[Gruwelijk.biz] Graag feedback, webshop voor sportschoenen.

1
Heren,

In mijn vorige post had ik ook feedback gevraagd over een site die in Joomla was gemaakt. Joomla sloot bij mij niet zo goed aan op m'n wensen. Nu ben ik maar overgestapt naar Opencart, graag zou ik wat feedback willen over mijn site. Ik heb hem (met wat hulp) gemaakt. Heb geprobeerd de opzet zo simpel mogelijk te houden, zodat het niet zo'n onoverzichtelijke site met 200 kleuren door mekaar wordt.

De naam (Gruwelijk) is gericht op jongeren, met de betekenis vet, cool of gaaf. Ook weet ik dat het aanbod nog heel beperkt is, maar dit breid ik telkens uit door met de opbrengsten opnieuw in te kopen. Ik ben immers met een zeer beperkt budget (nog geen €1400,-) begonnen (begin dit jaar) en ben de uitdaging aan gegaan om te kijken wat ik er allemaal mee kan bereiken.

Het logo is zo gekozen met een blik op de toekomst. Dat is dus puur een kwestie van smaak. Heb er ondertussen positieve en negatieve reacties op gehad.

Graag wat reacties van jullie, de links zijn:

http://www.gruwelijk.biz
http://gruwelijk.marto-trading.com

Re: [Gruwelijk.biz] Graag feedback, webshop voor sportschoen

2
Leuk als je een schoenenwinkel wilt opzetten, maar met slechts 6 verschillende modellen ga je het niet redden. In categorie damesschoen zelfs maar twee.

Je noemt het zelf al in je start post zag ik. Klein beginnen is natuurlijk geen probleem maar ik denk dat dit te klein is voor het type webwinkel wat je wilt starten.

Als ik een paar schoenen zou willen kopen moet er wel keuze zijn, anders ben ik direct weer weg, en ga ik wel naar zallando of een andere grote speler.

De site ziet er verder netjes uit maar niet meer dan dat. Het is niet spannend en het maakt weinig indruk. Het lijkt op de look van een standaard Biedmeer webwinkel.

Vertalingen zou ik nog even nakijken. Bijvoorbeeld "View Cart" bij zijkant winkelwagen.

Je laat mensen bij het afrekenen akkoord gaan met je privacy beleid. Dit moeten toch de algemene voorwaarden zijn? Lijkt mij logischer.

"Er dient vooraf betaald te worden." op pagina "info voor klanten" mag niet. Maximaal 50% verplicht vooraf volgens de regels. Dus je kan bijvoorbeeld rembours gaan doen.

Kortom denk ik dat deze webwinkel teveel een "zolderkamer webwinkel" uitstraling heeft en het assortiment is te klein om serieus mee te kunnen draaien in de markt.

Re: [Gruwelijk.biz] Graag feedback, webshop voor sportschoen

3
rudyhoff schreef:Leuk als je een schoenenwinkel wilt opzetten, maar met slechts 6 verschillende modellen ga je het niet redden. In categorie damesschoen zelfs maar twee.

Vertalingen zou ik nog even nakijken. Bijvoorbeeld "View Cart" bij zijkant winkelwagen.

Je laat mensen bij het afrekenen akkoord gaan met je privacy beleid. Dit moeten toch de algemene voorwaarden zijn? Lijkt mij logischer.


Kortom denk ik dat deze webwinkel teveel een "zolderkamer webwinkel" uitstraling heeft en het assortiment is te klein om serieus mee te kunnen draaien in de markt.
Rudyhoff,

Ten eerste bedankt voor je reactie.

Het is duidelijk een begin en ik hoef niet gelijk mee te draaien in de markt, ik wil pas over een jaar of 2 volledig meedraaien (online). Daar ben ik nu zeker nog niet, alhoewel had ik de afgelopen week een omzet van ruim €500,- (offline).

Ik ben me ervan bewust dat ik op deze manier niet gelijk kan verwachten om veel te verkopen online, maar dat is nu niet de bedoeling. Ik ben van mening dat ik er naartoe werk en dat ik er minimaal in 2 jaar moet zijn. Ik heb tenslotte m'n vaste baan nog, dus is er helemaal geen haast.

De vertaling van de het winkelwagentje zal ik even nakijken in het template. Zal kijken of ik dit even kan veranderen. Het vertaalbestand heeft zo te zien niet alles meegenomen.

Ik heb het bestelproces even nagelopen en volgens moet er bij het afrekenen wel degelijk akkoord gegaan worden met de 'Algemene Voorwaarden'. Ik denk dat jij geprobeerd hebt een account aan te maken.

Het uiterlijk van de website is makkelijk te veranderen, dus ik zal in de toekomst hier zeker nog even naar kijken. Er zijn voor Opencart best wel wat templates te koop, tegen een betaalbare prijs.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.