Re: Inkopen zonder kvk

2
Als een groothandel aan particulieren levert dan is het geen groothandel maar een gewone winkel. Je wilt niet inkopen bij een groothandel die ook aan particulieren levert want dan schiet hij onder jouw duiven. Nooit aan beginnen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inkopen zonder kvk

5
Inderdaad liever niet, maar het lijkt me vooral bedrijfsbeleid van de groothandel. Een groothandel zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om voor "bedrijfspashouders" met KvK-nummer lagere prijzen / hogere kortingen te rekenen dan voor particulieren.

Mijn ervaring is dat groothandels die te makkelijk toegankelijk zijn zonder KvK-nummer vaak gewoon (te) duur zijn. En zonder KvK-nummer kom je er vaak niet eens achter dat groothandels die een KvK-nummer verplicht stellen veel goedkoper zijn.

Ongemerkt doe je jezelf dan tekort door in te kopen zonder KvK-nummer. Wat niet weet niet deert (want de echte groothandelsprijzen ken je niet), maar dat is struisvogelpolitiek.
StoreCore.io

Re: Inkopen zonder kvk

6
Wat ik er zelf van vind is dat het niet correct is dat groothandels dat dus wel doen.
Ik wil ook niet meer inkopen bij groothandels die dit wel doen.
Dus ik mail altijd even: verkoopt u ook als je nog geen kvk hebt?
Men denkt dan vaak dat ik mail omdat ik nog geen kvk heb en inkopen wil komen doen.

Deze week kreeg ik een wel heel raar antwoord:
De eerste keer is het logisch dat mensen nog niet direct een kvk hebben, de kvk zegt vaak, ga het is maar proberen!!
Wij geven deze mensen graag de kans en de ruimte om het te kunnen proberen, en na een of twee keer vinden de meeste wel hun weg en komen dan ook met een kvk aan.
Wel rekenen we natuurlijk wel btw.
Kom je van ver?

Toen ik mezelf ging inschrijven voor een kamer van koop handel nummer kreeg ik dat advies toch echt niet hoor, ga het maar eerst proberen(zonder kvk en btw verkopen)..

kort om ik knap er op af, en koop liever in bij leveranciers waar je niet zonder kvk binnen komt.
Ik vroeg me dus even af of dat ik de juiste gedachten had, en wilde dus weten hoe andere daar over denken.


Ik bedankte die leverancier voor het antwoord en melde dat ik dan geen inkopen bij deze wilde doen. Waarop ik natuurlijk een geïrriteerde mail terug kreeg.