Re: DHL 4 You ervaring?

61
Het afgelopen jaar heb ik geen echte problemen ondervonden met het verzenden met DHL4You. Een keer een klant die niet thuis was en niet heeft gereageerd op de briefjes die Selektvracht achter heeft gelaten (vermoedelijk dacht hij dat DHL aan de deur zou komen). Na de 4e keer niet thuis kwam het pakje kosteloos retour.
De doos zag er nog aardig goed uit toen deze retour kwam, geen echte beschadigingen of iets dergelijks. Een andere keer vond de bezorging veel later dan normaal plaats, dat pakket is uiteindelijk na bijna anderhalve week bezorgd. Ze hadden deze verkeerd gesorteerd.
Uiteindelijk heeft iedere transporteur wel eens een misser.

Re: DHL 4 You ervaring?

63
glaasje schreef:Hoe maak je een printlabel om met DHLFORYOU te gaan verzenden?
Op de site staat er niks over geschreven, je komt er alleen achter als je een pakket verzendklaar maakt, in de laatste stap van proces.

Specale printer, speciale labels en/of software.
Ik print ze gewoon uit op een A4-tje en plak ze op de doos. Ik zorg er wel altijd voor dat het etiket wel helemaal is "geplastificeerd" door de plakband. Mocht het etiket nat worden.....

Re: DHL 4 You ervaring?

64
Ik snap van vele van jullie de reacties niet geheel.

Ik heb destijds heel bewust gekozen voor DHL 4 you.
Puur voor de prijs (4,10 ex btw)
Hier kan geen andere vervoerder aan tippen.

Met moet begrijpen dat je erg blij moet zijn dat we van de dure tarieven van TNT af zijn en dat er goedkopere alternatieven zijn. Daarnaast biedt DHL 4 You ook nog servicepunten aan en krijg je altijd keurig een sms/mail als de zending geleverd is.

Je moet begrijpen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Wil je de zending perfect on time volgende dag geleverd hebben moet je kiezen voor DHL of UPS.
Dan wordt het pakket geleverd in een prachtige bus met een mooie handterminal. Je betaald dan alleen 60 euro! Maar dan ben je wel representatief. Vraag me af of je klanten dat ook representatief vinden.


Ik stuur al lange tijd met DHl 4 You en begreep vanuit de klantenservice dat de site binnekort geheel vernieuwd gaat worden met nog meer opties (eigen account enzo) daarnaast gaan er handterminals komen voor iedere bezorger. Goed nieuws dus.


Wanneer ik nog eens wat hoor post ik het op het forum.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL 4 You ervaring?

66
rubentje schreef:Wil je de zending perfect on time volgende dag geleverd hebben moet je kiezen voor DHL of UPS. Dan wordt het pakket geleverd in een prachtige bus met een mooie handterminal. Je betaald dan alleen 60 euro! Maar dan ben je wel representatief. Vraag me af of je klanten dat ook representatief vinden.
Je slaat de spijker op zijn kop. Voor iets meer dan 5 euro hebben we dezelfde representatieve "vandaag besteld, morgen in huis" bij TNT Post. Dan gaan we andere vervoerders dus ook niet een slordige 1200% meer betalen voor hetzelfde serviceniveau.

Probleem is meer dat TNT binnen een oligopolie van vervoerders op onderdelen bijna een monopolie heeft. Dat is slecht voor de marktwerking, daardoor betalen we als webwinkeliers meestal te veel en daardoor betalen uiteindelijk onze klanten te veel.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

68
Paazl schreef:In de UK kiest 46,5% van de online consumenten webwinkel op basis van bezorgservices.
Zo zeg je het misschien te stellig. De conclusie is dat 46,5% van de online shoppers erdoor wordt beïnvloed, niet dat dit het enige beslissingscriterium is en evenmin dat dit het doorslaggevende beslissingscriterium is. Maar verder heb je beslist gelijk: het zijn cijfers die te denken geven. Mooi gevonden!
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

69
Ik koos DHL omdat ik dan het pakket online kon aanmaken en de gegevens meteen naar de klant kon sturen. En zodat ik of andere het pakket alleen maar hoeven af te geven. Maar dat kan tegenwoordig ook met TNT post volgens mij. Maar dan nog is het goedkoper per pakket 4.95 alleen duurt het verzenden langer, en wordt er op maandag niet bezorgt/gewerkt..
Dus als iemand een bestelling plaatst op vrijdag, word die bij DHL pas op dinsdag in behandeling genomen volgens mij.. Dus dat duurt best lang voor een klant.
Pakket van donderdag wordt op zaterdag afgegeven.

Re: DHL 4 You ervaring?

71
Verkoper schreef:TNT bezorgt ook niet op maandag volgens mij.
Standaar is het geen bezorgdag meer, wel worden er 2de aflever pogingen gedaan op maandag. (nu is het zo dat er bij ons in Zeist nooit een 2de poging wordt ondernomen... En van de week zelfs een 30 kilo doos gewoon voor onze deur gedumpt was toen we niet thuis waren... :?

Re: DHL 4 You ervaring?

72
Ik verstuur ook het gros van mijn pakketten met DHL for you.

Alleen de verzendingen van vrijdag en zaterdag gaan met TNT. Dit voorkomt lang wachten voor de klant. Meeste mensen vinden dit niet erg, als ze de levering maar netjes verpakt thuis krijgen.

Ook op mijn site staat vermeld dat er wordt verzonden met DHL. Tot nu toe geen klachten ontvangen. Het thuis betalen en printen vind ik ideaal.

Re: DHL 4 You ervaring?

73
Ik zit even met een vraagje ik krijg van DHL altijd die afschrift mails, en daarin wordt 19% aangegeven.

Totale verzendkosten ex BTW : Eur 4.16
BTW 19% : Eur 0.79
Totale verzendkosten incl BTW : Eur 4.95

Mag ik nu die 0.79 cent per verzending optellen om af te trekken bij de kwartaal aangifte?
Ik deed dit nooit, maar vroeg me dus af of dit wel mag?

Re: DHL 4 You ervaring?

74
moncherry schreef:Mag ik nu die 0.79 cent per verzending optellen om af te trekken bij de kwartaal aangifte?
Ik deed dit nooit, maar vroeg me dus af of dit wel mag?
Ja, de btw over bedrijfskosten mag je aftrekken als voorbelasting in de aangifte omzetbelasting. Je kunt de inspecteur daarnaast om een correctie vragen, zodat je de betaalde btw die je "per abuis" eerder niet hebt afgetrokken, alsnog terugkrijgt.
StoreCore.io

Re: DHL 4 You ervaring?

77
PeterPastoor schreef:Onze eerste mindere ervaring. Volgens DHL site is het bezorgd en klant geeft aan niks te hebben ontvangen. Er wordt nu onderzoek naar gedaan. Weet iemand hoe lang zoiets normaal gesproken duurt?
Voor zo'n onderzoek staat normaal gesproken 10 werkdagen, maar in de praktijk is dit binnen een paar dagen. Ik zou donderdag of vrijdag even nog een keer bellen met ze.
Ik heb nu in 2 jaar tijd volgens mij 3 keer een onderzoek laten instellen en 3 keer tot tevredenheid afgehandeld. In zijn algemeenheid ben ik sowieso nog steeds tevreden; goede service voor een scherpe prijs. Ik denk dat we dit jaar 1.000 pakketten gaan doen via DHL for you, vind ik de score prima.

Re: DHL 4 You ervaring?

78
Ik verzend ook altijd met DHL for you, omdat het dichtbij gelegen is voor mij en zij ook goedkoper zijn en de service eigenlijk hetzelfde is als TNT. Heb éénmaal gehad dat een bestelling verloren is gegaan in 2 jaar dus kan niet echt klagen. Wel waren ze toen niet echt bereid om te betalen, ik kreeg €15 van de €90 orderwaarde die ik toen aangetoond had. Verder wel tevreden over DHL in het algemeen, tenzij je ze moet bellen dan doen ze er lang over en moeten ze alles maar ook echt alles opzoeken op hun ''computers''.

Re: DHL 4 You ervaring?

79
Ik ben in principe ook altijd wel tevreden. Op het lange verzenden na dan.
Alleen vandaag een minder iets gehad.

10-08-2011 pakketten online voorbereid. Kwam ook netjes in het systeem te staan. Diezelfde dag naar het servicepoint gebracht. Daar heb ik netjes voor alle pakketten een bevestiging gekregen voor het afleveren.
Vandaag stond 1 pakket nog steeds op: 10-08-2011 online voorbereid door verzender.
Niks over het afgeven etc. DHLforyou gebeld en ze gaan het uitzoeken.

We zien wel wat er gaat gebeuren.
http://www.horsetopshop.nl

Re: DHL 4 You ervaring?

82
Ons pakketje is zeer waarschijnlijk terecht. Onze klant heeft naar haar depot gebeld en die zeggen dat het bij de buren is afgeleverd. Echter bij onze aflevermail staat dat het afgeleverd is op het adres van de klant. Erg vreemd allemaal.

Vana kan de klant pas bij de buren terecht. Hopen dat depot gelijk heeft :D

EDIT- Huh? Er stond net nog een bericht hierboven toch?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: DHL 4 You ervaring?

86
Wij hebben ook gekozen om met DHL for you te verzenden, door de lage kosten en omdat je van te voren kunt betalen. Ik wordt alleen nu wel een beetje bang na het lezen van al deze berichten en heb gemerkt dat de verzending inderdaad wat langer duurt dan een gemiddeld pakje van TNT. Ik denk dat je als webshopeigenaar gewoon een keuze moet maken en de voor- en nadelen van die keuze moet nemen zoals ze zijn. Nu ik weet dat DHL tussen 12 en 14 ongeveer hun pakketjes ophaalt, zorg ik er gewoon voor dat ze voor die tijd bij het afleverpunt zijn.

Wel ga ik dit forum even volgen en de pakketjes goed in de gaten houden, want anders is omschakelen naar TNT toch wel een optie..
http://www.pyjamaonline.nl
Dé site voor betaalbare nachtmode van goede kwaliteit

Re: DHL 4 You ervaring?

87
Dirkjan schreef:
Zilliontoys schreef:Bij ons hebben de klanten een keuze
Mag ik vragen wat mensen het meeste kiezen?
Wij bieden precies dezelfde keuze aan. Vorig jaar was de verhouding voor de pakketverzendingen 75 % DHL, 25 % TNT. Dit jaar wordt het percentage DHL nog hoger, schat ik nu in.

Blijf erg tevreden over DHL for you. Volgend jaar ben je ook van de naamgeving Selektvracht af, aangezien Selektvracht volgend jaar helemaal overgaat in DHL. Het nadeel is inderdaad wel als je na donderdag 12 uur de pakketten inlevert dat je pakket pas op dinsdag wordt bezorgd.

Re: DHL 4 You ervaring?

88
PeterPastoor schreef: Als je betaald hebt kunt je een label uitprinten. Doe je in zo'n doorzichtige plak enveloppe (hoe je het ook noemt) en plak je die op de doos. Zo doe ik het. Misschien kan het ook wel op een labelprinter hoor :)
Welke grootte envelop gebruik je hier voor? Heb je nog een goed adresje?

Re: DHL 4 You ervaring?

90
Dat noemen ze 'paklijst enveloppen'. Ik gebruik ze ook in combinatie met dhl4you.

Paklijst envelop formaat: A5, verzendlabel dubbelvouwen en in de paklijstenvelop schuiven. Werk super handing.

Ik heb ze gekocht bij de volgende site: http://www.moniss.nl
Goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden