Zou graag wat feedback willen

1
Geachte heren/dames,

Ik ben bezig een website te maken in Joomla/Virtuemart. Ik zou graag wat feedback willen hebben over de technische functionaliteiten. Er is op dit moment nog geen mogelijkheid tot betalen, want er is nog geen betalingsmogelijkheid aan gekoppeld. Aangezien ik totaal geen verstand van PHP en HTML heb, zou ik graag van een paar deskundige personen willen weten hoe ik het ervan af breng.
Ik ben zelf ook over bepaalde dingen niet helemaal tevreden, maar denk dat jullie die vast na deze vraag zullen opmerken en als feedback aan mij kenbaar zullen maken.
Ik wil nu expres even niet ingaan op teksten enz.. hier open ik later wel een ander topic over.
Dit is de link http://gruwelijk.marto-trading.com/

Mvg,

Marto

Re: Zou graag wat feedback willen

4
Dag Marto

Mooi dat je het online zet :D

Je wilt technisch maar toch even iets over de naam.. Ik vind em geweldig maar jammer dat je niet de .nl hebt..

De site; het eerste wat ik zie dat je de url structuur niet goed hebt staan. Er staat nog index.php voor (tussen) dit kun je oplossen door de mod rewrite aan te zetten en de .htaccess om te zetten. Dan krijg je schone url's. Lukt dat niet met je server dan even googlen daarop. Er zit ook een bug in de .htaccess. dus daar ook even op googlen.

User account en registreren er af halen. Dat wil men niet. Dit kun je doen met het vertaal bestand. Dutch.php. Als men besteld alleen factuur adres..

Ad dis eraf dat is een vervelend ding voor veel brouwsers. Beter om een module aan te maken met de belangrijkste tools. (mod costum)

Pagina titels beter aanpassen op de vraag...

En kijken of er een mogelijkheid is om in de mod "categorie" een module is om deze url's schoon weg te schrijven:-)

Voorlopig genoeg werk dus :-)


Groet..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zou graag wat feedback willen

5
Dank je, hier kan ik tenminste wat mee.
Ik wist overigens al dat gruwelijk.nl bezet was.
Heb ik als schrale troost maar gruwelijk.biz gereserveerd (of toch een beetje expres).
Hopelijk nog goed voor de toekomst.

Overigens komt registreren in het bestel proces niet voor, dus zal dat meer op vrijwillige basis gedaan en wordt men tijdens het bestel proces niet gedwongen dit te doen (heb er zelf ook een hekel aan tijdens online aankopen).

Re: Zou graag wat feedback willen

6
PeterPastoor schreef:Tsja de naam zou ik om te beginnen al schrappen want gruwelijk betekent hier lelijk! Ik vind het afschuwelijk: ik vind het lelijk!
Gruwelijk in de moderne taal is dan juist weer "vet", dus zeker geen slechte naam als je een jong publiek wilt aanspreken.

Re: Zou graag wat feedback willen

7
jmb_marto schreef:Dat mag je allemaal vinden, maar dit mag je in een ander topic voor me beantwoorden.
Ik had volgens mij nu een heel andere vraag gesteld, zou je me ook daar antwoord op kunnen geven??
Oww ik bedoelde met dat stukje: Ik vind het afschuwelijk....meer als voorbeeld. Ik zeg niet dat ik het verder afschu...verschrikkelijk vind ;) Dat betekent het gewoon :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Zou graag wat feedback willen

8
frafra schreef:
PeterPastoor schreef:Tsja de naam zou ik om te beginnen al schrappen want gruwelijk betekent hier lelijk! Ik vind het afschuwelijk: ik vind het lelijk!
Gruwelijk in de moderne taal is dan juist weer "vet", dus zeker geen slechte naam als je een jong publiek wilt aanspreken.
Ik word oud :cry: :cry: :cry:

Sorry TS ik wilde niet beledigend zijn. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Zou graag wat feedback willen

10
- Gruwelijk is niet aansprakelijk voor het beschadigen en/of kwijtraken van pakketten tijdens de verzending.

Wat bedoel je hiermee?
Als pakket zoek is, jammer dan. los het maar op met tnt?

Het is jou taak en jou verantwoordelijkheid om te zorgen dat de klant zijn goederen onbeschadigd ontvangt. Geschillen over beschadiging los jij op met de vervoerder en niet de klant. Die hoort netjes een nieuwe te krijgen.

Plaats artikel 2 van je algemene voorwaarde ook bij contact. Contact gegevens horen te staan achter het linkje contact, of zeg ik wat raars?

Valuta kan je toch niet veranderen en heeft geen toegevoegde waarde, haal weg.

Kan geen bestelling plaatsen als ik javascript uit zet. Dit is 5 a 6% van de bezoekers die geen bestelling kunnen plaatsen

Teveel Engelse woorden op de site, zoals Your Cart en User account.

Stel een vraag over dit product. Klik erop en "Pagina kan niet worden gevonden".

Je heb weinig artikelen weinig tekst en kleine foto's. Ik zou de foto's daarom groter maken. Zelfs als ik de foto vergroot is die maar 240px.

Site vind ik ook een beetje traag.

Voorlopig wel genoeg dingetjes denk ik.

Re: Zou graag wat feedback willen

11
Peter Pastoor,

Het kwam (helemaal) niet beledigend over. Het is alleen storend wanneer er duidelijk gevraagd wordt om naar de technische functionaliteiten te kijken, ik een 1ste reactie krijg dat de naam van de site niet goed is.
Dan komt het bij mij een beetje over dat iemand naar de site (even snel) gekeken heeft en dan gelijk z'n mening geeft over iets wat niks met de vraag in het topic te maken heeft.
Dit brengt een hele discussie op gang wat niks met de vraag te maken had dan heb ik dalijk 20 reacties waarvan ik er maar 2 kan gebruiken.
Beledigend is je opmerking helemaal niet, alleen ging het niet over het onderwerp.

Mvg,

Marto

Ps. Voor de rest van de mensen die willen reageren technische functionaliteiten aub.
Zal voor de liefhebbers (in de loop van de week) wel een topic plaatsen over de naam Gruwelijk in de juiste fora onderwerpen zoals webwinkelnaam & marketing, dan zal ik er ook verder op in gaan.