TNT Pakket kwijt, wat nu?

1
Beste ......

Ik heb een vraag betreft TNT en hun pakket verzending, wij zijn nu 2 pakketen (2 verschillende klanten) kwijt, die wij dezelfde dag hebben weg gebracht. Ik heb deze voorgemeld en ingeleverd bij het business piont. Wij hebben niet gekozen voor verzekeren.

Bij het wegbrengen heb ik ook geen bewijs gekregen van onvangst, TNT heb ik gebeld maar zeggen dat zij niets onvangen hebben, Wat nu ben ik de pakketten kwijt? En hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Ik heb inmiddels wel uitgevonden dat je ook een ontvangst bewijs kan krijgen bij de business point.

Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn de rechten en plichten van mij en van TNT,

Groeten, Ferry

Re: TNT Pakket kwijt, wat nu?

2
In dit geval gaat het een welles-nietes verhaaltje worden waar jij aan het kortste eind gaat trekken.

Je kan vragen om een bewijs van verzending volgende keer, maar ook dan doet de TNT weinig anders dan sorry zeggen als het pakket kwijt is. Pas als je het verzekerd verzend dan vergoeden ze de inkoopwaarde in zo'n geval.

Als het vaker gebeurd bij dit businesspoint, trek dan aan de bel bij je accountmanager. Het kan zijn dat er een rot ei werkt bij het businesspoint of het distributiecentrum waar jouw pakketten langs gaan.

Re: TNT Pakket kwijt, wat nu?

3
Wanneer had je het verstuurd?
Soms komen pakketten niet in het systeem voor, maar zijn er wel. Dan worden ze niet goed gescant of wat dan ook. Die pakketten kunnen via een omweg toch bij de klant aankomen.
Duurt soms een week tot 10 dagen. Na bezorging staan ze ook ineens in de track en trace.

Re: TNT Pakket kwijt, wat nu?

4
Hallo iedereen,

@ wouter Hol
@ Moncherry

Bedankt voor jullie input, maar wat denken jullie is verzekeren verstandig of niet? Mijn pakketten hebben een inkoop waarder van ca € 50,- is het dan de moeite waard of niet? En krijg je het geld dan ook soepel/makkelijk?

Ook heb ik het nu zo afgesproken met TNT dat wanneer de pakketten weer terecht (gevonden)komen, ze retour naar ons gestuurd worden. Dit omdat ik reeds een nieuw pakket naar mijn klant heb gestuurd (deze wachten nu al een week of langer). Wordt deze afspraak ook goed na geleeft, of gaat het pakket dan gewoon weer naar de klant? Want ik wil natuurlijk niet dat de klant dubbel geleverd wordt.

Wat is jullie ervaring, wij zijn een beetje nieuw met pakketjes versturen, dus vandaar mijn vragen.

Graag jullie reactie,

BVD.

Ferry
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: TNT Pakket kwijt, wat nu?

5
Ik zou het een tijdje aankijken. Verzekerd verzenden kost extra. Doe dat beetje extra in een eigen potje en kijk na bijv. een maand of langere tijd of je van dat potje de verloren zendingen hebt kunnen dekken. Wellicht heb je er meer aan verdient door niet verzekerd te verzenden dan wanneer je wel verzekerd verzonden had.

Re: TNT Pakket kwijt, wat nu?

6
Wouter Hol schreef:Ik zou het een tijdje aankijken. Verzekerd verzenden kost extra. Doe dat beetje extra in een eigen potje en kijk na bijv. een maand of langere tijd of je van dat potje de verloren zendingen hebt kunnen dekken. Wellicht heb je er meer aan verdient door niet verzekerd te verzenden dan wanneer je wel verzekerd verzonden had.
Goed punt, want dit geldt voor elke verzekering. Bijvoorbeeld ook achteraf betalen via Klarna is in essentie een verzekering: je betaalt een verzekeringspremie om het risico op je post debiteuren te beperken.

Hinderlijk is dat TNT uitgaat van een verzekerde waarde van minimaal € 500 en je dus vaak een te hoge verzekeringspremie betaalt.
StoreCore.io