Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

31
Lijkt me lastig om het kaf van het koren te scheiden, want wie bepaalt of een tientje voor een backlink weggegooid geld of een zinvolle investering is?

Via Google AdWords trekken we ook bezoekers van sites die enkel en alleen in het leven zijn geroepen om wat te verdienen via AdSense. Soms bestaan ze zelfs uitsluitend uit AdSense-linklijstjes, maar dat zal Google kennelijk worst wezen.

Waar leg je dan de grens?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

32
En laten we marktplaats.nl niet vergeten met de Admarkt, net weer zo'n figuur aan de telefoon. die blijven ook lekker pushen. Ik wil niet met mijn producten tussen de tweedehands spullen. (zonder arrogant te klinken)

Of van die SEO/marketing bedrijven die bellen en je vervolgens een digitale folder sturen met tips die we al lang en breed voorbij hebben zien kopen op dit geweldige forum.

Ander puntje waar je tegenwoordig goed op moet letten zijn de cashback sites, deze clubs melden zich aan op je nieuwsbrief in de hoop een kortingscode te vinden, aangezien wij werken met een affiliate partner is de code pas zichtbaar na het klikken op de affiliate link. Dit soort clubs sluiten wij dus ook uit van ons affliate programma en sales via zo'n club worden dan ook resoluut afgekeurd.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

33
Ik werd van de week gebeld door MSKsem...
Ook zeer pusherig en wilden meteen een afspraak maken om even langs te komen e.e.a. te bespreken.
Direct vriendelijk duidelijk gemaakt dat als ik interesse in een product heb, dat ik zelf wel ga zoeken en contact neem.

Week later belde ze weer, of ik er al over nagedacht had??
Geen fijne manier van werken en duidelijk niet luisteren naar de klanten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

35
Wouter Hol schreef:Net ook weer een mail van http://www.klantenserviceok.org of ik wil betalen voor een keurmerk van hun. Wilde ze bijna een tegen aanbod doen dat ze tegen een bescheiden maandelijkse vergoeding mogen vermelden in hun communicatie dat mijn shop voorzien is van hun keurmerk.
haha, zelf zijn ze anders niet oké met de prijzen. Bij de pagina aanmelden wordt gesproken over een bedrag van € 195,- per jaar en bij de pagina kosten wordt gesproken over € 120,- per jaar.

En van een klantenservice keurmerk mag je toch op zijn minst verwachten dat men telefonisch bereikbaar is?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

36
vince75 schreef:
Wouter Hol schreef:Net ook weer een mail van http://www.klantenserviceok.org of ik wil betalen voor een keurmerk van hun. Wilde ze bijna een tegen aanbod doen dat ze tegen een bescheiden maandelijkse vergoeding mogen vermelden in hun communicatie dat mijn shop voorzien is van hun keurmerk.
haha, zelf zijn ze anders niet oké met de prijzen. Bij de pagina aanmelden wordt gesproken over een bedrag van € 195,- per jaar en bij de pagina kosten wordt gesproken over € 120,- per jaar.

En van een klantenservice keurmerk mag je toch op zijn minst verwachten dat men telefonisch bereikbaar is?
die keuringszegel hobby boeren mogen hun zegels/advertentie voor hun diensten voor 10 euro pm kwijt op mijn pagina. ze eisen dat je de wet nakomt en dit onderschrijft. LOL is dat al niet de basis ? dat je je zal houden aan de wet ? op straffe van nadenken in een klein kamertje als je dat te vaak niet doet ?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

37
Vandaag een spammail ontvangen van een nieuwe site. Oude wijn, nieuwe zakken. Nu is het bestewebwinkels.com. Voor 'slechts' 4 euro per maand (dat is 48 per jaar) kan je je banner daar al neer knallen. In het mailtje wordt letterlijk gemeld dat de prijzen in de toekomst omhoog gaan. Bij de contactgegevens alleen een mailformuliertje. Lekker hoor.

Meer mensen deze spam gehad van bestewebwinkels.com?

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

38
ik kreeg zowaar vandaag 2 keer een mail van webwinkelsoverzicht ... alsof ik dan sneller ga reageren ofzo .. ja sneller weg gooi denk ik eerder ..


Ze zeggen :

Vermelding op http://www.webwinkelsoverzicht.nl Uw webshop wordt GRATIS geplaatst, u betaalt slechts de administratiekosten van € 12,50 euro. (ex. btw) Binnen 24 uur geplaatst !!


Ik vind het nogal .. gratis plaatsen maar wel 12.50 admin kosten vragen... Toch best veel voor iets wat gewoon via een vinkje online daar online staat ...

Maar goed .. deze gaat de prullenbak in
Muurstickers & Sjablonen

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

39
Wouter Hol schreef:Ik zat ook al te denken in welke vorm maar het is vechten tegen de bierkaai. Sommigen vragen 'slechts' 10 euro voor een link. Dat is 10 euro voor 2 seconden werk met 0 vaste kosten. Kortom, pure winst. Alleen daarom al zullen er telkens nieuwe sites bij komen.

Veel meer dan preventief waarschuwen kunnen we niet doen. Als we bijvoorbeeld op dit forum een lijst neerzetten met deze gidsen dan komt dat hopelijk binnen Google hoog te staan. Zodat als men zoek op de naam van de gids dat ze dan dit forum zien waar wordt afgeraden om dit geld weg te gooien naar dit soort gidsen.

Maar dat zal lang niet afdoende zijn. Zat goedgelovige, beginnende webshops die zullen wel wat zien in een vermelding in zo'n gids.
Zo een lijst brengt helaas juridische problemen met zich mee. Dergelijke linksite's, keurmerken leven bij de naïviteit van de beginnende webshop eigenaar. Negatieve berichten op forums en zeker als die goed door Google geïndexeerd worden, kunnen ze niet gebruiken. Tegen individuele berichten op het forum zoals in dit topic kunnen ze weinig ondernemen. Daarin tegen tegen actief beheerde lijsten wel. Ik weet niet of Webwinkelforum dergelijke juridische procedures, ten aanzien van de reputatie, wil voeren.

Omgekeerd kan natuurlijk wel. Bouw een best practice op zonder namen en URL's te noemen. Waarbij je alleen de betrouwbare site's, keurmerken, etc opbouwt en daarmee al de andere afraad.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

41
eentje schreef:
Omgekeerd kan natuurlijk wel. Bouw een best practice op zonder namen en URL's te noemen. Waarbij je alleen de betrouwbare site's, keurmerken, etc opbouwt en daarmee al de andere afraad.
Is niet zo leuk... naar een lege pagina kijken....
Ik denk dat we met zijn allen best een Best Practice voor beginnende winkeliers opbouwen waarbij we aangeven wat wel te doen en wat niet te doen. Daar kun je dus de weinige betrouwbare keurmerken en linksite's in zetten. Webwinkelforum vermijd daarmee de potentiële juridische conflicten die Tros Radar zich wel kan permitteren.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

42
Dat bedoel ik dus... een lege pagina... ben voor mijn eigen blog bezig een onderzoek(je) te doen naar webwinkel keurmerken... er is tot nu toe maar 1 van de 26 waarvan bijna alle leden voldoen aan de eigen keurmerk eisen...

en dat is nu juist de ene waar ik geen fan van ben... :D

Vandaar dat ik zeg... zo'n lege pagina is niet leuk om naar te kijken...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

44
Wij mogen best een lijst met links en namen van deze sites verzamelen en vermelden dat je volgens ons bitter weinig terug krijgt voor het bedrag wat je er voor neerlegt. Ook mogen wij best een beraming maken van de opbrengsten van de eigenaar van deze sites. Dat is niet strafbaar.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

45
Wouter Hol schreef:Wij mogen best een lijst met links en namen van deze sites verzamelen en vermelden dat je volgens ons bitter weinig terug krijgt voor het bedrag wat je er voor neerlegt. Ook mogen wij best een beraming maken van de opbrengsten van de eigenaar van deze sites. Dat is niet strafbaar.
Het is inderdaad niet strafbaar, echter kun je wel civiel aansprakelijk gesteld worden.

De vraag is echter of webwinkelforum wil opdraaien voor de reputatieschade die de linksite's en keurmerken zullen gaan claimen. Je kunt niet zomaar zonder een goede onderbouwing claimen dat een linksite of een keurmerk 'onbetrouwbaar' is. Een dergelijke claim moet per geval goed worden onderbouwt en de 'beschuldigde' site moet een weerwoord kunnen geven.

Vergelijk deze lijst met de shopreviews van diverse vergelijkers. Reken er maar op dat er over shopreviews juridisch goed nagedacht is.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

46
Je mag inderdaad niet zomaar zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn of dat ze met kwade bedoelingen bezig zijn, maar dat zouden we ook niet doen.
Men mag echter wel stellen dat het bedrag wat er voor betaald is niet terugverdient is en dat deze sites ongevraagd reclame mailtjes verzenden. Daar is volgens mij weinig tegen in te brengen door hen, en dat zou ook civiel niet zomaar aangepakt kunnen worden. De vergelijksites en/of keurmerken kunnen zich prima hier registeren om hun zegje te doen als ze dat willen. Ik zie geen problemen..

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

47
Wouter Hol schreef:Je mag inderdaad niet zomaar zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn of dat ze met kwade bedoelingen bezig zijn, maar dat zouden we ook niet doen.
Men mag echter wel stellen dat het bedrag wat er voor betaald is niet terugverdient is en dat deze sites ongevraagd reclame mailtjes verzenden. Daar is volgens mij weinig tegen in te brengen door hen, en dat zou ook civiel niet zomaar aangepakt kunnen worden. De vergelijksites en/of keurmerken kunnen zich prima hier registeren om hun zegje te doen als ze dat willen. Ik zie geen problemen..
Ik weet uit ervaring dat dergelijke topics snel hoog oplopen. Je treft hier namelijk ondernemers, wat je ook van hun praktijken mag denken, in hun portemonnee. Daarbij lopen dan al snel de emoties hoog op, met alle gevolgen van dien. Wat doe je als het topic uit de hand loopt, zo maar sluiten? Dan zal de zich benadeelde partij dat tegen je gebruiken in zijn zaak.

Zoals Tweakers.net begin van deze eeuw al concludeerde is een forum voor beoordelingen van ondernemingen niet echt het juiste medium. Je wilt niet weten hoeveel boze eigenaren van shops en boze klanten ik op het forum heb gehad, mails heb ontvangen en aan de lijn heb gehad. Hoeveel juridische dreigementen we binnen hebben gehad. Ik kan je zeggen dat zoiets meer moeite kost dan je nu vermoed.

Daarnaast is een klacht zo neergelegd maar kost de verdediging je altijd moeite, zo niet geld.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

48
Op trosradar zijn wel een vaker zulke dingen uit de hand gelopen. Helemaal omdat dat een forum is voor consumenten die zich benadeeld voelen en daar worden dus wel eens dingen gezegd als "oplichters" en "criminelen". Er zijn bedrijven geweest die trosradar dan wel de auteur van die post(s) aansprakelijk wilde stellen en de inhoud ervan verwijderd wilde hebben.

Nu heb ik even de link niet bij de hand, maar er is jurisprudentie over dat er toen zulke termen gebruikt mochten worden omdat het emotioneel hoog op liep.

Dat wil verder niet zeggen dat wij hier opzettelijk ons tegen bepaalde keurmerken of link-sites moeten gaan verzetten, maar zoals ik zei, wij mogen op dit forum best vermelden wat wij er van vinden, vind ik.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

49
Wouter Hol schreef: [...]

Dat wil verder niet zeggen dat wij hier opzettelijk ons tegen bepaalde keurmerken of link-sites moeten gaan verzetten, maar zoals ik zei, wij mogen op dit forum best vermelden wat wij er van vinden, vind ik.
Ja en Nee. Je mag alles vermelden zolang je maar niet in overtreding ben met de Nederlandse wetgeving. Maar ook de goede naam en eer van anderen niet aantast. Dat is een risico dat je met zo'n lijst wel aangaat.

Even voor alle duidelijkheid. Het is aan jullie om te beslissen of je een dergelijk topic toestaat. Ik wijs jullie enkel op de eventuele consequenties van een dergelijk besluit. Ik heb liever niet dat dit forum verdwijnt vanwege juridische gevolgen. :)
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

50
Wouter Hol schreef:Veel meer dan preventief waarschuwen kunnen we niet doen. Als we bijvoorbeeld op dit forum een lijst neerzetten met deze gidsen dan komt dat hopelijk binnen Google hoog te staan. Zodat als men zoek op de naam van de gids dat ze dan dit forum zien waar wordt afgeraden om dit geld weg te gooien naar dit soort gidsen.
Wouter, ik begrijp je ergernis niet alleen heel goed, maar deel hem ook.

Toch denk ik dat een zwarte lijst in drie stappen naar een hel leidt waarop niemand hier zit te wachten:

1. Ik ontvang niet alleen spam van advertentiesites en dubieuze keurmerken, maar ook van webwinkels (onze collega's!) en allerlei toeleveranciers van webwinkels. Een zwarte lijst die zich slechts op één categorie richt, is ergens gekleurd en leidt tot willekeur. Wie gaat er wel op de zwarte lijst, wie niet, en waarom dan?

2. Naast een zwarte lijst zou je nog een grijze lijst moeten aanleggen van alle webwinkels die het plegen van strafbare feiten stimuleren, of op zijn minst in stand houden, door dat soort advertentiesites en keurmerken te financieren. Die spammers hebben namelijk doorgaans maar één groep financiers: webwinkeliers.

3. Als je dan helemaal streng in de leer bent, heeft dat ook nog repercusies voor het forum. Forumleden die de wet overtreden, zou je moeten gaan weren. Je kunt moreel immers geen lijst aanleggen van wetsovertreders als je een forum runt dat met open armen webwinkeliers of toeleveranciers ontvangt die soms zelf de wet overtreden. Dat is meten met twee maten.

Misschien wat overdreven en gehaast beargumenteerd, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

51
'k Heb vandaag ook een berichtje van webwinkelsoverzicht ontvangen. Via 't contactformulier. Geen interesse. Maar wel ff gemeld bij de opta. Meestal gaat de spam zonder blikken of blozen naar de afvalbak maar soms ben ik het gewoon ff zat.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

52
kattig schreef:'k Heb vandaag ook een berichtje van webwinkelsoverzicht ontvangen. Via 't contactformulier. Geen interesse. Maar wel ff gemeld bij de opta. Meestal gaat de spam zonder blikken of blozen naar de afvalbak maar soms ben ik het gewoon ff zat.
Blijkbaar doet de Opta er niks mee, deze week zijn wij weer aan de beurt, en als drie mails verder. Het lijkt wel of er gewoon een script draait op zoek naar Magento contact formulieren.

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

56
Een telecom webwinkel die op iedere twitterraar die '' hoesje '' twitterd, een reply automatisch stuurt. Je twitterd bijv. '' Net hoesje gekocht voor iphone '' komt een bericht aan jou gericht van deze shop: '' ook net een bb gekocht? koop hier .... hoesje''

Al die replies die terug komen.. moet niet bevordelijk werken voor de webshop's naam..

Re: Hoe niet proberen klanten te krijgen

59
cristallo schreef:Voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal via ons contactformulier gehad van http://www.webwinkelsoverzicht.nl, begint behoorlijk irritant te worden.
Al vaker duidelijk aangegeven hier niet van gediend te zijn, maar ze gaan gewoon door. Steeds ook wordt een andere voornaam gebruikt, weet niet of dat bewust gedaan wordt of dat er super slechte communicatie. Wat een etters zeg!
Gewoon een klusje voor een stagiair, die doen wat ze gevraagd wordt, die gast moet gewoon binnenlopen gezien het aantal webshops wat op de site staat. Dat is dus de motivatie om door te gaan.