[Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolines

1
Dag allen,

Afgelopen maandag live gegaan: Trampolineplezier.nl. Een webwinkel in duurzame trampolines en trampoline accessoires van hoge kwaliteit. De webwinkel onderscheid zich door haar kwalitatief hoogwaardige aanbod. Er wordt gefocust op de duurzame trampolines. Deze zijn kwalitatief vele malen beter dan de goedkope trampolines die je bijvoorbeeld bij de Aldi, Lidl en de Makro in de aanbieding ziet.


De webwinkel is gebouwd met Magento. Bij het bouwen van de trampoline webwinkel heb ik vooral gelet op simpelheid. Alle overbodige elementen zijn er uit gehaald. Dit is ook doorgevoerd in het aanbod. Ik heb geprobeerd om de verschillen zo duidelijk mogelijk te maken om keuzestress te beperken.

Feedback is zeer welkom!
Linkbuilding voor webwinkels

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

4
Hallo Hans,

Ik vind de lay out van de website mooi, overzichtelijk. Ik mis ook de trampolines.
Enige punt van kritiek is dat je in je teksten veel spreektaal gebruikt en overbodige woorden. Dit kan vaak korter.
Over je stukje van jezelf (wie zijn wij) ben ik nog niet helemaal uit. Eerst dacht ik dat het een ouderwetse foto was, na je eigen commentaar op de foto moest ik wel lachen en vind ik je heel sympathiek overkomen. Het deed me een beetje denken aan een voorwoord van een boek.

In je uitleg over de budget-trampolines beschrijf je de kwaliteitsvergelijking met Makro e.d. ik weet niet of dit handig is, en mag. Ik zou dit niet doen. Ik zou het gewoon budget-trampolines noemen en niet meer. Klanten verwachten een goedkope kwaliteit bij een budget artikel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

5
Hallo Hans en welkom,

Ik ben het al eens met bovenstaande punten plus nog een aantal :wink:

Ik zou ook graag drie trampolines zien, van elke kwaliteit 1 maar ook dat ze dan direct aanklikbaar zijn, zodat je gelijk in de productgroep terecht komt.

En als klant gezien weiger ik, in eerste instantie, die verzendkosten gewoon en zal ik eerst elders kijken of het goedkoper kan.

Waar is je NL gebleven? Trampoline duurzaam 385×275 cm was added to your shopping cart.

Tevens vind ik in de winkelwagen de voortgang verwarrend, deze loopt ook voor het gevoel niet gelijk met de stappen 1-6.

Geen enkele info over de flitslamp ook. Hoe werkt dat? etc.

En ik vind het jammer dat er geen directe winkelwagen knoppen zitten bij de productgroepen.
Als ik aan het vergelijken ben via de productgroep en ik maak een keus dan moet ik eerst weer het product aanklikken voor ik het kan kopen.

Sorteer op Positie, Price, Name.. Wederom Engels :wink:

Is er een kapot of een verkeerd product bij je geleverd? Of heb je gewoon spijt van je aankoop? Dan mag je het product naar ons terugsturen.
Deze zin vind ik niet kloppen bij het retour sturen. Als jij een verkeerd/kapot product stuurt is dat heel wat anders dan dat de klant het niet wilt en terug wilt sturen. Ik zou daar twee aparte regels van maken. Is er iets kapot of verkeerd gegaan lossen we dit zsm op of zoiets dergelijks.

Verder vind ik de site wel mooi maar te steriel, geen jumpende kindertjes enzo. Dat vind ik jammer, want daar koop je ze meestal voor.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

6
Allereerst: iedereen hartelijk dank voor de feedback! Er zitten erg goede tips tussen!

@Mieke:
Ik struikel een beetje over 'beperkte garantie'.
De garantie staat vermeld bij elk product. Op de frames zit een veel langere garantie dan op de randkussens. Ik vond het te uitgebreid om dit op de homepage te zetten.
De spelfout heb ik aangepast, dank!

@Peterpastoor:
Ik wil foto's zien van een trampoline.

Met drie foto's van de verschillende trampolines is het amper te zien wat de verschillen zijn maar ik geef je gelijk dat dit ook niet duidelijk is. Wat zou jij doen? Eén brede foto van een trampoline, en dan daaronder de 3 kolommen?

Er mist inderdaad nog een afbeelding, ik wil sowieso nog wat logo's toevoegen van o.a. iDeal en DPD. Verder nog een lijstje met voordelen van bestellen bij deze webwinkel. Dank voor je feedback!

@Esther:

Fijn dat je het overzichtelijk vindt, dit was ook helemaal mijn bedoeling. De teksten ga ik nog een nalopen met een communicatiedeskundige. Vind je de "Wie zijn wij" nu wel of niet goed?

Het budget stuk heb ik voor nu even aangepast. Volgens mij mag je wel gewoon de concurrent zo bij de naam noemen, maar netjes is anders. Ik ga hier ook nog eens uitgebreider naar kijken. Thnx voor de tip!

@Meesleepbeest:
Ik zou ook graag drie trampolines zien, van elke kwaliteit 1 maar ook dat ze dan direct aanklikbaar zijn, zodat je gelijk in de productgroep terecht komt.
De afbeeldingen worden inderdaad nog aanklikbaar gemaakt.
En als klant gezien weiger ik, in eerste instantie, die verzendkosten gewoon en zal ik eerst elders kijken of het goedkoper kan.
Wat zou jij hiermee doen? Verzendkosten schrappen en de prijs verhogen? Als ik ze alleen schrap, houd ik amper marge over, dat is niet te doen.
Waar is je NL gebleven? Trampoline duurzaam 385×275 cm was added to your shopping cart.
Dat is inderdaad een fout die ik ook al had gezien. Staat nog op mijn lijstje met dingen die aangepast moeten worden. Ik weet alleen nog niet hoe ik dit kan doen, vandaar.
Tevens vind ik in de winkelwagen de voortgang verwarrend, deze loopt ook voor het gevoel niet gelijk met de stappen 1-6.
Ik begin er sterk over te denken om deze eruit te knikkeren, en er een mooie pagina van te maken waar je alles in één oogopslag kunt zien.
Geen enkele info over de flitslamp ook.
Info over de flitslamp moet inderdaad nog worden toegevoegd.

Ik ga kijken of ik de winkelwagenknoppen toe kan voegen, goede tip! De sorteerknoppen ga ik ook aanpassen, die had ik nog niet gezien.
Verder vind ik de site wel mooi maar te steriel, geen jumpende kindertjes enzo.
Hier maak je ook een goed punt. Maar waar zou jij deze invoegen?
Linkbuilding voor webwinkels

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

7
Hansvl schreef:Allereerst: iedereen hartelijk dank voor de feedback! Er zitten erg goede tips tussen!

@Mieke:
Ik struikel een beetje over 'beperkte garantie'.
De garantie staat vermeld bij elk product. Op de frames zit een veel langere garantie dan op de randkussens. Ik vond het te uitgebreid om dit op de homepage te zetten.
De spelfout heb ik aangepast, dank!
Het gaat mij m.n. om het woord beperkt. Ik dacht meteen: hmmm, niet positief. Je zou het ook kunnen veranderen in: Met garantie en Met lange garantie.
Dan haal je het negatieve woord eruit.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

10
Ik zou de verzendkosten bij de prijs doen. Volgens mijzelf een paar tientjes op die prijs niet veel uit. Het is wat krom maar volgens mij wordt dit beter 'gepikt' dan hoge verzendkosten.

Ik vind je 'over mij' topic wel goed, maar weet niet hoe het 'grote publiek' hierop reageert. Ikzelf heb de rubriek niet, praat over ons en waan me daarmee groter dan ik ben denk ik. Ik heb het idee dat je dan meer solide overkomt dan dat een bedrijf van 1 iemand afhankelijk is, maar dat kan ook aan mij liggen, ik geef misschien wel te weinig prijs.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

12
Hansvl schreef:
En als klant gezien weiger ik, in eerste instantie, die verzendkosten gewoon en zal ik eerst elders kijken of het goedkoper kan.
Wat zou jij hiermee doen? Verzendkosten schrappen en de prijs verhogen? Als ik ze alleen schrap, houd ik amper marge over, dat is niet te doen.
Ik zou het ook bij de prijs op doen en verder niet meer rekenen. Je kunt het wel bijvoorbeeld in de AV terug laten komen (herroepingsrecht) dat het voor mensen ook duidelijk is wat de verzendkosten zijn als ze het retour willen sturen. Tevens kun je wellicht dan ook 'Gratis verzonden!' als verkoop argument aanvoeren ;)


Hansvl schreef:
Verder vind ik de site wel mooi maar te steriel, geen jumpende kindertjes enzo.
Hier maak je ook een goed punt. Maar waar zou jij deze invoegen?
Ik zou graag zien dat er een 'in gebruik' foto zou staan bij elk type trampoline, dat geeft dan ook een beter beeld van de grootte van het object. Op inet zie je veel afbeeldingen (ander merk) dat een ouder naast de trampoline staat terwijl een kind erop springt. Heel erg duidelijk hoe groot zo een ding dan is.

Tevens kun je zulke foto's ook gebruiken voor de home page, want je ziet in wezen toch het verschil niet op een foto, ook aan een detailfoto zien mensen het kwaliteitsverschil niet zomaar. Als de foto's aanklikbaar zijn kun je ook de teksten zoals 'Duurzaam', 'Budget' in de foto terug laten komen. Klik-klik direct naar de juiste productgroep.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

13
Ik mis voorral foto's van (blije) kinderen die veel plezier hebben op een (veilige trampoline) hoe duurder de trampoline hoe blijer de kinderen.

Nu lijkt het een groothandel. Niet gebouwd op de doelgroep.

Persona.. Ik heb 2 kinderen en wil de beste trampoline. Opties voor ingraven? met foto's!

Springende blije kinderen die niet kunnen vallen dat wil ik zien. Geen lijst met gegevens enz. enz.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

15
Hans,

Welkom op dit forum.

Een paar dingen zijn mij opgevallen:
1. Wat is het verschil tussen Meer details en Meer info? Volgens mij geen.
2. Je gebruikt meerdere lettertypes en -groottes. Leest niet prettig.
3. Bij de Extra info van een trampoline zie ik niet het gewicht staan, terwijl je wel over gewichten spreekt bij je verzendkosten.
4. Prijs is wel erg klein weergegeven. Button In wikelwagen is naar verhouding veel te groot.
5. Bij je zoekveld staat nog GO ipv GA of ZOEK

De hele stijl van schrijven vind ik persoonlijk niet zo goed. Te persoonlijk, grappig bedoeld.
"Mocht je toch liever willen bellen, dan kun je dit telefoonnummer gebruiken: 040 - 40 20 902. Grote kans dat je Hans aan de lijn krijgt. Kijk niet vreemd op als je hem even wakker moet schudden. Je kunt dit nummer bellen van maandag tot en met zaterdag, tussen 9.00 en 22.00 uur. Zondags rusten we een dagje uit. Je kunt dan beter een mailtje sturen."
"We zijn geregistreerd bij de Kamer van Koophandel in Eindhoven met de naam 'Excenriek webshops' en onder nummer 17223475. Bij de belastingdienst zijn we berucht onder dit nummer: 2010.85.985.B.01. De bank kent ons onder dit rekeningnummer: 57.76.05.860."

Ik snap dat je afwijkend wil zijn t.o.v. alle andere webwinkels, maar ik zou dit zo allemaal niet verwoorden. En is je naam niet Excentrieke webshops? Met -t dus. Ik heb het niet gecontroleerd hoor, maar het lijkt me van wel.

Beetje lastig uit te drukken maar ik krijg er geen lekker gevoel bij. De site komt een beetje rommelig over. Ik zou er zelf niet snel een trampoline bestellen......

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

16
@Cactus77: Hartelijk dank voor je feedback! Zou je echter even de geciteerde tekst van de webwinkel eraf willen halen? Dan kan ik het even aanpassen en blijven m'n gegevens niet voor eeuwig hier staan.

1. daar zit inderdaad geen verschil tussen. Het gaat er om dat mensen doorklikken naar de productpagina, meer niet.
2. Terecht punt. De lettertypen van het logo, het menu, de koppen en de tekst is anders. Ik ga dit aanpassen, goede tip! Tevens ga ik binnenkort kijken naar lettergroottes en regelafstand e.d. om alles beter leesbaar te maken.
3. Hmm, dat is nogal dom van me. Dank voor de tip! Ik ga dit zo snel mogelijk aanpassen! (schaam...)
4. hier wilde ik ook nog mee aan de slag, dit stukje oogt ook een beetje rommelig. Ze staan nit mooi gepositioneerd ten opzichte van elkaar.
5. klopt, maar dit vind ik minder belangrijk. Staat op mijn lijstje om ooit nog eens aan te passen. maar moet inderdaad wel een keer worden aangepast, alles moet kloppen.


Wat de teksten betreft, je schud me hier wel even wakker. Ik zie wat je bedoelt. Hier ga ik ook mee aan de slag. Neem meteen alle pagina's even goed onder handen. Vind je het erg om de lap tekst hierboven wel even weg te halen?

Bedankt voor je tips Cactus77! Ik moest wel even slikken toen ik je feedback las, maar je hebt op de meeste punten gewoon gelijk! Als er flink kritisch wordt gekeken, is dit alleen maar waardevol.

Op de webwinkel gebruik ik verder overal je in plaats van u. Ik ben niet echt iemand die snel en veel tutoyeert maar naar mijn idee kan ik zo persoonlijker overkomen. Wat denken jullie hiervan? Positief (mits ik bovenstaande punten aanpas natuurlijk? Of kan ik dit beter overal veranderen in u?
Linkbuilding voor webwinkels

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

17
Hansvl schreef:@Cactus77: Hartelijk dank voor je feedback! Zou je echter even de geciteerde tekst van de webwinkel eraf willen halen? Dan kan ik het even aanpassen en blijven m'n gegevens niet voor eeuwig hier staan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de tekst aan kan passen? Ik zie geen edit-knop.
Hansvl schreef:Als er flink kritisch wordt gekeken, is dit alleen maar waardevol.
Daar doen we het voor he. Het is zeker niet bedoeld om iemand zijn/haar shop af te kraken, maar juist iemand op bepaalde dingen te wijzen.
Hansvl schreef: Op de webwinkel gebruik ik verder overal je in plaats van u. Ik ben niet echt iemand die snel en veel tutoyeert maar naar mijn idee kan ik zo persoonlijker overkomen. Wat denken jullie hiervan? Positief (mits ik bovenstaande punten aanpas natuurlijk? Of kan ik dit beter overal veranderen in u?
Jij ervaart het dat je persoonlijker overkomt. Er zijn mensen die dat niet waarderen. Nu is het natuurlijk wat anders of je in dure Audi's handelt of, zoals in jouw geval, minder luxe producten. Maar ik zou het persoonlijk nog maar eens heroverwegen.

Re: [Trampolineplezier.nl] - Webwinkel in duurzame trampolin

18
Hansvl schreef:Op de webwinkel gebruik ik verder overal je in plaats van u. Ik ben niet echt iemand die snel en veel tutoyeert maar naar mijn idee kan ik zo persoonlijker overkomen. Wat denken jullie hiervan? Positief (mits ik bovenstaande punten aanpas natuurlijk? Of kan ik dit beter overal veranderen in u?
In e-mail heb ik het opgelost met een dubbele aanhef:

Geachte heer Jansen, beste Jan,

Daarmee betuig je respect en kun je aansluitend tutoyeren zonder onbeleefd over te komen. Dat blijkt effectief, onder meer omdat het door klanten wordt gewaardeerd. (Ik moet er wel een vette noot aan toevoegen: e-mail snel en foutloos beantwoorden is nog belangrijker.)
Cactus77 schreef:Jij ervaart het dat je persoonlijker overkomt. Er zijn mensen die dat niet waarderen. Nu is het natuurlijk wat anders of je in dure Audi's handelt of, zoals in jouw geval, minder luxe producten.
Bij de meeste webwinkels kun je je gebruiken om de afstand tot de klant of bezoeker te verkleinen. Bovendien heeft het Engelse you geen duidelijke persoonsvorm, waardoor internetgebruikers op dit punt nogal indifferent zijn. Voor luxe goederen zou ik inderdaad een uitzondering maken, maar dat is dan eerder de uitzondering die de regel bevestigt.
StoreCore.io