[happykiddies.nl] Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

1
Hoi,

Mijn webwinkel is sinds 25 maart online. Ik heb al ruim 700 bezoekers gehad tot nu toe, maar nog helemaal geen verkopen.

Ik weet dat er veel aanbod is in webwinkels met baby en kinderkleding maar ik ben er van overtuigd dat als je het goed aanpakt dat het wel mogelijk is om een goed lopende webwinkel te hebben.

Wie kan mij tips geven en eventueel kritisch naar mijn site kijken. Wie weet heb ik er iets aan.

Alvast bedankt,
Claudia van Gestel
http://www.happykiddies.nl

Re: Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

2
Hallo Claudia,

Welkom op het forum.

Als ik je site open komt er veel drukte op me af en te veel blauw.
Ik zou de menuheaders niet blauw maken en de zijkanten wit houden. Het logo is op zichzelf vrij druk maar kan prima zolang het niet ook aan de zijkanten eruit springt. Bovendien komt het niet mooi uit omdat het patroon niet doorloopt (is ook lastig bij mijnwebwinkel om goed voor elkaar te krijgen).

Ik zou eerst een kort verhaaltje schrijven en dan pas 1 mooie foto in plaats dat de tekst steeds onderbroken wordt door foto's. Dit leest onrustig.


De foto's zijn niet in verhouding op de welkomstpagina, dit zou ik aanpassen.

Een pagina met klantensevice zou fijn zijn waar je naast je contactgegevens ook iets schrijft over betaalmogelijkheden en informatie over verzenden en levertijden e.d.

Artikel van de week zou ik niet op de beginpagina plaatsen, hij staat al in het linkermenu.

Eigenlijk komt het er een beetje op neer dat het wat rustiger en meer ingetogen zou mogen.: Less is More..

Veel sukses!

Re: [happykiddies.nl] Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

3
Hallo Claudje, welkom,

Hierbij wat opmerkingen van mij.

Je wekt verwachting met:
Dé Website waar u moet zijn voor al uw baby en kinderkleding. Wij zijn een betrouwbare webwinkel met stoere, leuke, hippe maar vooral betaalbare merkkleding.

Vervolgens stel je teleur met een zéér beperkt aanbod. -klik weg-
En je zegt betrouwbaar te zijn waarmee je een vraag opwekt... Owja, waarom dan? Mensen die zeggen betrouwbaar te zijn etc. wekken direct een ondergrondse achterdocht op. -klik weg-

En erg leuk dat gastenboek, maar de reactie daarin verteld al dat je er net bij komt piepen en dat geeft dus al geen betrouwbaar idee. Je bent er net, bewijs je eerst maar, denkt de klant (kat uit de boom kijken). -klik weg-

Wanneer u twijfelt over de maat staan wij voor u klaar om het kledingstuk op te meten. U kunt ons bereiken via info@happykiddies.nl.
Mag men je niet bellen? Dus dit geldt dan ook niet: Wij vinden service en advies zeer belangrijk -klik weg-

Tevens maken wij gebruik van een nieuwsbrief om u zo op de hoogte te houden van nieuwe collecties, aanvullingen, acties en uitverkopen. Hierbij ga ik er al vanuit als ik wat koop dat je me gaat spammen met reclame, nee dank je -klik weg-

06 nummer, voor velen ook een reden voor -klik weg-

Persoonlijk vind ik je achtergrond verschrikkelijk, en zeker het niet aanvullend kunnen herhalen wekt bij mij het idee van een zolderkamer shopje. Voor mij een reden voor -klik weg-

En je hebt al 1 van de moeilijkste producten gekozen, dus je concurrenten staan met honderden tegelijk te trappelen om jou klanten weg te kapen. Dus je moet het direct goed doen anders is het al klaar en zijn je klanten weg.

Owja, na meerdere minuten zag ik pas je zoekfunctie rechtsbovenin. Zet m op een logische plek onder je logo of haal m maar helemaal weg.

Leuke links.... Hoe bedenkt men dit altijd toch... Kijk klant, hier leuke shops die mijn concurrent zijn. Ga daar eens kijken en koop daar ook iets zodat ik niks verdien... :? En dan vind je het gek dat je niks verkoopt :(

Re: [happykiddies.nl] Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

4
Bij mij zijn de titels van de artikelen in wit geschreven op een witte ondergrond. Zie ze dus niet.

06 nummer zou voor mij trouwens geen reden zijn om weg te klikken.
Een nieuwsbrief ook niet.
Leuke links is natuurlijk voor het linkruilen. Probeer links op een andere site te zetten, bijv een startpagina achtige site en daar kan je ook je eigen site weer promoten. En dan kunnen ze van je eigen site af al zal niet iedereen van wie je een link hebt dit goed vinden.

Gastenboek, familie weren, en eerst zelf wat erin zetten. Gewoon algemeen. En niet alleen hoofdletters. Doet iemand dat, gewoon aanpassen.

Persoonlijk vind ik het logo bovenin te hoog. Ik gebruik een klein scherm en de helft is al gevuld met logo. Veel witruimte is ook niet nodig daar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [happykiddies.nl] Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

6
Dank julli wel voor jullie feedback. Fijn dat jullie eerlijk en ongezouten jullie mening geven. Heb je tenslotte meer aan dan alle positieve geluiden die je van familie en vrienden krijgt.

Ik heb al wat aanpassingen gedaan en er zullen nog meer aanpassingen volgen.

Maar blijf voorlopig maar feedback geven want dat kan alleen maar zorgen voor nog meer verbeteringen.

Alvast bedankt voor alle moeite,

Claudia van Gestel
http://www.happykiddies.nl

ps. De eerste bestelling is een feit, hopelijk volgen er nog vele.

Re: [happykiddies.nl] Wel veel bezoekers, nog geen verkopen.

9
Veel beter.

Zelf geen verstand van kinderkleding maar is het niet handig om een tabel op de site te zetten met de lengte van het kind vertaald naar naar maat.
Hier een link voor je
http://www.vakantiefietserwinkel.nl/kledingmaat.htm
Ik weet niet welke maat mijn kleine heeft maar weet wel hoelang hij is. Denk dat er meerdere vaders zijn met hetzelfde kennis.

Ik mis de levertijd. Zijn dit producten die je op voorraad houd. Klanten willen direct weten wanneer ze hun spullen binnen krijgen.

De blokken met als titel een half donker blauw achtergrond met zwarte letters is niet echt duidelijk. Zou de achtergrond lichter maken of het letter kleur.