Bounce Rate, wat is normaal?

1
Beste ......

Ik ben pas bezig met een webshop op aan het zetten in woon/slaap branch. Nu heb gemid. 8500 bezoeker per maand met een bounce rate van ca 35%. De bezoekers komen met name (niet allemaal) van Marktplaats admarkt en ik besteed daar ong. € 1000,- per maand aan.

Ik verkoop redelijk maar het kan beter, de conversie moet nog omhoog.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk is een bounce rate van 35% normaal, hoog of laag?

Graag jullie reactie, BVD.

MVG,

Ferry

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

2
Hoi,

35% is niet echt heel erg hoor, het zijn bezoekers die even kijken of er wat te halen valt en dan snel zien dat er niets voor hen bij zit. Bij marktplaatsbezoekers zou dit wat lager kunnen worden door specifiek te adverteren. Hoed duidelijker de advertentie hoe minder mensen, voor niks doorklikken. Maar dit heb je op iedere website. Ik vind het niet eens zo slecht...
Leer je eigen website maken!
SEO rapport voor je website?

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

3
Bij marktplaatsbezoekers zou dit wat lager kunnen worden door specifiek te adverteren
Dit hoeft niet waar te zijn.
Hoe duidelijker een advertentie is hoe verwachtingsvoller mensen zijn. Ze komen op de site en iets klopt er niet zoals kleur, prijs, aantal, verzendkosten en weg zijn ze weer.
Heb je een meer algemene advertentie dan trek je andere mensen die dan misschien op de site doorbladeren en daardoor een andere bounce rate hebben.
Het getal zegt dus alleen iets op je eigen advertentie en pagina en is moeilijk algemeen te trekken.

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

4
Ferry schreef:Nu heb gemid. 8500 bezoeker per maand met een bouncerate van ca 35%.
De bouncerate is zelfs zo laag dat ik me afvraag of je wel gericht adverteert met sterke landingspages. Als je alles linkt naar je homepage is je bouncerate vaak lager (mensen plaatsen toch nog ff snel een klik of zoekterm) maar is de beleving vaak lager.

De conversie gaat vaak omhoog (samen met de bouncerate) als je gerichtere advertenties direct naar de landingspage linkt waarop de bestelbutton van het product staat.

Maar om op je vraag terug te komen. Wij hebben met Adwords vaak op of rond de 50%.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

6
PaulG schreef:Samen? Als de conversie stijgt daalt de bouncerate.
Als je gerichtere landingspages gebruikt en veel info plaatst op een pagina waarvan direct te bestellen valt, stijgt vaak de conversie & de bouncerate. De keuze wordt dan direct op die pagina gemaakt. Vandaar.

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

8
PaulG schreef:Als ze bestellen dan komt er toch een winkelwagen, adresgegevens invullen enz. Dat doe je meestal toch niet allemaal op 1 pagina.
Wat Dirk-Jan bedoeld is dat men de keus maakt op 1 pagina, de pagina van het product. Wél of niet. Niet? Dan klik je op 'terug' bij je browser en wordt die bezoekers als bouncer geregistreerd. Tuurlijk haken er ook weer mensen af als je bij het invullen van de gegevens komt.. Trechtermodel.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

9
Ik kreeg net even het gevoel dat ik van een andere planeet kwam.

Lees ik dat goed Admarkt advertentie 1.000.00 euro per maand??

Dan zou ik geen droog brood meer verdienen.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar gemiddeld besteed ik hier zo'n 80,00 euro per maand aan en dan kom ik toch regelmatig op pagina 1 te staan. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik wel mijn tijden uitzoek om boven in te (willen) staan.

Mijn bouncerate is 30,38% de afgelopen maand. (net even nagekeken)
http://www.mooietaskopen.nl

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

10
Je moet niet naar het eindbedrag kijken.
1000 euro met 8500 bezoekers is bijna 12 cent per bezoeker.
Jij geeft 80 euro uit en als je 100 bezoekers hebt betaal jij 80 cent per bezoeker. (Ik hoop dat je wel meer bezoekers voor dat geld hebt)
Maar ik bedoel hiermee dus dat het totaal bedrag helemaal niets uitmaakt.
Als jij voor 2000 per maand adverteert en hierdoor 25 x zoveel verkoopt is dat toch geen probleem.

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

11
Haha ja gelukkig heb ik meer bezoekers. (2.853 afgelopen maand)

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Het maakt niet uit wat je uitgeeft als de inkomsten er dan ook maar naar zijn.

Maar in eerste instantie schrik ik van zulke bedragen.
http://www.mooietaskopen.nl

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

12
PaulG schreef:Je moet niet naar het eindbedrag kijken.
1000 euro met 8500 bezoekers is bijna 12 cent per bezoeker.
Jij geeft 80 euro uit en als je 100 bezoekers hebt betaal jij 80 cent per bezoeker. (Ik hoop dat je wel meer bezoekers voor dat geld hebt)
Maar ik bedoel hiermee dus dat het totaal bedrag helemaal niets uitmaakt.
Als jij voor 2000 per maand adverteert en hierdoor 25 x zoveel verkoopt is dat toch geen probleem.
Betaal je niet te veel per klik. MP bezoekers spitten iedere pagina meerdere keren door. Door laag te bieden kom je misschien pas op Pag 5 in beeld maar dat is vroeg zat. En MP bezoekers klikken vaker op een zelfde advertentie, nog ff weer die foto kijken, en dat wordt wel kostbaar.
Meubels bestel je razendsnel op www.houtmijn.nl

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

13
Ik lees dat afhankelijk van de manier van adverteren het dus helemaal niet erg hoeft te zijn als er een bounce van 50% is?

Maar dat een lage bounce ook niet altijd helemaal goed is?

Hier zeggen jullie dat 30% vrij laag is. Kan zoiets dan betekenen dat de webshop er wel aantrekkelijk uitziet en de klant wel naar producten op zoek is in die richting, maar het assortiment wellicht te klein is, zodat de klant toch niet zijn juiste product vindt. Of de prijzen zijn te hoog. Hebben jullie andere theorieën wat de oorzaak is van een lage bounce?

Re: Bounce Rate, wat is normaal?

14
Hangt ook van de opzet van je shop af. Als je bezoekers op de juiste pagina landen, en je checkout via dynamisch ingeladen code gebeurt (AJAX), dan kan het goed zijn dat een converterende bezoeker door Google als bouncer wordt gezien.

Wij hebben op productpagina's een bouncerate van 60-80%, en klagen absoluut niet over de conversie op die pagina's.

Bouncerate zegt dus eigenlijk heel weinig absoluut gezien. je moet het altijd bekijken in de relatie tot je verkeersbron (bv advertentie op specifiek product) en landingspagina.