Layout website aanpassen aan seizoenen?

1
Zoals de meesten inmiddels ontdekt hebben (tis niet op alle schermen en weergaven) zijn enkele websites van ons, inclusief dit forum, inmiddels opgefrist met lente-/paasachtige zaken. Zoals het kuiken hier linksboven of de wat subtielere kuikentjes op Webwinkelweblog.nl.

Zijn er meer die dat doen? Los van eventuele paasacties in producten, tekst of aanbiedingen, zijn er ook mensen die in de layout proberen te laten zien dat de website nog altijd bijgewerkt wordt en met zijn tijd en seizoen meegaat?
Nu op mijn weblogs:

Re: Layout website aanpassen aan seizoenen?

2
Ja, als het buiten sneeuwt, sneeuwt het in een van onze webwinkels ook.

Wel denk ik dat je het met mate moet doen. Overdaad schaadt. Niet iedereen is bijvoorbeeld even gecharmeerd van sneeuw. Lekker vanuit huis achter de warme kachel online shoppen is voor sommige kopers een groot pluspunt, dus je kunt je afvragen of je dan je logo wel moet bedekken onder een dik pak sneeuw.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Layout website aanpassen aan seizoenen?

5
Aha :lol: Ik snapte dat kuiken al niet.

Ik heb met kerst en sinterklaas wel onze shops aangepast. Beetje laten sneeuwen en wat aan de header aangepast. Pasen vind ik dan weer minder relevant voor onze shop. Eigenlijk zou ik zoiets alleen in december doen en verder niet. Ligt natuurlijk ook aan wat je verkoopt.

Re: Layout website aanpassen aan seizoenen?

7
veke schreef:Er staat bij mij echt geen kuiken, misschien omdat ik een popupblocker heb?
mss ligt het aan je scherm? ik werk hier op 1024x768 en ik zie maar een half kuiken. ik zag het ook pas toen er in een ander topic op werd gewezen. ik let nooit op dat soort dingen. Net als headers.

Re: Layout website aanpassen aan seizoenen?

9
Ik doe dat wel altijd, in de winkel hoor je altijd sinterklaas liedjes of kerst liedjes onder het winkelen ect, bij een internet winkel moet je de klant ook in de sfeer brengen van het seizoen vind ik..;-)

Ik heb een popblokker en ik zie een schattig geel kuikentje met een bloempje op zijn koppie