Email en iphone

1
Ik lees veel over mail afhandelen via telefoon. Hoe doen jullie dit? Is het handig een mailaccount via internet te hebben zo ja, welke? Ik wil n.l ook via Comp. Mail beantwoorden en verwerken. Tevens wil ik wat grotere bestanden kunnen versturen. Of is het nog done om zakelijk een g-mail te hebben?

Echte vrouwenvraag volgens mij... :(

Re: Email en iphone

3
Zakelijk Gmail of welke gratis provider dan ook is not done. Je zal niet snel serieus genomen worden met zo'n adres. Best neem je gewoon [naam]@[bedrijfsnaam.nl]. Elke webwinkelier heeft een eigen domein en kan dus ook zulke email adressen aanmaken.

Je kan gerust mail via mobiel en computer tegelijkertijd behandelen. Dat is te synchroniseren met de meeste software, en anders is het een kwestie van goed bijhouden welk mailtje je al behandeld hebt. Dat kan bijv. door jezelf een kopie van het antwoord toe te sturen.

Re: Email en iphone

4
Ik werk met een Mac en heb een iPhone dus zou dit te synchroniseren moeten zijn. Apple synchroniseert alles toch?
Mezelf een kopie sturen werkt niet voor mij, dat vind ik teveel gedoe. Ik ga me er morgen maar eens over buigen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Email en iphone

7
puntje van aandacht. Let wel op dat als je je mail nakijkt en je even geen tijd hebt om op dat moment te antwoorden, dat je de mail niet vergeet. Dat gebeurt nogal vaak ik mijn ervaring.
(daarom heb ik mijn zakelijke mail gewoon via de laptop ;-))
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Email en iphone

9
Ja tuurlijk, maar dan nog. Neem mijn vader. Ook eigen bedrijf. checkt mail op torch. kopie van bericht ook in outlook, maar staat daar na lezen op telefoon ook als gelezen in outlook....
Dus makkelijk te vergeten :D
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Email en iphone

12
Ik beantwoord erg veel emails via de iPhone, en gebruik de Gmail cliënt hiervoor. Enige nadeel vind ik dat de regels onbedoeld worden afgebroken. Het werkt verder prima, en je kan emails razendsnel beantwoorden waar je ook bent, dit is natuurlijk een stukje extra service wat je de klant kunt bieden.

Vorige week was ik op wintersport, en alle binnengekomen email zijn via de iPhone beantwoord.

Tip: Het is handig als je je email instelt op IMAP ipv POP, indien mogelijk natuurlijk. Bij IMAP worden alle emails op de server opgeslagen, ook concepten, en heb je op elk apparaat dezelfde inbox beschikbaar. Bij POP worden ze gedownload, en staan concepten die je op je laptop typt niet op je iPhone.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Email en iphone

14
Voor email gebruik ik een zakelijk account van Gmail, dus met mijn eigen domeinnaam. De kosten hiervoor zijn $40,00 per jaar geloof ik. Zowel mijn email, adressenboek en agenda synchroniseert supersnel op mijn Iphone en Mac.

Wanneer ik bestanden wil synchroniseren gebruik ik Dropbox: http://db.tt/Ffk5x7n
http://www.dropinmedia.nl ✩ Synchronising the world of print

Re: Email en iphone

15
eentje schreef:Nadeel van IMAP is weer dat je handmatig de emails van de server af moet halen... voordat je het weet zit je over de schijfruimte heen...
Ik gebruik Google Apps voor mijn email, overigens met de gratis variant want dat werkt overigens prima als je in je eentje of met een paar anderen samenwerkt. Dan heb je enkele gigabytes aan opslag ruimte voor je email, en het werkt prima met de iPhone, Outlook, etcetera en je hebt zelfs Exchange ondersteuning voor Push email.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: Email en iphone

16
Bedankt voor alle tips. Mogelijkheden genoeg zo te zien.
Ik ga eens bekijken wat de beste voor mij is. Ik denk dat ik een kopie van het antwoord ga versturen naar mijn eigen mail alhoewel het me tegen staat dat ik dan alnsog werk heb alles 'op te ruimen'.

Re: Email en iphone

17
Als je via imap werkt hoeft dat niet. Je map verzonden items staat dan immers ook op de server en wordt gewoon meegesynchroniseerd. Het maakt dan ook niet uit waar je je mail afhandelt en opruimt. Als je een mail op je foon in de map "klanten" zet, dan staat ie op je pc ook in die map. De mappenstructuur staat namelijk ook op de server.
Groot voordeel is ook dat je geen mail kwijtraakt als je pc het begeeft ofzo. Gewoon nieuwe pc, mailprog erop en het juiste imap account aanmaken; je mappenstructuur wordt dan gewoon van de server gehaald en is weer klaar voor gebruik.

Re: Email en iphone

18
Banaan schreef:Groot voordeel is ook dat je geen mail kwijtraakt als je pc het begeeft ofzo.
Nog een groot voordeel: voor alle correspondentie die samenhangt met omzet en rechten of plichten van een onderneming, waaronder e-mail, geldt een bewaarplicht. Bovendien moet je de "documenten" in beginsel in hun oorspronkelijke vorm bewaren, dus e-mail als e-mail, niet als printje.
StoreCore.io