Al gefrustreerd na een week

1
Ik weet niet of het mag maar een frustie topic.

Ik ben nu al frustie na 1 week op dit forum.

De helft zit op mijnwebwinkel. En als je kijkt naar de checkout dan is die bedroevend.

Aanpassingen zijn onmogelijk.

Even een plaatje in de header wat producten plaatsen, we gaan op marktplaats (waar iedereen zoekt naar 2ehands spullen.) Even gratis 50,00 proberen bij Adwords. Avonden linkbuilden. Op alle gratis advertentie sites advertenties plaatsen.

Ikzelf begrijp et niet. Denkt nu iedereen dat het even opstarten is en invullen van een kant en klare webshop dat je klaar bent?

Denken we nu allemaal dat we er van kunnen leven dat we even een webwinkel starten?

Er zijn nu 25.000 webwinkels online. Mijnwebwinkel doet goede zaken ;-)

Maar ik zou het percentage wel eens willen weten wat slaagt.

Al die kant en klare aanbieders van webwinkels die zijn goed bezig. (ze nemen niet eens de moeite om een goede productpagina of een goede checkout te maken?)

Genoeg frustie voor nu :-)

Re: frustie

2
Je moet het ook gewoon als in de rest van het leven bekijken. Telkens als er een 'hype' is. Dat is in ieder geval mijn mening.

Kijk naar het verleden, enkele voorbeelden:

- De eerste olie werd opgeboord, toen ontstonden olieputten in zowat elke achtertuin. En nu? Nu zijn het voornamelijk grote bedrijven.

- Kruideniers winkeltjes, vroeger bijna op elke hoek van de straat, of zeker wel in elke wijk 1 of meer. En nu? Nu zijn het supermarktketens en speciaalzaken.

Zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk en zo zal het in webshop land ook wel gaan, Eerst begint jan en alleman en straks heb je de grote jongens zoals de Wehkamp, Bol etc en de niche speciaalzaken over.

De oorzaak is natuurlijk dat het al geen ruk kost om te starten tegenwoordig, maar ook door de media die het lekker oppoffen tot het ultieme geldboompje.

Geduld is een schone zaak, en wellicht minder frustrerend :wink: Maar ik snap precies wat je bedoelt! :lol:

Re: frustie

3
Probeer je nu te pollen hoeveel webshop eigenaren hobymatig bezig zijn en hoeveel knokken voor een serieuze business? Zoiets heb ik ook eens gedaan, zal het topic eens opzoeken.

Maarja een groot deel doet het hobbymatig. Mensen die serieuze business willen starten zijn echt niet gek heur, zij kijken goed naar de markt en naar kansen, hen lukt 't wel. Mensen met een niet-zo-serieuse of hobymatige webwinkel...lekker laten leven.

Wat mij wel opvalt is dat een hoop nieuwe webshops overkomen als de eigenaar zijn of haar eerste website. Dat valt aan een hoop dingen te zien (design, SEO, noem maar op). Maargoed, al gaande weg leert men, toch?

EDIT: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=1184

Re: frustie

4
Dank.. voor jullie reacties.

Zo had ik er nog niet over nagedacht :D

Ga dat topic nog eens goed doorlezen.

Ben nu al minder frustie, werkt wel dit topic :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: frustie

5
Ik denk ook dat veel te veel mensen gewone dingen willen verkopen op hun website, waarvan er al honderden sites van bestaan. En dan is een slechte opbouw van de site waarschijnlijk een slechte zaak.

Maar als je een nichemarkt hebt, dan is het wel mogelijk met een simpele site toch nog wel wat te verkopen. (hoop ik toch :-) )

Re: frustie

6
Het is denk ik ook een geldkwestie. Wij hebben ook niet zo'n hele mooie webwinkel maar nemen het wel heel serieus. Maar we hebben op dit moment het geld er nog niet voor om het helemaal op en top in orde te hebben.

Gelukkig wel verkopen haha.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: frustie

7
En in de winkelstraat zie je toch ook winkeltjes komen en weer gaan? Altijd sneu (zeker met een winkelpand en grote investeringen, je gunt iedereen een goedlopende zaak).
Met een webwinkel is de drempel laag. Kosten kun je laag houden door kleiner in te kopen. Het leuke is dat iedereen het kan proberen het lastige is dat het soms de markt kan verpesten doordat er overdreven gestunt wordt met prijzen.

De kunst en de uitdaging is om deze achter je te laten en te zorgen dat je het zelf goed op orde hebt en het serieus neemt.
Feit blijft dat er meer nodig is dan alleen een goed idee en een kant en klare winkel bij mijnwebwinkel (waar ik ook al jaren lang mijn website heb lopen... binnenkort openen we onze nieuwe eigen website!!)
Daarnaast is het voor veel mensen moeilijk origineel te zijn. Er wordt veel gekopieerd. Als in elk dorp een landelijk winkeltje staat dat brocante spulletjes verkoopt is dit geen probleem en zal het goed kunnen draaien.
Als je googled op brocante webwinkel zitter er ineens 2000 winkels in dezelfde straat. Dan wordt het een stuk lastiger.

Re: frustie

8
Volgens de Kamer van Koophandel begonnen 6.600 starters in 2010 met een webwinkel. Daar zou je nog wat verborgen groei bij moeten optellen, met name voor hobbyisten die zich niet meteen inschrijven in het handelsregister en voor bestaande bedrijven die een nieuwe webwinkel openen.
StoreCore.io

Re: frustie

9
Ward schreef:Volgens de Kamer van Koophandel begonnen 6.600 starters in 2010 met een webwinkel. Daar zou je nog wat verborgen groei bij moeten optellen, met name voor hobbyisten die zich niet meteen inschrijven in het handelsregister en voor bestaande bedrijven die een nieuwe webwinkel openen.
Maar hoeveel zijn er gestopt/failliet ?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: frustie

10
Ben je echt gefrustreerd? Of heb je selectief gelezen en als je wat verder kijkt merk je dat ook anderen van mening zijn dat veel starters de boel onderschatten: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1292

Van alle ondernemingen stopt een 70% binnen vijf jaar geloof ik. Ik schat zelf dat vijftig procent na het tweede jaar al gestopt is. Het percentage bij webwinkels zal nog wel hoger zijn, omdat de drempel om te starten zo laag lijkt, maar dit is dus gemiddeld van alle KVK inschrijvingen.

Die 25.000 webwinkels van Mijnwebwinkel is trouwens lucht. Zoveel accounts zijn er gemaakt maar hier zitten dus ook veel mensen tussen die bij drie aanbieders het gratis pakket even proberen om te zien welke het beste werkt, of mensen die twee of drie accounts starten omdat ze niet tevreden zijn over het eerste resultaat.

In totaal zijn er in Nederland nu ongeveer dertigduizend webwinkeliers actief.
Nu op mijn weblogs:

Re: frustie

11
eentje schreef:Maar hoeveel zijn er gestopt/failliet ?
De Handelsregister-barometer staat nu op 621 starters minus 209 stoppers, een nettogroei van +421 webwinkels. Ongeveer een op de drie webwinkeliers houdt het vroeg of laat voor gezien en dat is (uit mijn hoofd) een trend die al langer bestaat.

Vraag is meer hoeveel van de webwinkels die niet gestaakt worden, "slapers" zijn: webwinkels die officieel nog wel bestaan, maar waaraan weinig of niets wordt gedaan door de ondernemers. Er zitten er vast ook aardig wat webwinkels tussen waaraan alleen op een verloren zondagmiddag gehobbyd wordt.
StoreCore.io

Re: Al gefrustreerd na een week

12
Precies, er zijn best wat mensen die ingeschreven staan bij KVK maar er verder eigenlijk niets mee doen. Wellicht om de gadget status ("ik heb ook een eigen bedrijf") of omdat ze continue hun plannen voor zich uit schuiven.

Re: Al gefrustreerd na een week

15
Website beoordelen.

Als ik zie dat het van mijnwebwinkel is ben ik al klaar...

Ben ik de enigste die zo denkt?

Ik heb eerder beoordeeld vek.....nl die ging niet mee in mijn adviezen. Dat maakt niet uit en mag (ieder zijn mening). Maar om nu serieus in te gaan op mijnwebwinkel projecten ?

Ik verdien mijn brood met het adviseren van webwinkels. Het is mijn hobby en het is een sport. Scoren is het doel (heerlijk).

Maar ik zie hier gewoon veel kansloze zaken. Zijn ze goed dan worden ze mee getrokken in de algemene opinie. Iedere webwinkel is een zaak op zich. Het verhaal is nooit klaar.

Sorry Mods ik zie ook veel berichten (van mij) die verwijderd worden zonder een bericht.

Ben benieuwd hoelang dit bericht online blijft. :D

Re: Al gefrustreerd na een week

16
Ik snap je aan de ene kant heel goed. Het is inderdaad zo dat de webwinkels als kool uit de grond schieten.. Maar wat wil jij dan met dit fora? Alleen professionals die het als fulltime job hebben? Niet iedereen heeft daar de mogelijkheid toe, of wil dat ervan maken en dat wil niet per definitie zeggen dat het 'onserieuze' ondernemers zijn die maar wat doen. Degene die het toch niet serieus nemen vallen vanzelf af, zo houd je de gemotiveerde mensen over.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Al gefrustreerd na een week

17
Maar waarom dan hoop creëren. Begeleiden in een proces waar 80% kansloos is. Wees eens duidelijk wat haalbaar is.

Even een shopje vullen van mijnwebwinkel is kansloos. Er is veel meer. Wouter is een opzet aan het maken maar dan nog. Zulllen ze dat lezen. Waarschijnlijk niet.

Eindeloze verspilde energie.

Lijk me beter om een intro te maken over hoe het niet moet.

Re: Al gefrustreerd na een week

18
Ik denk dat je je frustraties voor lief moet nemen, zeker op een openbaar platform als dit fora. Maar wanneer is een concept haalbaar en wanneer niet? Wie oordeelt daarover? Vind dat altijd een moeilijk onderwerp omdat je met de juiste aanpak veel dingen tot een (redelijk) succes kunt maken. Maar dat terzijde.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Al gefrustreerd na een week

19
Retired Member schreef: Ik heb eerder beoordeeld vek.....nl die ging niet mee in mijn adviezen. Dat maakt niet uit en mag (ieder zijn mening). Maar om nu serieus in te gaan op mijnwebwinkel projecten ?
Neem aan dat dit gericht is op mij. Heb erg goed geluisterd naar de mensen op dit forum en daar hoor jij ook bij. Talloze meningen moet je samenvoegen en je eigen conclusies trekken. Omdat ik een advies niet klakkeloos overneem wil niet zeggen dat ik niet naar die gene heb geluisterd. Begrijp me niet verkeerd ben blij met de input en jou persoonlijke bijdragen. Zoals jij heb ik ook een mening, had niet gelezen in de algemene regelgeving van webwinkelforumn dat het de bedoeling was dat alleen zich zelf benoemde experts hun mening mochten geven over nieuwe projecten. Men zal toch een eigen conclusies moeten trekken anders hoor je niet in het ondernemen thuis en kan je beter voor een baas werken en genieten van je vrije tijd.

Re: Al gefrustreerd na een week

21
Statistisch gezien is dat ook zo.
Wellicht heb je Kassa gezien dit weekend en refereer je daar aan? In dat geval kan ik je melden dat het programma Kassa er absoluut niets van begrepen heeft.

Re: Al gefrustreerd na een week

22
Jaap schreef:Ik vind het wel geinig dat iemand die zoveel commentaar heeft op de kleine webwinkelier / hobbyist paypal aanbeveeld als meest veilige betaal methode. Daar zakt mij nou echt de broek vanaf

http://www.selligator.com/nl/veilig-bestellen.html
Dit vind ik niet echt passend bij het onderwerp dat Retired Member aansnijdt. Ik ben erg benieuwd wat Retired Member dan wel wil met dit openbare platform

* Als je op de link van Jaap klikt staat er nog een typo.. Selligater i.p.v. Retired Member
http://www.seebuyplay.nl

Re: Al gefrustreerd na een week

23
Ruudd schreef:
Jaap schreef:Ik vind het wel geinig dat iemand die zoveel commentaar heeft op de kleine webwinkelier / hobbyist paypal aanbeveeld als meest veilige betaal methode. Daar zakt mij nou echt de broek vanaf

http://www.selligator.com/nl/veilig-bestellen.html
Dit vind ik niet echt passend bij het onderwerp dat Retired Member aansnijdt. Ik ben erg benieuwd wat Retired Member dan wel wil met dit openbare platform

* Als je op de link van Jaap klikt staat er nog een typo.. Selligater i.p.v. Retired Member
* Dank aangepast.

Kassa heeft er werkelijk niets van begrepen. Alowawana nog iets uit Nigeria bied meer als de nieuwprijs? Go die zullen we eens gaan versturen :)

Dat het als commentaar overkomt is niet mijn bedoeling. Ik wil ze alleen behoeden voor valse verwachtingen en dat het veel moeilijker is dan alle kant en klare webwinkel aanbieders aanbieden.

Het is niet leuk om te vertellen dat als je een plan hebt en ik ga vertellen dat het nergens op slaat. Beter dat ik dat ook niet meer doe. (maak daar geen vrinden mee :D )

Ik noem mezelf ook geen expert zoals hierboven genoemd maar heb gewoon een heleboel ervaring.

Re: Al gefrustreerd na een week

24
Wouter ik heb Kassa niet gezien. Maar heb wel de voorwaarden van paypal doorgenomen en ikzelf zal er nooit aan beginnen. Het is alsof je aan de goden bent overgeleverd als je met hun in zee gaat.

Re: Al gefrustreerd na een week

25
Jaap schreef:Wouter ik heb Kassa niet gezien. Maar heb wel de voorwaarden van paypal doorgenomen en ikzelf zal er nooit aan beginnen. Het is alsof je aan de goden bent overgeleverd als je met hun in zee gaat.
Je ziet dit dan ook verkeerd om. PayPal is de veiligste betaalmethode voor de klant. Vanuit de ondernemer gezien heb je wel gelijk. Maar het blijft voor de klant, zoals Retired Member het ook brengt op zijn site, de meest veilige methode.

Re: Al gefrustreerd na een week

26
Meesleepbeest schreef:
Jaap schreef:Wouter ik heb Kassa niet gezien. Maar heb wel de voorwaarden van paypal doorgenomen en ikzelf zal er nooit aan beginnen. Het is alsof je aan de goden bent overgeleverd als je met hun in zee gaat.
Je ziet dit dan ook verkeerd om. PayPal is de veiligste betaalmethode voor de klant. Vanuit de ondernemer gezien heb je wel gelijk. Maar het blijft voor de klant, zoals Retired Member het ook brengt op zijn site, de meest veilige methode.
Niet waar. De veiligste betaalmethode blijft Creditcard aangezien je aankoop verzekerd is etc.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Al gefrustreerd na een week

27
Retired Member schreef:Maar waarom dan hoop creëren. Begeleiden in een proces waar 80% kansloos is. Wees eens duidelijk wat haalbaar is. Even een shopje vullen van mijnwebwinkel is kansloos. Er is veel meer. Wouter is een opzet aan het maken maar dan nog. Zulllen ze dat lezen. Waarschijnlijk niet.Eindeloze verspilde energie.
Dat klinkt nogal gemiddeld en als dat je doel is, heb je gelijk. Maar je moet bewust zijn dat niet iedereen de voorspelbare gemiddelde keuze wil.

Ik bijvoorbeeld, neem regelmatig kansen waarbij ik maar twintig procent kans van slagen heb. Puur omdat het resultaat het me waard is.

In veel gevallen hoef je niet alles vooraf te weten en is een gemakkelijke instap ergens toe, een goed begin. Ik heb recent een jurkje gekocht bij sundaymonday.nl. Iemand die heel veel aandacht besteed aan haar product en haar PR. Dat haar webwinkel daardoor minder tijd mag kosten neemt ze op de koop toe. Haar keuze. En ze kiest (volgens mij succesvol) voor Mijnwebwinkel.nl.

Persoonlijk, en dit klinkt misschien wat hard maar zo te lezen op het forum ben jij niet zo bang voor confrontaties en wil je dus gewoon echt het antwoord, zou ik niet snel een advies van jou kopen. Je bent TE onflexibel in je eigen gedachtewereld in wat goed is en wat niet. Dat iets TECHNISCH wel/niet ALLERBESTE software is, zegt niets over of het voor een bepaald segment/doelgroep de juiste keuze is.

Twintig procent kans van slagen.... Ik denk dat veel topsporters maar wat graag dat percentage hebben om hun droom/onderneming te verwezelijken. Als jij een adviseur bent (mag ik soms ook zijn) zou ik je adviseren om te denken uit de wens/gedachte van de klant. En niet uit wat JIJ zou doen in zijn plaats.
Nu op mijn weblogs:

Re: Al gefrustreerd na een week

28
Nog maar een om je ogen te openen: http://www.yumekoshop.nl/

Wonnen een THUISWINKEL AWARD voor BESTE STARTER...... Hoeveel klanten die jij vanaf de start hebt mogen begeleiden/adviseren haalden dat? Een webwinkel beginnen is topsport en als sommige software maar voor een of enkele webwinkeliers wél de beste keuze is, maak je als adviseur echt een hele grote fout door hier minachtend over te doen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Al gefrustreerd na een week

29
Retired Member schreef:Maar waarom dan hoop creëren. Begeleiden in een proces waar 80% kansloos is. Wees eens duidelijk wat haalbaar is.

Even een shopje vullen van mijnwebwinkel is kansloos. Er is veel meer. Wouter is een opzet aan het maken maar dan nog. Zulllen ze dat lezen. Waarschijnlijk niet.

Eindeloze verspilde energie.

Lijk me beter om een intro te maken over hoe het niet moet.
Probleem is dat mensen die spullen willen verkopen:
- Vaak geen zin en tijd hebben maanden te investeren in handleidingen voor programma's van >500 bladzijden.
- Veel mensen het maken van een webshop helemaal niet leuk vinden, en werken met de computer is iets wat hen geen bal interesseert.
- Een webshop laten maken kost tussen de 5000,- - 15000,-, dat budget hebben mensen niet + je zit vast aan zo'n bedrijf.
etc. etc.

Dus waar gaan mensen dan naar toe: naar http://www.mijnwebwinkel.nl etc.

Vrgr. Fred

Re: Al gefrustreerd na een week

30
Vekto.nl schreef:
Retired Member schreef: Ik heb eerder beoordeeld vek.....nl die ging niet mee in mijn adviezen. Dat maakt niet uit en mag (ieder zijn mening). Maar om nu serieus in te gaan op mijnwebwinkel projecten ?
Neem aan dat dit gericht is op mij. Heb erg goed geluisterd naar de mensen op dit forum en daar hoor jij ook bij. Talloze meningen moet je samenvoegen en je eigen conclusies trekken. Omdat ik een advies niet klakkeloos overneem wil niet zeggen dat ik niet naar die gene heb geluisterd. Begrijp me niet verkeerd ben blij met de input en jou persoonlijke bijdragen. Zoals jij heb ik ook een mening, had niet gelezen in de algemene regelgeving van webwinkelforumn dat het de bedoeling was dat alleen zich zelf benoemde experts hun mening mochten geven over nieuwe projecten. Men zal toch een eigen conclusies moeten trekken anders hoor je niet in het ondernemen thuis en kan je beter voor een baas werken en genieten van je vrije tijd.

Mooie webwinkel! Zoiets zal vast niet met de gewraakte provider gemaakt zijn. :D