Klantenbinding met extra's

1
Ik ben erg benieuwd wat jullie voor acties hebben gedaan of doen om klanten te binden en klanten te krijgen.
Hiermee bedoel ik concrete acties, zoals het aanbieden van een korting, stunten met verzendkosten, kadootjes o.id.

Wat is suksesvol en wat niet?

Ik vraag dit omdat ik meetlintjes als geschenkje mee wil geven aan bestellingen (wat de klant handig kan gebruiken bij het aanbrengen van stickers)
Dit doe ik als aardigheidje en omdat mijn logo steeds weer gezien wordt als de rommella open wordt gedaan.
Is dit leuk en wordt het gewaardeerd of is het verspilde moeite en geld?

Re: Klantenbinding met extra's

3
Persoonlijk vind ik pennen de allerslechtste give-away. Wie dat ooit verzonnen heeft? Er komt namelijk zeker een moment waarop een pen op is of het om een andere reden begeeft. En juist op het moment waarop je gefrustreerd maar tevergeefs iets probeert op te schrijven, valt het logo op. Ha, daar komt die rotpen vandaan!

Een gratis meetlint is in dat opzicht al beter, alleen... die heeft IKEA ook. Dan is het meer de vraag of het wel voldoende onderscheidend en uniek is.
StoreCore.io

Re: Klantenbinding met extra's

4
Hahaha goeie Ward, echter kan het ook omgekeerd. Ik vind de pen van 123inkt geweldig schrijven, ik heb bergen pennen maar zoek toch altijd deze pen weer op. En zal m missen alstie stuk gaat. Als dat gebeurt toch maar weer eens kijken of ze er weer 1 bij een bestelling doen. Zou ze er bijna voor opbellen zelfs! :lol:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klantenbinding met extra's

5
Meesleepbeest schreef:Hahaha goeie Ward, echter kan het ook omgekeerd. Ik vind de pen van 123inkt geweldig schrijven, ik heb bergen pennen maar zoek toch altijd deze pen weer op. En zal m missen alstie stuk gaat. Als dat gebeurt toch maar weer eens kijken of ze er weer 1 bij een bestelling doen. Zou ze er bijna voor opbellen zelfs! :lol:
Die pen valt op omdat het een uitzondering is die de regel bevestigt.

Voor haar Amerikaanse astronauten investeerde de NASA kapitalen in een pen die onder alle omstandigheden blijft schrijven. Russische kosmonauten kregen een potlood mee: doet het ook altijd.
StoreCore.io

Re: Klantenbinding met extra's

6
Zeker geen papieren meetlint, daar heb je niks aan.
Het is een klein plastic rolmaatje van 1,5 meter. In het midden komt een sticker met mijn logo.
Ik gebruik zon'n zelfde meetlint al een jaar voor het uitmeten van shirts omdat het lekker klein is.
Het is een lekker hebbedingetje dat je niet weggooit omdat het altijd van pas kan komen.


Hij is juist zo praktisch. Ik zou er wel blij mee zijn!

Zenden jullie weleens wat mee?

Re: Klantenbinding met extra's

7
esther schreef:Zenden jullie weleens wat mee?
Doen we zeker, maar het hangt af van het profiel van de koper en de samenstelling van de order. Bij een grotere bestelling van LEGO DUPLO sturen we gratis een "kleur-, knutsel- en plakboek" voor peuters en kleuters mee, in andere gevallen is het een flyer met vergelijkbare of nieuwe producten en soms is het een prijslijst met een selectie uit ons assortiment. We hebben het nog niet perfect op orde, maar in principe hangt het "meegevertje" of "weggevertje" vooral van af wat interessant zou kunnen zijn voor een specifieke klant.

Daarnaast geven we spaarpunten cadeau, die per saldo meteen een korting opleveren van 5% op een volgende bestelling. Sommige klanten maken er gretig gebruik van, andere interesseert het totaal niet. Je moet klantenbinding dus een beetje zoeken in een marketingmix die voor elk wat wils biedt.
StoreCore.io

Re: Klantenbinding met extra's

9
Op zich vind ik het enorm handig... een meetlintje en/of een (plastic) strijker.

Je geeft de klant hiermee direct de juiste tools in handen om de sticker goed te plakken en ook al gebruikt de klant het nooit meer, hij/zij heeft wel het gevoel gekregen dat jij je best doet om niet alleen te verkopen maar ook wil dat het er bij de klant goed uit ziet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Klantenbinding met extra's

12
Wij zenden eigenlijk nooit extra's mee in de vorm van een product of give-away. Wel doen we er af en toe een kortingsboekje (in samenwerking met andere webshops) bij.

Waar we wel spullen weggeven is op Facebook. Als mensen fan worden van onze facebook dan maken ze kans op prijzen als oordopjes en zulke gadgets ter waarde van 50 tot 150 euro. Ongeveer 1x per maand zenden we zo'n set op naar een willekeurige fan.
Via facebook kunnen wij onze shop dan weer onder de aandacht brengen bij de fans en bij hun directe connecties op facebook. Dan krijgt iemand bijvoorbeeld te zien "jouw vriend Pietje vindt [bedrijf] leuk" of "Pietje heeft gereageerd op [bedrijf]". Dit is heel succesvol en zorgt voor flink wat naamsbekendheid.

Re: Klantenbinding met extra's

13
Goed idee inderdaad om dit via facebook te doen.

De rakels bedrukken zou wel kunnen maar klanten hebben er niet zo veel meer aan na het plakken. Het is wel een hele goeie ramenkrabber als het gevroren heeft... (hopelijk hoeven we niet meer te krabben).

Die rakel is noodzakelijk voor het plakken. Vind het niet netjes die niet mee te geven.

Re: Klantenbinding met extra's

15
esther schreef:Zeker geen papieren meetlint, daar heb je niks aan.
Het is een klein plastic rolmaatje van 1,5 meter.
Top! Rolmaten kun je niet genoeg van hebben. Ik heb er ook een:

Balpennen waren de mensen ook gek op. Bekers ook, maar die zijn eigenlijk wel erg duur. Ik doe ook een bedankkaartje in de bestellen, met een frisse meid erop, die twee duimen in de lucht steekt. "Bedankt voor uw bestelling". Als de helft van de uitpakkers er even om glimlacht, is het doel bereikt.

Mvg, Frank

Re: Klantenbinding met extra's

16
Een kaartje bij bestellingen van nieuwe klanten bijvoegen wat een paar euro of procenten voordeel geeft op de tweede bestelling, uiteraard met een niet al te lange geldigheidsduur.

Sowieso zou ik altijd een foldertje met aanbiedingen of iets dergelijks bijvoegen, het heeft een hoge attentiewaarde. Want wie leest de folder van bol.com nou niet na het ontvangen van een pakketje?
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Klantenbinding met extra's

18
Ik kreeg ooit zo'n meet rolletje bij een bestelling, en ik gebruik hem altijd!! Hij ligt op mijn bureau zeer handig als ik maten moet meten, lengte van oorbellen of armbanden ect...

Laatst kreeg ik een pen en die schrijft toch lekker!! Die gebruik ik nu dus ook tot die op is.
Ik weet echter niet of het een cadeau was of per ongeluk in mijn doos is gevallen want er zat ook een sony cassette bij voor een video recorder(ter waarde van 4,-) wahhhhhhhhhhhhhhahahaa

Re: Klantenbinding met extra's

19
Dat bedoel ik. Ik gebruik het kleine rolmaatje ook heel veel. Jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad op de offerteaanvraag... Maandag even nabellen. Wat ik overigens zo gek vind is dat ik in het begin vaak bedankjes kreeg van klanten als ik een vlindersticker meestuurde. Ik krijg nooit meer reacties.. Het zal wel gewaardeerd worden, maar toch is het raar.