Algemene voorwaarden voor bedrijven?

1
Hebben jullie in de algemene voorwaarden een splitsing gemaakt tussen consumenten en de voorwaarden voor bedrijven? En maakt het bij jullie dus uit of ik de Lego, Amerikaanse tandpasta, kluis of stekker op mijn kantooradres laat bezorgen of thuis?

En voor de bedrijven die onderscheid maken tussen consumenten en bedrijven in hun algemene voorwaarden: hoe maak je het onderscheid tussen bedrijven en consumenten? Kijk je naar het bezorgadres, rekeningnummer of de tenaamstelling? Ik bestel nl. mijn zakelijke artikelen regelmatig gewoon op mijn naam maar op mijn bedrijfsadres en met mijn zakelijke rekening en laat ook wel eens priveartikelen die ik prive koop en gebruik, bezorgen op kantoor dus de klant lijkt mijn bedrijf.
Nu op mijn weblogs:

Re: Algemene voorwaarden voor bedrijven?

2
De bedrijf/consument splitsing word gemaakt bij het aanmelden... Als daar een bedrijfsnaam, kvk nummer en btw nummer word ingevuld mag ik er gevoegelijk vanuit gaan dat het gaat om een leverantie aan een bedrijf.

Word alleen de bedrijfsnaam ingevuld ga ik van een consumenten verkoop uit aangezien ik dit niet kan controleren. Laar staan dat ik dan ook niet kan voldoen aan de eis van de belastingdienst dat ik dat controleren moet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Algemene voorwaarden voor bedrijven?

3
Wij maken het onderscheid bewust niet. Bedrijven kunnen op hetzelfde serviceniveau en dezelfde garanties rekenen als consumenten. Leek mij wijs om A-merken uitsluitend te leveren met een bijpassende A-service en dan is er nauwelijks een goed reden om zakelijke klanten een achtergestelde positie te geven.

Zoveel bedrijven die LEGO kopen zijn er overigens ook weer niet. Meestal zijn het kinderdagverblijven of speel-o-theken; af en toe is het een adviesbureau of reclamebureau dat LEGO-blokjes nodig heeft voor een project. Wel zijn er inderdaad, ook heel logisch, veel werkende vaders en moeders die cadeaus laten bezorgen op het werk.

In één geval zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing. We zijn "hofleverancier" van een ministerie dat eigen inkoopvoorwaarden hanteert.
StoreCore.io