www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

1
Beste allen,

Sinds begin januari 2011 ben ik begonnen met een eigen webshop.
Dit is eigenlijk ontstaan vanuit mijn eigen idealisme: ik wil wat doen voor een 'betere' wereld..
Vandaar dat het een webshop is geworden in non-food fair trade artikelen; http://www.nikwata.nl
In deze 2,5 maand heb ik al best flink wat bestellingen gehad, en zelfs heeft er 1 van mijn artikelen in een krantenartikel in De Gelderlander gestaan 26 februari 2011.

Al met al ben ik dus niet ontevreden over deze start.

Toch hoor ik graag van jullie wat jullie indruk is van de site, en vooral natuurlijk ook suggesties voor verbeteringen.

Bedankt alvast!

Groeten, Corine
http://www.nikwata.nl

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

3
Ik zou wat meer info geven

bijvoorbeeld "Olifantenpoeppapier"
Materiaal: Olifantenpoeppapier
WAT zit er dan allemaal in? alleen olifantenpoep zal het niet zijn, want dan is het niet stevig.

Of bijvoorbeeld "Puzzel Panda"
Materiaal: Hout
Welke houtsoort en met welke kleurstoffen behandeld?

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

4
Je website is niet overal even zoekmachinevriendelijk. Je urls zien er bijvoorbeeld zo uit: ?page_id=119 in plaats van zo: /contact/. Als je dit aanpast, kan Google beter zien waar de pagina over gaat en zul je hoger scoren in de zoekresultaten.

Verder zou ik de prijs en de "In winkelwagen" knop boven de beschrijving van het product plaatsen, meer naar bovenaan de pagina. Dat zijn dingen waar je niet naar moet hoeven te zoeken.

Op de homepagina zou ik wat producten plaatsen als voorbeelden. Je ziet op de homepage niet in één oogopslag dat het een webwinkel is.
Linkbuilding voor webwinkels
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

5
Bedankt voor jullie snelle reacties al!

Allereerst het drop-down-menu bij winkel: dit past inderdaad niet in het scherm. Mijn webdesigner is bezig met hier een oplossing/aanpassing voor te vinden.

Ten tweede het meer informatie geven over producten en materialen. Hierin heb je gelijk. Ik probeer zoveel mogelijk wel informatie te geven, en heb dit ondertussen voor de "olifantenpoeppapier" artikelen ook toegevoegd. Maar soms krijg ik gewoon niet veel informatie van mijn leveranciers, waardoor ik er niet veel mee kan. Maar absoluut goed punt, ik ga in overleg met mijn leveranciers voor mogelijkheden van meer informatie.

Dan de home-pagina, dat hier niet altijd duidelijk is dat het een webwinkel is: nu ik er naar kijk: inderdaad! Ik ga eens even kijken hoe en welk produkt-plaatje hier het best geplaatst kan worden.

Over de URL's van de webpagina: ik heb het hier met mijn webdesigner over gehad. Hier valt schijnbaar niet veel aan te veranderen, maar voor Google schijnt het niet uit te maken, aangezien wij alle informatie wel correct aan Google doorgeven.

Over de prijs duidelijker aangeven: ik zal kijken of ik deze er beter uit kan laten springen. Ik vind het wel mooier om de foto van het produkt boven te houden, en de naam/prijs/winkelwagenbutton daaronder.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie kritieken tot dusver!

Maar graag hoor ik nog meer kritiek-punten om mijn website nog mooier/beter te maken, dus kom maar op!
http://www.nikwata.nl

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

8
corine schreef: Maar soms krijg ik gewoon niet veel informatie van mijn leveranciers, waardoor ik er niet veel mee kan.
Heb je dan geen schrik dat je bijvoorbeeld kinderspeelgoed verkoopt met giftige stoffen?
Heb ooit eens een studie gezien dat in 7 van de 10 kinderspeelgoedjes gifstoffen zaten.
Zelfs die met keurmerken :-(

Bij houten speelgoed is er meestal wel minder kans dat er gifstoffen inzitten, maar lijm of verf kan toch ook nog giftig zijn

Sinds ik mij wat verdiept heb in deze materie, heb ik al veel meer schrik om later speelgoed te gaan kopen voor mijn baby. Er is nog veel plastic dat eigenlijk niet in de handen van een baby thuis horen. Zeker omdat een baby in het begin gevoeliger is voor gifstoffen en alles in zijn mond steekt.

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

9
Algemene voorwaarden ga ik doornemen en veranderen..

Dat het nu meer lijkt op een blog dan op een winkel: komt dat alleen door de home-pagina, of ook door andere dingen?

Over het kinderspeelgoed: ik dacht altijd dat als het speelgoed is goedgekeurd voor de nederlandse markt, dat het dus gecheckt is op giftige stoffen ed. (en mijn speelgoed is goedgekeurd vd nederlandse markt) Vandaar dat ik me er verder nog niet in heb verdiept..
Enige suggesties hoe ik dit verder kan checken?
http://www.nikwata.nl

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

10
Speelgoed dat aan de essentiële veiligheidsvereisten voldoet, heeft het Europese CE-merkteken. Speelgoed heeft daarnaast meestal een leeftijdsaanduiding, maar die mis ik op je site. Lijkt me verstandig die vanwege je wettelijke informatieplicht toe te voegen, al helemaal als de leeftijdsaanduiding wel duidelijk door de fabrikant is vermeld op de verpakking of in ingesloten veiligheidsvoorschriften.

Speelgoed met kleine onderdelen of onderdelen die te makkelijk loslaten, is levensgevaarlijk voor kinderen jonger dan 36 maanden. Die steken niet alleen alles in hun mond, maar soms ook in de neus of een oor.

Andere onderdelen kunnen ook gevaarlijk zijn. Bijvoorbeeld het koord aan je trekkrokodil kan zich in een wieg rond de nek van een baby wikkelen of een armpje of beentje afknellen. Toch maar even die leeftijdsaanduidingen toevoegen dus.
StoreCore.io

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

14
Het probleem is dat veel speelgoed niet voldoet aan de normen (ook al hebben ze keurmerken), zonder dat we het te weten komen.
Je gaat al veel moeten opzoeken om een beetje te weten te komen.

Maar lees dit eens http://www.wecf.eu/download/2009/W.163H ... Knecht.pdf

Dat is ook één van de redenen dat ik ga beginnen met het maken van puur houten speelgoed, met een afwerking van natuurlijke olie en voor de rest niets (dus ook geen verf op waterbasis e.d.)
Velen verkopen zo gezegd houten speelgoed als ecologisch en duurzaam, maar een deel ervan is dat spijtig genoeg niet.
Ook in verband met plantages, transport uit verre landen, ...

Als mijn website ooit afgeraakt ben ik ook van plan een blog te maken en hierover eens een stukje te schrijven.

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

15
Ik vind dat je hier ook wel te ver in kunt gaan...

Mijn leveranciers (EN in Nederland EN in het derde-wereldland waar het geproduceerd wordt) heeft EN een fair trade label gekregen, EN het speelgoed heeft het CE-keur gekregen. Ik verkoop geen plastic speelgoed, alleen van hout. Verder voldoet ook AL mijn speelgoed aan de wettelijke eisen.

Kortom: overal zitten er wel dingen in, wat uiteindelijk niet goed voor je kan zijn, maar je moet ergens een grens trekken met hoe erg je daar over gaat panieken..
http://www.nikwata.nl

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

18
Nog even een aanvulling:

Begrijp me niet verkeerd; ik wil goede en veilige produkten leveren aan mijn klanten.

Daarom heb ik er dus ook voor gezorgd dat al mijn leveranciers een fair trade certificaat hebben, en dat al mijn speelgoed het CE-keurmerk hebben.

Als mensen vervolgens nog bang zijn voor gifstoffen die wel of niet in een produkt zouden kunnen zitten, laat ik de beslissing aan hen, om wel of niet dit produkt te kopen.
Alle informatie die ik heb over het materiaal van het produkt zal ik zeker wel vermelden bij de produktinformatie.


Ik heb nog niet zo heel veel commentaar gezien/gehoord. Wie kan/wil er nog eens flink kritisch door mijn webwinkel struinen? Alvast bedankt!
http://www.nikwata.nl

Re: www.nikwata.nl , een webshop met fair trade artikelen

19
Ik ben nog bezig met de home pagina en met de algemene voorwaarden..
Verder ben ik aan de slag gegaan met bovenstaande adviezen.

Ondertussen sta ik nu op de website van Libelle, waar je een aantal tassen van me kan winnen.
De link naar mijn webpagina staat ook in het stukje vermeld.
Deze vermelding is tot 17 april, en ik wil daar natuurlijk het maximale uithalen.

Dus de vraag is: Wie o wie heeft er nog kritische punten over mijn website?
En waarom zou je hier wel/niet iets kopen?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Corine
http://www.nikwata.nl