[deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe webshop

1
Hoi iedereen,

Ik ben onlangs gestart met sieraden en juwelen te verkopen via mijn webshop. Ik deed dit eerst via 2ehands en Kapaza (alles is wel nieuw), en eenmaal dit een beetje op gang was heb ik besloten om zelf een webshop op te richten. Ik heb nog niet zo veel, maar heb ondertussen al wat dingen aangekocht.

Ik zou dan ook willen vragen wat jullie ervan vinden. Is deze duidelijk, gebruiksvriendelijk enzovoort. Kortom alle commentaar is welkom zodat ik hem optimaal kan verbeteren.


Hier kunnen jullie de site terugvinden: http://www.deepdevotion.be

Alvast bedankt!
groetjes
Natasja

Re: mening gevraagd over mijn nieuwe webshop

3
de site is inderdaad van België

Het ondernemingsnummer en adres staan bij de verkoopsvoorwaarden (1e zin). Het BTW nummer is hetzelfde als het ondernemingsnummer in België. en KVK nummer hebben we niet in België.
Wordt het ondernemingsnummer normaal op een andere plaats geplaatst misschien?

Ik zou ook nog willen vragen of je soms problemen met de snelheid hebt? Sommige zeggen dat het traag laadt en anderen hebben hier helemaal geen problemen mee.

Alvast bedankt

Re: mening gevraagd over mijn nieuwe webshop

4
Waarom vraag je om de geboortedatum? Dat zou ik niet willen geven en liegen of niet bestellen.

Dit klopt niet:
Totaal producten (btw incl.): 14,99 €
Totaal verzending (tax incl.) 2,00 €
Totaal (btw excl.): 16,99 €
er staat btw en tax en incl en excl maar zijn alle drie hetzelfde !

En de snelheid is hier prima
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: mening gevraagd over mijn nieuwe webshop

5
NatasjaB schreef:de site is inderdaad van België

Het ondernemingsnummer en adres staan bij de verkoopsvoorwaarden (1e zin). Het BTW nummer is hetzelfde als het ondernemingsnummer in België. en KVK nummer hebben we niet in België.
Wordt het ondernemingsnummer normaal op een andere plaats geplaatst misschien?

Ik zou ook nog willen vragen of je soms problemen met de snelheid hebt? Sommige zeggen dat het traag laadt en anderen hebben hier helemaal geen problemen mee.

Alvast bedankt
Geen problemen met snelheid wel met contactgegevens. Ik zou je bedrijfsgegevens bij contact ook plaatsen en natuurlijk in je algemen voorwaarden. Ook een geldig telefoonnummer voor eventuele spoedgevallen (geen mobiel nummer).
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: mening gevraagd over mijn nieuwe webshop

6
Ja dat klopt hoor, we zijn een kleine onderneming en hebben een vrijstelling aangevraagd van BTW en moeten(mogen zelfs) geen btw aanrekenen aan de klant.

Dus dit staat er:

Totaal verzending (tax incl.) 2,00 €
Totaal (btw excl.): 9,50 €
Totaal btw: 0,00 €
Totaal (btw incl.): 9,50 €

de te betalen btw is 0 euro en daarmee is het bedrag inclusief btw hetzelfde als het bedrag exclusief btw.
Max24 schreef:
Geen problemen met snelheid wel met contactgegevens. Ik zou je bedrijfsgegevens bij contact ook plaatsen en natuurlijk in je algemen voorwaarden. Ook een geldig telefoonnummer voor eventuele spoedgevallen (geen mobiel nummer).
Ik zal de contactgegevens ook bij contact plaatsen, bedankt!

Re: [deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe websh

10
Ik geloof ook niet dat dat helemaal goed gaat. Zover ik weet geldt voor alle landen in de EU dat er vrijstelling van BTW is bij bedrijven onderling maar bij een consumentenverkoop er ALTIJD BTW gerekend moet worden. Hier kan dan ook geen vrijstelling voor worden verkregen, vanwege het karakter van de bedrijfsvoering.

I stand corrected als dat niet zo is.

Re: [deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe websh

11
Meesleepbeest schreef:Ik geloof ook niet dat dat helemaal goed gaat. Zover ik weet geldt voor alle landen in de EU dat er vrijstelling van BTW is bij bedrijven onderling maar bij een consumentenverkoop er ALTIJD BTW gerekend moet worden. Hier kan dan ook geen vrijstelling voor worden verkregen, vanwege het karakter van de bedrijfsvoering.

I stand corrected als dat niet zo is.
Correct,

Dit schreef ik in een eerder post voor een vragende die goederen in België wou kopen.


Aankoop/Verkoop binnen EU lidstaten particulier of zakelijk hebben geen aangifte nodig en de douane staat hier ook verder buiten.

Zakelijke klanten met een geldig BTW nummer kunnen met vrijstelling van BTW verhandelen.
Particulier betalen bij gekochte producten binnen EU lidstaten het BTW tarief van de desbetreffende land waar de goederen zijn gekocht.

Re: [deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe websh

12
Meesleepbeest schreef:Ik geloof ook niet dat dat helemaal goed gaat. Zover ik weet geldt voor alle landen in de EU dat er vrijstelling van BTW is bij bedrijven onderling maar bij een consumentenverkoop er ALTIJD BTW gerekend moet worden. Hier kan dan ook geen vrijstelling voor worden verkregen, vanwege het karakter van de bedrijfsvoering.

I stand corrected als dat niet zo is.
Dan sta je nu gecorrigeerd.

In Duitsland is er bijvoorbeeld ook een 'kleinondernemer' regeling die inhoud dat als een onderneming minder dan xxxx omzet heeft er geen OB administratie gevoerd hoeft te worden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: [deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe websh

14
In België bestaat het het statuut "zelfstandige in bijberoep"
Spijtig genoeg word daar veel mee gesjoemeld, want ik geloof dat als je minder dan 3000 euro verdiend, dan moet je geen belastingen betalen (of zoiets).
Denk wel dat dat statuut op langere termijn afgeschaft zal worden, juist omdat er zoveel fraude mee gebeurt. (want vele geven dan een bedrag aan juist onder die minimum grens)
Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Re: [deepdevotion.be] mening gevraagd over mijn nieuwe websh

16
Meer informatie vind je ook op de site van de fiscus:
http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/vrag ... chise1.htm

Zo zullen de kleine ondernemingen die van de vrijstellingsregeling genieten:

geen BTW in rekening moeten brengen aan hun klanten (mag dit trouwens niet);
geen BTW moeten storten aan de Schatkist;
geen periodieke BTW-aangiften moeten indienen.

Handig voor startende ondernemingen (wanneer omzet < 5580 euro)

edit: zo te zien was je mij net voor paulg :p