Re: Alt-tags en meta-tags (dubbel) op 1 pagina/site

2
Jelle du Chatenier schreef:Aan mijn afbeeldingen op mijn site geef ik Alt-tags.

Maakt het voor de SEO uit als ik bijvoorbeeld bij meerdere afbeelding eenzelfde alt-tag gebruik?
of wordt dit ook gezien als duplicate content?
Dienen deze alt-tags dus uniek te zijn?


Hetzelfde over de Meta-tags.
Duplicate content heeft hier vrij weinig mee te maken. Wanneer verschillende plaatjes exact dezelfde naam hebben (web-wijd) worden deze wss niet in Images geindexeerd, that's all.

ALT en META tags zijn steuntjes voor zoekmachines. Hiermee geef je aan waar pagina's over gaan etc. Je website voor SEO optimaliseren is altijd verstandig. Duplicate tags hebben echter niks met duplicate content te maken.

Je kunt beter wat tijd in onpage SEO steken, anders kom je er later achter dat je dit alsnog wil doen. Google is dol op nette en contentrijke HTML, daar horen META dingen ook bij.

Re: Alt-tags en meta-tags (dubbel) op 1 pagina/site

3
Jelle du Chatenier schreef:Aan mijn afbeeldingen op mijn site geef ik Alt-tags.
Maakt het voor de SEO uit als ik bijvoorbeeld bij meerdere afbeelding eenzelfde alt-tag gebruik?
of wordt dit ook gezien als duplicate content?
Dienen deze alt-tags dus uniek te zijn?
Hetzelfde over de Meta-tags.
Duplicate content is het pas als echt de content (inhoud) compleet gekopieerd wordt. Daar hoef je met dit soort dingen je een stuk minder druk om te maken. Als jij tien plaatjes hebt op je site van een wasbeer. Dan kun je die tien keer de alt tag wasbeer meegeven.

Optimaal is het niet want beter is het als je echt duidelijkheid biedt. Zoals 'wassende wasbeer' of "lopende wasbeer" of "Nederlandse wasbeer" maar het is prima toegestaan om ze allemaal dezelfde alt te geven. Vaak hebben plaatjes in templates ook gewoon alttags, en die komen op elke pagina weer terug.

Metatags zelfde verhaal. Zijn overigens meestal nutteloos voor zoekmachines en het nut is meestal meer omdat je er later leuke dingen mee kan doen met je CMS. Zoals keyword clouds, zoekfuncties binnen de site, rubricering of whatever mee kunt doen. Dus onnodig keyword spammen zou ik je afraden omdat het als webmaster niet handig is.

Maar nogmaals: Duplicate contentfilters raak je er niet zomaar mee.
Nu op mijn weblogs:

Re: Alt-tags en meta-tags (dubbel) op 1 pagina/site

4
Dirkjan schreef:Zijn overigens meestal nutteloos voor zoekmachines en het nut is meestal meer omdat je er later leuke dingen mee kan doen met je CMS. Zoals keyword clouds, zoekfuncties binnen de site, rubricering of whatever mee kunt doen. Dus onnodig keyword spammen zou ik je afraden omdat het als webmaster niet handig is.
META keywords zijn vooral handig voor jezelf. Hier kun je keywords plaatsen die je ook voor Adwords of Google rankings wil hebben.

Title en andere META tags zijn echter wel belangrijk voor SE's, vergeet deze dus niet op iedere pagina in te vullen. En ja, die zijn beter uniek.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.