2
hi admin,

Ik heb nu een aantal installaties met Magento gedaan. Op dit moment zie ik veel verschuiving van osCommerce naar Magento en bijna al mijn nieuwe klanten kiezen voor Magento.

De uitgebreide basisfunctionaliteit, de zoekmachinevriendelijkheid en bijvoorbeeld de one-page checkout zijn enkele van de voordelen van Magento. Je moet wel voor goede hosting zorgen!

Tot nu toe erg onder de indruk van Magento!

3
Ik sluit me geheel aan bij de vorige..

Mooi maar zwaar op de server..

(en er zitten nog wel de nodige bugs in!)
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl

4
luuroo schreef:Ik sluit me geheel aan bij de vorige..

Mooi maar zwaar op de server..

(en er zitten nog wel de nodige bugs in!)
Deze kwalificeert voor de quote van het jaar...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Zwaar op de server... dat hangt ook van de server af en hoe deze wordt ingesteld. Kijk voor Magento hosting altijd naar een aanbieder die de server speciaal voor Magento heeft ingesteld.

(De onze bijvoorbeeld :wink:)
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

6
Sorry, ik heb al iets te veel ervaring met "speciaal voor xxx" hosting om hier direct geloof aan te hechten.

7
eentje schreef:speciaal voor xxx
Hoi Eentje. Speciaal voor XXX wil online ook iets anders zeggen. Uhm.. Hoe leg ik dit uit. Je was 18+ he? ;-)

Magento heeft wel wat eisen aan PHP versies en instellingen. Niet alle webhosters houden hier rekening mee. Als je met een Magento winkel ergens wilt hosten zou ik vooraf zeker navragen of ze ervaring hebben met deze software. Het is ook een vrij zwaar pakket. Hosters die 500 sites per server plaatsen (wat tegenwoordig vrij gebruikelijk is) trekken Magento winkels meestal niet. 500 Magento winkels op 1 server is echt te zwaar!

8
admin schreef:Magento heeft wel wat eisen aan PHP versies en instellingen. Niet alle webhosters houden hier rekening mee. Als je met een Magento winkel ergens wilt hosten zou ik vooraf zeker navragen of ze ervaring hebben met deze software. Het is ook een vrij zwaar pakket. Hosters die 500 sites per server plaatsen (wat tegenwoordig vrij gebruikelijk is) trekken Magento winkels meestal niet. 500 Magento winkels op 1 server is echt te zwaar!
Dank u wel.

Alhoewel ook dat discutabel is, want het hant er wel vanaf hoeveel traffic die Magento webwinkels genereren. Maar normaal gesproken is 500 natuurlijk veel te veel. Wij kijken naar de serverload en meestal betekent dit dat we bij flexhosting naar schatting ongeveer 20 tot max 30 Magento shops op 1 server draaien. Daarna plaatsen we bij. Maar nogmaals, aantallen zijn in deze niet zo belangrijk, serverload en daarmee performance vinden wij het belangrijkste.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Magento Open Source

9
Als oplossing draaien wij maximaal 15 magento webwinkels op een dedicated server met aangepaste php configuratie. Daarnaast worden de winkels optimaal ingesteld. 500 magento winkels is over de top en gebeurd er als er iets mis gaat.