Hoe maken jullie adresetiketten?

1
Hallo allemaal,

Als jullie een bestelling binnenkrijgen, hoe maken jullie dan de adresetiketten? Via Word? Automatisch via jullie webwinkel? Ben erg benieuwd, want ik ben aan het uitzoeken of webwinkels iets aan mijn webapplicatie zouden kunnen hebben.

Dank, Sophie

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

2
Wij gebruiken Parcelware van TNT Post. De webversie genereert een PDF met het adresetiket met daarop de namen en adressen van geadresseerde en afzender, een barcode, afleveropties voor aanvullende diensten (AD) zoals een handtekening voor ontvangst, een kadertje met FRANCO in de rechterbovenhoek plus nog wat vrij invulbare velden, die je bijvoorbeeld kunt gebruiken voor een ordernummer.
StoreCore.io

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

4
Hallo Ward en Wouter,

Dank voor jullie reacties, daar kan ik wat mee. Etiketvellen hebben meestal meerdere etiketten. Hoe selecteren jullie het etiket waar jullie het adres op willen hebben? Of werken jullie met etiketvellen met maar één etiket?

Sophie
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

5
We gebruiken liggende A5-etiketten per twee op één staand A4 en laserprinters met twee papierlades, een voor pakbonnen/facturen en een voor de etiketvellen. Een laserprinter is sowieso geen overbodige luxe, want bij inkjet wil de inkt op het etiket nog wel eens uitlopen of gaan smeren als de bezorger door de regen moet.
StoreCore.io

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

13
Dank, door de veelheid aan reacties en methoden krijg ik een beeld hoe jullie omgaan met adressen op etiketten.
Er is in ieder geval niemand die de etiketten nog met de hand schrijft.

Ik ga eens kijken hoe het zit met de koppelingen binnen webwinkel software en adres printing. Deze modules bestaan wel, maar worden ze gebruikt? Etiketten voor pakketpost hebben een vaste layout en daar is software voor. Voor brievenbuspost ligt dat anders en kun je leuke dingen doen met oa logo's op etiketten.

Nogmaals dank!

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

16
eentje schreef:Logo's op etiketten doen wij en de meeste van mijn klanten niet meer...

Om 1 of andere reden raken dan minder poststukken 'zoek'.
Nog een reden om het een beetje rustig aan te doen met reclame op verzenddozen: bij een cadeau is het niet handig dat een van de aanwezige kinderen of andere gezinsleden meteen kan raden wat er wordt thuisbezorgd. Wij gebruiken daarom neutrale bruine en witte dozen, zonder opdruk. Daar wordt door sommige klanten zelfs expliciet om gevraagd.
StoreCore.io

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

17
Pakketten worden volgens mij automatisch gesorteerd. Dus het etiket moet superduidelijk zijn en ik zou dan zelf ook geen logo op zetten. Voor post verstuurd met Sandd geldt hetzelfde. Daar moet een sorteercode op en voldoende witruimte, anders raakt de sorteerder in de war.

Brievenbuspost wordt volgens mij met de hand nagekeken. Je kunt het adres immers ook met de hand schrijven. Ik werk veel met logo's en extra teksten en heb nooit klachten gehad over bezorging. Ook niet van klanten.

Cadeautjes had ik niet aan gedacht. Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden.

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

19
etikettenprinten schreef:Pakketten worden volgens mij automatisch gesorteerd. Dus het etiket moet superduidelijk zijn en ik zou dan zelf ook geen logo op zetten.
Klopt, maar voor "handmatige verwerking" rekent TNT bij contractklanten een toeslag. Dat kan van alles betekenen, bijvoorbeeld ook een slecht leesbaar etiket of een etiket dat op de verkeerde plaats is geplakt.

Ergens ook wel iets om rekening mee te houden in je webapplicatie: zelfs een perfect geprint etiket werkt slecht als je het vervolgens op de verkeerde plek plakt :)
etikettenprinten schreef:Brievenbuspost wordt volgens mij met de hand nagekeken. Je kunt het adres immers ook met de hand schrijven.
Brievenbuspost wordt ook grotendeels automatisch gesorteerd. Voor handschrift wordt handschriftherkenning (OCR) gebruikt. Daarbij komt het vooral aan op het hanteren van de juiste indeling van een envelop.
StoreCore.io

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

20
Wij gebruiken voor kleine pakketjes die via briefpost gaan een dymo labelwriter. We kopen de labels groot in van een imitatiemerk zodat het bijna niets kost. Als je de originele labels koopt is het namelijk nogal prijzig.

Postzegels gaan ook met de dymo en digitale postzegel van TNT. Komende week krijgen we een frankeermachine op proef. Eens kijken of dat handig werkt voor ons.

Pakketten gaan met TNT maar dan via Shopsunited. We printen de labels gewoon op stickervellen met een laserprinter.

Tip voor mensen die briefpost verzenden: Plak je adres + afzender stickers op dezelfde zijde. Een medewerker van TNT vertelde ons dat pakketten anders twee keer door het proces moeten omdat ze dan soms de afzender lezen ipv de ontvanger. Dat kan een dag extra levertijd opleveren. In hoeverre dit waar is weet ik niet maar we hebben het wel overgenomen.

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

21
Voor pakketten copy-pasten wij in MyPost van TNT.

Voor brievenbusdozen is het een iets ander verhaal: Alle facturen worden door ons gemaakt in een excelapplicatie. In een bepaald tabblad worden de adresgegevens zodanig gekoppeld en ge-layout dat we deze direct kunnen printen (stickers 4 op 1 A4-vel).

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

22
Ward schreef: Klopt, maar voor "handmatige verwerking" rekent TNT bij contractklanten een toeslag. Dat kan van alles betekenen, bijvoorbeeld ook een slecht leesbaar etiket of een etiket dat op de verkeerde plaats is geplakt.

Ergens ook wel iets om rekening mee te houden in je webapplicatie: zelfs een perfect geprint etiket werkt slecht als je het vervolgens op de verkeerde plek plakt :)
O, dat is bijzonder. Heeft de TNT richtlijnen waar het etiket moet komen? Is in ieder geval een goed onderwerp voor de weblog.
Ward schreef:Brievenbuspost wordt ook grotendeels automatisch gesorteerd. Voor handschrift wordt handschriftherkenning (OCR) gebruikt. Daarbij komt het vooral aan op het hanteren van de juiste indeling van een envelop.
De handschriftherkenning wist ik niet. Vandaar dat de etiketten met een handschrift lettertype toch gewoon goed aankomen. Het verbaasde mij al, en heb het uitgetest, maar het lijkt geen probleem.

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

23
Hallo Allemaal,

Je kunt bij etikettenfabrikant Avery de Averywizzard (voor €0.00) downloaden. Dit is een applicatie die dan in excel komt te zitten. Na installatie zit er een button in de werkbalk van excel. Met deze wizzard kun je etiketten drukken vanuit een excelbestand op elke in de handel verkrijgbare etiketten die je op vel kan kopen. Als je er beetje mee om kunt gaan is dit een perfecte tool.

Groeten,
Edo
.•:*¨`*:•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•:*¨`*:•
http://www.dozencentrale.nl/nl/
860 maten, 1.700.000 dozen op voorraad. Nieuw, partij of gebruikt, altijd wel een passende oplossing!

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

24
Onze magazijn applicatie maakt direct adreslabels aan voor de verschillende vervoerders: TNT, DHL, Bpost en GLS
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

25
Wij hebben een eigen (webbased) systeem. Zodra er een bestelling binnenkomt rolt er automatisch een (nep)etiket uit de Dymo Labelwriter.
Dymo heeft op de site ergens (goed verstopt) scriptjes staan waarmee je op een webpagina direct de labelwriter kunt aansturen.

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

26
Bij ons komen adresetiketten automatisch uit de labelprinter rollen. We hebben binnen ons WMS van bijna alle pakketdistributeurs functionaliteit aanwezig om adreslabels te printen (TNT, DHL, UPS). Kans op fouten wordt nihil (adres hoeft niet opnieuw ingetikt te worden) en het werkt efficient en snel. Dit moet ook wel, aangezien we als fulfilment-aanbieder en logistiek dienstverlener deze functionaliteit wel moeten hebben. Ten slotte: onze klanten, waaronder de webwinkels, maken altijd zelf de keuze mbt tot pakketdistributeur.

Edwin Doeleman
Doeleman Logistiek BV

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

28
We maken nu de etiketten met een Dymo label writer, helaas is het allemaal nog handmatig copy-pasten naar de Dymo software. Een extension voor Magento zou een gat in de markt zijn.

De etiketten voor de koeriersdienst die we gebruiken worden helaas nog handgeschreven omdat er nog geen software voor beschikbaar is. :(

Re: Hoe maken jullie adresetiketten?

30
vince75 schreef:We maken nu de etiketten met een Dymo label writer, helaas is het allemaal nog handmatig copy-pasten naar de Dymo software. Een extension voor Magento zou een gat in de markt zijn.

De etiketten voor de koeriersdienst die we gebruiken worden helaas nog handgeschreven omdat er nog geen software voor beschikbaar is. :(
Waarom schrijf je de etiketten voor de koeriersdienst met de hand. Moet er extra informatie op bijvoorbeeld een code voor sortering? Ik ben de extensies van webwinkelsoftware naar labelprinting aan het uitzoeken om te kijken of ik daarvoor iets kan schrijven. Uit de reacties blijkt dat deze koppelingen erg op prijs worden gesteld!

@eentje Ik zal de bestaande koppeling nakijken voor de dymo-label-printer. Dank voor de link!