[adapterdigitaal.nl] Winkel in laptop onderdelen, feedback?

1
Het heeft even geduurd maar ook ik heb eindelijk mijn webwinkel online. Ik volg het webwinkelforum al een aantal maanden en heb een hoop handige tips meegenomen bij het bouwen van de webwinkel.

De webwinkel draait op Magento en mijn domeinnaam en hosting neem ik af bij Skyberate. Ik ben al enkele jaren actief in de verkoop van laptops en onderdelen, vandaar dat ik de webwinkel ook richt op deze hardware.
Met de product prijzen probeer ik een gemiddelde prijs aan te houden tussen de goedkoopste en de duurste aanbieders. Ik probeer vooral uit te blinken op het gebied van klantenservice. Vragen probeer ik zo snel mogelijk te beantwoorden en naast betalen via Paypal / CreditCard / bankoverschrijving en iDEAL bied ik ook de optie voor contant betalen bij afhalen.
Ik heb gekozen voor het thuiswinkel keurmerk omdat het merendeel van mijn concurrenten deze ook voert. Dus een duurder/ander keurmerk leek mij geen betere optie.

Graag hoor ik jullie feedback over mijn webwinkel.


http://www.adapterdigitaal.nl

Re: [adapterdigitaal.nl] Winkel in laptop onderdelen, feedba

4
Gefeliciteerd met het online komen, hier mijn 'kritiek' 8)

Ik vind
- de groene kleur die je gebruikt wat te fel, vooral voor de prijs.
- je loge veels te klein.
- dat ik wat verloren binnen kom met diverse producten, zou liever de categorieën als plaatje aanklikbaar zien.
- het duidelijker als je de zoekfunctie in de zwarte balk zou zetten.
- de letters te klein, rechts bovenin.

Het eerste wat ik mis als ik op klantenservice en/of contact klik zijn jouw gegevens, adres, telnummer, mail etc. Deze staan wel op de AV pagina.

In de AV de woorden bedrijf vervangen door ondernemer, staat er diverse keren.

Tevens zit er een probleempje in je model kiezer, zodra je het merk kies schieten de twee andere keuze vakjes op Engels.

De site is soms erg traag, vooral met laden van grote foto's, door de winkelwagen heen en blijft soms ook wat hangen op Kiyoh en Google analitics.

Ik vind je site wel lekker strak en de winkelwagen pagina's erg netjes. Zeer goede start! :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [adapterdigitaal.nl] Winkel in laptop onderdelen, feedba

8
Max24 schreef:Het is zeer zeker een mooie shop alhoewel ik de banners die linksonderin staan aan de rechterkant naast de producten zou zetten, waarom? Omdat een klant keurmerken etc ziet als betrouwbaar, ik als klant zijnde zie die hele banners nu niet en dat is misschien een reden om weg te klikken.
Goed argument, hier heb ik ook over nagedacht, maar ik ben bang dat de site dan misschien te druk wordt.

Re: [adapterdigitaal.nl] Winkel in laptop onderdelen, feedba

9
Ik gebruik zelf ook magento voor mijn webwinkels. Ik vind het op het eerste gezicht een mooie shop. Niet te druk en frisse kleuren.

Een aantal puntjes die je nog kunt verbeteren:

1.
De winkelwagen in de linker kolom ziet er mooi uit totdat je er een product in plaatst. Dan klopt de opmaak niet meer en staan er wat dingen door elkaar. Dat zou je dus even kunnen bekijken. Je hebt ook alleen het laatst toegevoegde product hier staan. Ik heb het zelf zo ingesteld dat alle producten er komen te staan zodat je dus een echt winkelwagentje krijgt daar links met een totaaloverzicht.

Ook zie ik de prijzen ex btw staan. Zou je dit niet beter incl. doen en alleen in de winkelwagen de ex btw prijs laten zien? Staat nu ook verwarrend omdat het totaalbedrag dus ex btw is terwijl dit er niet duidelijk bij staat.

2.
In de winkelwagen worden de prijzen wat groot afgebeeld. Ik zou de winkelwagen netter houden en dus gewoon in het zwart en kleiner. In de kassa hetzelfde verhaal. Is maar een mening natuurlijk.

3.
Als het mogelijk is zou ik die keuze hulp die nu links staat extra op de homepage zetten zodat die gelijk lekker opvalt. Of je maakt een banner op de homepage zo van "Vind in 3 stappen uw adapter".

4.
Volgens de algemene voorwaarden bereikbaar op zondag, volgens pagina "over adapterdigitaal" niet??

5.
Check je vertalingen. Bij toevoegen van een product aan de winkelwagen komt een engelse melding.
Standaard vertaalfout van NL taalpakket op pagina nieuw account aanmaken, BEVSTIG wachtwoord.
Wachtwoord vergeten pagina: "Please enter your email below and we will send you a new password." ook in engels dus.

Nog een tip voor een goede module:
Een module die ik gebruik maakt het mogelijk om de verzendkosten al in de winkelwagen automatisch toe te voegen. Dit maakt direct duidelijk wat het in het geheel gaat kosten, hiervoor hoef je dan niet meer naar de kassa te gaan (ook al heb je onepagecheckout waar je het wel direct ziet staan). http://www.magentocommerce.com/magento- ... o-shipping

Dit is het zo wel even. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Re: [adapterdigitaal.nl] Winkel in laptop onderdelen, feedba

10
rudyhoff schreef:
Nog een tip voor een goede module:
Een module die ik gebruik maakt het mogelijk om de verzendkosten al in de winkelwagen automatisch toe te voegen. Dit maakt direct duidelijk wat het in het geheel gaat kosten, hiervoor hoef je dan niet meer naar de kassa te gaan (ook al heb je onepagecheckout waar je het wel direct ziet staan). http://www.magentocommerce.com/magento- ... o-shipping
Bedankt voor je feedback.

Ik gebruik verschillende verzendkosten voor Nederlandse en buitenlandse verzendingen, houd deze module daar ook rekening mee? Of pakt hij standaard de primaire verzendkosten?

Het lijkt me inderdaad een handige module, maar ik denk dat het wel verwarring kan veroorzaken voor buitenlandse klanten als de verzendkosten bij de checkout in ene hoger zijn.