Te lage conversie?

1
Begin November heb ik mijn speelgoed webwinkel geopend. Veel bezoekers eind november/begin december. De conversie is echter aan de lage kant. Goede tips/opmerkingen/aanvullingen/ideeen zijn welkom.

http://tiny.cc/speelgoed

Alvast bedankt voor je reactie.

Vincent

4
Je hebt natuurlijk een moeilijke branche sinds wehkamp en bol.com beide ook speelgoed aanbieden...

kleine tip: laat niet de korting in euro's zien maar de korting in procenten en dan in een afwijkende kleur.

Mensen staren zich blind op percentages...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hoe komen die vele bezoekers op je site? Een conversie van rond de 1 procent is vrij normaal, maar als de substantieel lager is trek je waarschijnlijk veel niet gerichte bezoekers.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Te lage conversie?

6
vinc schreef:Begin November heb ik mijn speelgoed webwinkel geopend. Veel bezoekers eind november/begin december. De conversie is echter aan de lage kant. Goede tips/opmerkingen/aanvullingen/ideeen zijn welkom.

http://tiny.cc/speelgoed

Alvast bedankt voor je reactie.

Vincent
Vincent,

Ik ga je helpen. Ik ga je een paar tips geven. Moet wel eerst wat informatie van jou hebben. Eerste wat ik me afvraag: heb je zelf al opgemerkt hoe weinig informatieve teksten je in je webwinkel hebt staan?

Om goed gevonden te kunnen worden en nieuwe bezoekers aan te trekken is een hele hoop tekst (content) onontbeerlijk. Heel erg belangrijk!

* Je zou op de homepage een pagina moeten toevoegen met puur, informatieve tekst over je webwinkel. Wat verkoop je? Waar onderscheid je jezelf van? Wie is je doelgroep? Waarom zouden bezoekers een aankoop bij jou moeten doen? Prijsinformatie?

Begin eerst met informatie verstrekken over je webshop. Maak een tekstpagina aan waar je het alleen maar over je webshop hebt en over de artikelen die jij verkoopt. Dat zou onmiddelijk bijdragen aan de positie van je webwinkel in de zoekmachines.

Stel gerust al je vragen!

7
@ Arie: Grootste deel van de bezoekers komt via Google, percentage ligt echter rond 0.75. Ik zoek dus mogelijkheden om dit conversiegetal te verbeteren.

@ Waster: onder de knop "informatie" staat al een groot deel van wat je beschrijft, inderdaad voor zoekmachines erg relevant. Ik zoek echter op dit moment manieren om de conversie te verhogen. Als dat hoger is, is de volgene stap meer bezoekers genereren.

8
Wat me opgevallen is dat je site niet zichtbaar is in Safari (mac). Zal een klein percentage zijn van je bezoekers maar toch....

De laadtijd van de site is ook niet erg snel of althans zou sneller kunnen. Daarnaast heb je de categorieen mooi ingedeeld alleen in een uitklapmenu i.p.v een menu links of rechts.
De laadtijd en de tijd dat het duurt voordat telkens het uitklapmenu uitgeklapt is kan een hoop bezoekers kosten die snel weer je site weg klikt dat terwijl je webwinkel wel goed eruit ziet.

Zit je met je prijzen onder de grote speelgoed webwinkels? Of is het gelijk?
Misschien een idee om icons bij het product te tonen. Een Fisher Price icon/merk b.v. of een leeftijd categorie, wekt al wat meer vertrouwen op.

Het verplicht registreren zal ik weghalen. Dat is ook vaak een drempel voor vele kopers. Of het idee weghalen dat men moet registreren want daar lijkt het nu wel op.
(heb je veel bestellingen waarvan wel de klant gegevens van zijn ingevuld maar waar de bestelling niet daadwerkelijk is geplaatst?)

Misschien kan je hier wat mee.
In ieder geval succes!

9
Beste Ferdinand,

Op zich een hele leuke webwinkel. De laadtijd heb ik geen problemen mee. Als je meeste bezoekers al via google komen zou ik me inderdaad ook richten op de conversie. Misschien nog even kijken naar de zoektermen waarop ze jouw site vinden.

Je kunt google conversions overwegen. Dan kun je precies zien welke aanpassingen leiden tot betere conversies.

Wat me opvalt is dat het gedeelte nieuw op de site zoveel ruimte in beslag neemt. Ik zou daar liever een (layered) navigatie zien. Dan kunnen consumenten gericht zoeken.

En vergeet niet, je opmerking komt uit de tijd dat er werd geshopt voor sinterklaas en kerst, dan is er veel concurentie en gaan mensen veel vergelijken, dat drukt je conversie wel enigzins.

Dan staan hier nog 10 tips die je wellicht kunnen helpen: http://www.leerwiki.nl/Hoe_verhoog_ik_d ... _webwinkel
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

10
@ Ferdinand
De opmerking over Safari heb ik eerder gehoord, kleine browser maar toch eens naar kijken.
De laadtijd van mijn site is inderdaad niet de snelste, ik hoor er geen klachten over maar dat zegt misschien niet alles. Qua prijzen zit ik onder de grote jongens, daar verwacht ik niet veel te kunnen veranderen. Het percentage wel registratie maar niet afrekenen zit op 30 procent. De afhakers die jij beschrijft zitten daar nog voor denk ik.

@Arie
Ga daar misschien eens mee experimenteren, met google conversions. Heb nog geen idee hoe het precies werkt.
De navigatie naar links is ook wel een experiment waard denk ik. Ook enkele tips zijn het uitproberen waard.


De volgende zaken heb ik voorlopig op mijn experimentenlijst.
Aanvullingen hierop zijn welkom!

- Navigatie linkerzijde
- Snellere laadtijd website
- Zichtbaar in Safari
- Verplicht registreren verwijderen/verbeteren

11
Ik zou zelf eerst werken aan de gebruiksvriendelijkheid van je webshop. Ik, als klant, wil direct weten wat je mij te bieden hebt en wat je verkoopt. Direct in één oogopslag weten wat je verkoopt, hoe hoog je prijzen zijn, welke service je biedt (levertijd e.d.), garanties, etc etc.

Als je een website of webshop runt moet je er altijd vanuit gaan dat je bezoeker oliedom is. Je zou alles supermakkelijk moeten maken voor je bezoeker in mijn optiek.

Is het niet beter om je informatie pagina op de homepage te plaatsen?
Dit alles helpt natuurlijk ook de conversie te verhogen.

12
Hallo Waster,

Ik ben het absoluut met je eens dat de site gebruiksvriendelijk moet zijn. Al mijn verkeer ziet echter niet de homepage. Het advertentieverkeer komt bij het product of de productgroep binnen en zien dus niet eventuele info op de homepage. Natuurlijk is een experiment met twee verschillende homepages wel een idee. Ik ga kijken of dit mogelijk is.

De volgende zaken heb ik voorlopig op mijn experimentenlijst.
Aanvullingen hierop zijn welkom!

- Navigatie linkerzijde
- Snellere laadtijd website
- Zichtbaar in Safari
- Verplicht registreren verwijderen/verbeteren
- Alternatieve homepage met meer info

13
Vooral de verplichte registratie en de informatie.

De informatie beter niet als aparte homepage maar onderdeel van de site zelf.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

14
Hoi Vinc,

Ik heb eigenlijk nog een link naar hele interessante video voor je van Eelco de Boer. Hierin laat deze expert op het gebied van internet marketing zien hoe je je website zo op moet stellen dat het de meeste conversies oplevert. Website optimalisatie tips dus.

Eelco neemt een website van één van zijn klanten onder de loep en geeft zijn "ongezouten mening". De video staat vol met verbeterpunten die iedereen kan gebruiken voor zijn/haar eigen website.

Omdat dit hoofdzakelijk van toepassing is op websites maar ook gedeeltelijk op webshops weet ik niet zeker of deze video je wat nieuwe inzichten kan geven.

Wil je de link naar de video hebben?

15
@ Waster
Graag, misschien kan ik er wat mee


@ Eentje
Wat bedoel je precies met: De informatie beter niet als aparte homepage maar onderdeel van de site zelf.


De volgende zaken heb ik voorlopig op mijn experimentenlijst.
Aanvullingen hierop zijn welkom!

- Extra navigatie linkerzijde (aangepast)
- Snellere laadtijd website
- Zichtbaar in Safari
- Verplicht registreren verwijderen/verbeteren (aangepast)
- Alternatieve homepage met meer info

17
Hallo Waster,

Zitten zeker nuttige punten in. Het is niet 100% van toepassing voor webwinkels maar heeft zeker overeenkomsten. Bedankt voor deze tip!

Re: Te lage conversie?

19
Leuke tips, daar kan ik ook nog wel wat mee voor onze beddengoed webshop. Eerst maar eens zien om de bezoekersaantallen op te hogen.
Laatst gewijzigd door eentje op 22 februari 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast

Re: Te lage conversie?

21
Website ziet er goed uit. Het is momenteel zo wie zo een lastige tijd voor speelgoed verkopen, maar dat terzijde... Denk dat je weinig rendement zult halen uit website optimalisatie...het is denk ik pure, offline marketing! en alvast richten op komende feest dagen, wel met de juiste timing.

Met offline marketing bedoel ik flyers, folders, enz... maar dat leek me wel logisch.

Re: Te lage conversie?

22
Toch erg jammer dat veel mensen maar "even" op zo'n forum langskomen. Het zou toch bijna niks meer dan "beleefd" zijn om ook een beetje een "follow up" te geven van de zaken. We zijn nu een dik jaar verder en ik zou best willen weten of er wat veranderd is. Het is een mooie site.

Re: Te lage conversie?

23
Verkoper schreef:Toch erg jammer dat veel mensen maar "even" op zo'n forum langskomen. Het zou toch bijna niks meer dan "beleefd" zijn om ook een beetje een "follow up" te geven van de zaken. We zijn nu een dik jaar verder en ik zou best willen weten of er wat veranderd is. Het is een mooie site.
Ha, kun je zien dan ik nieuw hier ben, dacht echt dat dit bericht recent was, moet wat meer op de datums letten.

Re: Te lage conversie?

24
Ik sluit het onderwerp omdat de regels mbt. feedback inmiddels aangepast zijn. De TS zal hier waarschijnlijk niet van op de hoogte zijn en uberhaupt niet meer op dit forum actief zijn.

De TS kan mij of een van de mods een privebericht sturen om het topic aan te laten passen en weer te openen, mocht hij dat willen.