspost, printen via labelwriter

1
Hoe verzenden jullie brievenbuspost?

Pakketpost doe ik via myparcel, is goedkoper en online printen.

Bestaat er ook zoiets voor brievenbuspost? En dan printen via bijvoorbeeld labelwriter?
Of is de enige optie (als je via tnt wilt verzenden) online via tnt?

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

2
Port betaald gemengd heet de service van TNT. Als je meer poststukken per keer verzend dan krijg je korting. Je hoeft dan alleen maar de melding "port betaald gemengd" op de rechter boven hoek te printen en je kan zo je enveloppost in postzakken aanleveren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

6
eentje schreef:Nee natuurlijk is ie 'not amused' dit kost hem commissie...
Volgens de dame van het postagentschap bij onze locale sigarenboer maakt dit niks uit, op postzegels zit amper marge het is een soort van service. doordat je een postkantoor service kan bieden krijg je automatisch meer bezoekers in je winkel wat weer positief werkt op je klandizie.

TNT post betaald alleen een vaste vergoeding en doet wat voor je inrichting.

Ow en over de labelwriter, dat is meer dan perfect, staat professioneel op je pakjes en brievenbus post en is erg handig. Op elk moment van de dag heb je postzegels in huis (tenzij je etiketten op zijn)

Voor de Dymo gebruikers kijk even goed rond voor de alternatieve etiketten rollen de prijsverschillen zijn enorm.

Alleen jammer dat de digitale postzegel software niet werkt in combi met firefox.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

7
vince75 schreef:
eentje schreef:Nee natuurlijk is ie 'not amused' dit kost hem commissie...
Volgens de dame van het postagentschap bij onze locale sigarenboer maakt dit niks uit, op postzegels zit amper marge het is een soort van service. doordat je een postkantoor service kan bieden krijg je automatisch meer bezoekers in je winkel wat weer positief werkt op je klandizie.

TNT post betaald alleen een vaste vergoeding en doet wat voor je inrichting.

Ow en over de labelwriter, dat is meer dan perfect, staat professioneel op je pakjes en brievenbus post en is erg handig. Op elk moment van de dag heb je postzegels in huis (tenzij je etiketten op zijn)

Voor de Dymo gebruikers kijk even goed rond voor de alternatieve etiketten rollen de prijsverschillen zijn enorm.

Alleen jammer dat de digitale postzegel software niet werkt in combi met firefox.
Heb je een linkje naar alternatieve rollen? (Dymo 450)
http://www.mx-5parts.nl

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

9
Heb je een linkje naar alternatieve rollen? (Dymo 450)
http://www.etiketten.nl/catalog/index.php?cPath=58_118 je moet er wel 12 in 1 x kopen, de kosten komen dan op € 3,95 per rol (voor de 99010), koop je de originele Dymo rollen dan betaal je bij de office centre € 13,49 voor 2 rolletjes. Wat dus neer komt op € 6,75 per rol.

Gewoon zoeken op het label nummer wat je gebruikt in google levert je nog veel meer leveranciers op.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

10
Wat handig zeg dat zelf printen :lol: nooit geweten dat dit kon.

Maar waarom zou je dan nog naar een postkantoor gaan voor de brievenbuspost te verzenden? Kan je dit niet gewoon in de dichtsbijzijnde brievenbus gooien?

Je moet dus wel etiketten en een labelwriter aanschaffen. bedenk me nu dat je ook een rol postzegels op voorraad in huis kan halen :roll:
Dus waarom zou je dan toch weer die kosten gaan maken?

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

11
Als je een beetje aantallen brievenbuspost doet kun je ook aan een frankeermachine gaan denken. Wij hebben er eentje van frama.nl (staat ook wel een beetje vage rekentool op hun site). Je krijgt dan sowieso 9% korting van TNT omdat je een frankeermachine gebruikt, en bij hogeren aantallen nog 1 tot 3% erbij. Je kan je post gewoon in de brievenbus gooien als je dat wil.

Aan de andere kant maakt je natuurlijk vaste kosten voor de frankeermachine per maand (wij huurkopen), en variabele voor de inkt en in ons geval de stickers (op luchtkussen enveloppen kun je niet direct printen).
Het is gewoon even rekenen of het voor jou voordelig is. Toen wij hem aanschaften waren we al tevreden als het niet duurder was dan postzegels, want het gemak telt natuurlijk ook mee. Je betaalt achteraf en krijgt gewoon een factuur van TNT. Inmiddels blijkt het voor ons een goede keuze geweest, we zijn nu ook daadwerkelijk goedkoper uit.

Printen via een labelwriter is sowieso altijd duurder dan postzegels, omdat een label (ook goedkope) altijd een paar cent kost.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

13
glaasje schreef:Kun je hiermee ook postzegels in voorraad maken?
Nu heb ik een brede rol als verzendetiket in gebruik en een smalle rol voor de digitale postzegel.
Dit houd in dat je dan vaker aan het omwisselen bent van rollen.
Geen probleem, wij printen ze ook in voorraad, beter dan voor elke afzonderlijke postzegel opnieuw in te loggen in het print systeempje.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

14
Bij mij doet de link naar http://www.etiketten.nl/ het niet?

Ik print dus ook met de dymo, gewoon per bestelling.
Even wegen, even invoeren en uit printen, er op plakken en weg brengen
Als ik meerdere brievenbusdoosjes heb maak ik ze eerst klaar, dan weeg ik ze allemaal(schrijf in de hoek waar de postzegel komt het gewicht) en ga dan via de site printen.

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

16
Wouter Hol schreef:Port betaald gemengd heet de service van TNT. Als je meer poststukken per keer verzend dan krijg je korting. Je hoeft dan alleen maar de melding "port betaald gemengd" op de rechter boven hoek te printen en je kan zo je enveloppost in postzakken aanleveren.
Linkje hoe dit toe te passen?

Iemand enig idee waar je alternatieve etiketrollen vind voor Dymo? De originele zijn niet te betalen namelijk 15 euro per rolletje.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

17
Max24 schreef:
Wouter Hol schreef:Port betaald gemengd heet de service van TNT. Als je meer poststukken per keer verzend dan krijg je korting. Je hoeft dan alleen maar de melding "port betaald gemengd" op de rechter boven hoek te printen en je kan zo je enveloppost in postzakken aanleveren.
Linkje hoe dit toe te passen?

Iemand enig idee waar je alternatieve etiketrollen vind voor Dymo? De originele zijn niet te betalen namelijk 15 euro per rolletje.
Hierboven staat al een link naar http://www.etiketten.nl


En deze club (http://www.labeldiscounter.com/nl/label ... ible.html/) heeft de rollen ook erg goedkoop, ben momenteel bezig een bestelling voor te bereide

Re: Brievenbuspost, printen via labelwriter

19
esther schreef:Is het niet zo dat je aan een minimaal aantal poststukken moet voldoen om met Port Betaald te kunnen verzenden?
Dat klopt, ik geloof dat je minimaal 15 euro betaalt per keer dat je enveloppen aanlevert. Had ik er bij moeten vermelden, stom van mij. Zie hier voor alle voorwaarden en wat je er voor moet doen.

Wat je in feite doet is op al je enveloppen een stempel zetten met "port betaald gemengd". Eventueel kun je dit er ook op printen of zelfs enveloppen kopen of laten ontwerpen waar dit al op staat. Je voorziet dan elke envelop van het juiste adres.
Vervolgens verzamel je alle enveloppen in een bak, doos, postzak of wat dan ook. Deze geef je af bij het postkantoor samen met een orderformulier. Op dat formulier staat dat je X aantal enveloppen met de dienst port betaald gemengd aangeboden hebt. Vervolgens krijg je aan het eind van de maand een rekening voor de verzonden enveloppen. Zie hier voor de tarieven.

Kortom, het is pas interessant als je wat zwaardere enveloppen of veel enveloppen aanlevert.

Met digitale postzegels en/of frankeermachines heb ik geen ervaring. De eerstgenoemde lijkt mij in principe wel aardig te werken, een frankeermachine is heel duur en je krijgt nauwelijks korting met zo'n apparaat. Bovendien lijkt het mij onhandig werken als je al je enveloppen nog een keer apart moet wegen en frankeren. Bij PBG doet TNT dit namelijk voor jouw aan de hand van het gemiddelde gewicht per envelop.
Wat zijn jullie ervaringen?