Concurreren met grote bedrijven

1
Ik vroeg me af, ik hoor op dit forum dat je beter een bedrijf met een niche product kan opstarten dan eentje waar er al 1001 van zijn. Maar bedrijven als bol.com en freerecordshop.nl en wehkamp.nl noem maar op verkopen ook producten die overal te koop zijn en toch zijn ze groot geworden. hoe is dat te verklaren?
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

3
ok, ik snap het, bedankt, maar als je een klein beetje wilt bijverdienen en niet heel groot hoeft te groeien kan je toch best een site opstarten waar er best veel van zijn?
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

4
Er zijn er al zo velen die wat willen bijverdienen en alledaagse producten verkopen.
Daarom maak je meer kans als je een niche markt hebt en er ook veel info over kan geven.

= betere vindbaarheid op google!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: grote bedrijven

7
En hoe ga je dat laten weten aan je potentiële klanten?
Bedenk dat de 'grote bedrijven' een enorme naamsbekendheid hebben en overal tevoorschijn komen op plekken waar mensen zoeken naar de producten die ze verkopen. Jij moet daar tussen komen voordat je potentiële klant bij het grote bedrijf gekocht heeft.
En daar komt bij dat goedkoper zijn ook betekend dat jij een kleinere marge hebt en dus uiteindelijk aan het kortste eind gaat trekken, tenzij je een wel zeer goed plan bedacht hebt om toch langer mee te kunnen gaan.

Re: grote bedrijven

8
johnverbeek schreef:ok, ik snap het, bedankt, maar als je een klein beetje wilt bijverdienen en niet heel groot hoeft te groeien kan je toch best een site opstarten waar er best veel van zijn?
*zucht* Wanneer beginnen mensen nou eens te begrijpen dat een webwinkel opzetten en überhaupt een klein beetje winst maken niet even zo maar erbij gedaan kan worden.

Het vergt planning, inspanning en zeker in het begin behoorlijk veel tijd. Als je dan een keer alles op de rit hebt dan kan je gaan nadenken over hoe het verder moet met eventueel warehousing, fullfilment enz zodat je naar een 'hangmat' webwinkel gaat.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: grote bedrijven

9
Wouter Hol schreef:En hoe ga je dat laten weten aan je potentiële klanten?
Bedenk dat de 'grote bedrijven' een enorme naamsbekendheid hebben en overal tevoorschijn komen op plekken waar mensen zoeken naar de producten die ze verkopen. Jij moet daar tussen komen voordat je potentiële klant bij het grote bedrijf gekocht heeft.
En daar komt bij dat goedkoper zijn ook betekend dat jij een kleinere marge hebt en dus uiteindelijk aan het kortste eind gaat trekken, tenzij je een wel zeer goed plan bedacht hebt om toch langer mee te kunnen gaan.
Ik ben anders wel een keer op deze onbekende gadgetsite terecht gekomen en iets besteld omdat ze iets hadden wat bijv megagadgets.nl niet had(en de site ziet er erg betrouwbaar en professioneel uit):

http://www.icadeau.nl
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

11
Bouwen dan ze hebben een affiliatie programma.http://www.icadeau.nl/nl/affiliate

Proberen kun je het altijd. Wellicht ben je zo slim in de online marketing dat je de juiste bezoekers trekt.

Besef wel, alleen bouwen is hetzelfde als een folder maken en daarna in de kast leggen thuis. Die "folder" moet je gaan verspreiden onder de juiste mensen. Dat is de kunst.

Re: grote bedrijven

13
Retired Member schreef:Bouwen dan ze hebben een affiliatie programma.http://www.icadeau.nl/nl/affiliate

Proberen kun je het altijd. Wellicht ben je zo slim in de online marketing dat je de juiste bezoekers trekt.

Besef wel, alleen bouwen is hetzelfde als een folder maken en daarna in de kast leggen thuis. Die "folder" moet je gaan verspreiden onder de juiste mensen. Dat is de kunst.
Ok bedankt voor de tip, ik had het nog niet eens gezien, het lijkt me het proberen waard idd.
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

14
johnverbeek schreef: Gadgets is toch veel te breed voor een niche?
Niet als niemand anders die gadgets verkoopt. Het is dan wel weer de kunst om te zorgen dan men van het bestaan van jouw site en de gadgets die hij verkoopt af weet.

Re: grote bedrijven

15
Wouter Hol schreef:
johnverbeek schreef: Gadgets is toch veel te breed voor een niche?
Niet als niemand anders die gadgets verkoopt. Het is dan wel weer de kunst om te zorgen dan men van het bestaan van jouw site en de gadgets die hij verkoopt af weet.
ok bedankt.
1 vraagje: Affiliate met een banner van hun website op de mijne, dan gaan mijn bezoekers toch naar de concurrent?
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

18
Voordat je ga bouwen lees je meer in. Deze vraag zal niemand weten en/of willen beantwoorden. Natuurlijk gaan ze je niet vertellen waar ze het vandaan halen.

Ik zou me hier als ik jou was eerst gaan inlezen.

Er komt een artikel van wouter binnenkort waar je aan moet denken als je een webwinkel begint. Wacht daar even op.

Daarnaast ga je inlezen hoe affiliatie / dropshipping werkt.

Hoe Google werkt..

Enz Enz.

Re: grote bedrijven

19
Retired Member schreef:Voordat je ga bouwen lees je meer in. Deze vraag zal niemand weten en/of willen beantwoorden. Natuurlijk gaan ze je niet vertellen waar ze het vandaan halen.

Ik zou me hier als ik jou was eerst gaan inlezen.

Er komt een artikel van wouter binnenkort waar je aan moet denken als je een webwinkel begint. Wacht daar even op.

Daarnaast ga je inlezen hoe affiliatie / dropshipping werkt.

Hoe Google werkt..

Enz Enz.
Ok zal ik doen. Maar affiliate heeft toch niks te maken met het verkopen van de producten die op de site staan waar de banner naar verwijst? Het is toch gewoon wat geld verdienen en that's it? Een soort sponsor dus
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: grote bedrijven

20
Affiliatie, als ze op je banner drukken rekenen ze pas af als ze verkopen. Je krijgt dus provisie als ze daadwerkelijk verkopen. Er zijn ook modellen dat ze per bezoeker afrekenen maar volgens mij niet zoveel en daar is de opbrengst heel laag. (AdSens)

Leer ze

Groet Willie