www.dogzonly.nl

1
Hallo mede-webwinkeliers,

Sinds kort is mijn webwinkel online.

Graag hoor ik jullie opbouwende kritiek, tips etc.

(Ik ben nog bezig met producten invoeren dus het assortiment wordt nog wat groter.)

Ter informatie: mijn opzet is om anders zijn dan de standaard dieren(web)winkel, waar je wordt doodgegooid met lelijke plastic manden, die zul je in mijn shop dus niet vinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

2
Ziet er netjes en verzorgd uit.

een paar opmerkingen in het algemeen:

Neem paypal op als betaalmiddel, dit voor de creditcard klanten en eventuele Belgische klanten.

Laat de subcategorieën niet zien alleen als op de hoofdcategorie geklikt wordt, nu is de lijst, voor mij, te lang.

De plaatjes op de eerste pagina is onduidelijk dat het links zijn naar producten.

Verder zou ik bij contact ook nog de bedrijfsgegevens vermelden.

Re: www.dogzonly.nl

3
DogzOnly schreef:Hallo mede-webwinkeliers,

Sinds kort is mijn webwinkel www.dogzonly.nl online.

Graag hoor ik jullie opbouwende kritiek, tips etc.

(Ik ben nog bezig met producten invoeren dus het assortiment wordt nog wat groter.)

Ter informatie: mijn opzet is om anders zijn dan de standaard dieren(web)winkel, waar je wordt doodgegooid met lelijke plastic manden, die zul je in mijn shop dus niet vinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Ziet er inderdaad op zich goed uit.
Zoals hierboven al opgemerkt, is het belangrijk echt je contactgegevens te vermelden.
Dit verhoogt het gevoel van betrouwbaarheid.

Een klein puntje nog: Het viel me op dat in de lange tekst van Algemene Voorwaarden het lettertype opeens verandert.
Natuurlijk geen "Big Deal" maar staat wat netter als je dat aanpast.
Electronica, beeld, geluid en nog veel meer...

4
Allereerst bedankt voor de reactie en tips.

Paypal heb ik als betaalmiddel op de site, maar dit komt dus niet over, ik zal het Paypal logo ook op de site plaatsen.

Over de subcategorieën: ben ik volledig met je eens inderdaad, ik weet alleen niet of ik dat aan kan passen omdat een aantal dingen niet gewijzigd kunnen worden.
De bedrijfsgegevens staan vermeld onder de desbetreffende rubriek, volgens mij kan ik ze niet toevoegen bij Contact.
Ik zou ze evt. wel op de welkomstpagina erbij kunnen zetten, zou dat meer vertrouwen wekken?

eentje schreef:Ziet er netjes en verzorgd uit.

een paar opmerkingen in het algemeen:

Neem paypal op als betaalmiddel, dit voor de creditcard klanten en eventuele Belgische klanten.

Laat de subcategorieën niet zien alleen als op de hoofdcategorie geklikt wordt, nu is de lijst, voor mij, te lang.

De plaatjes op de eerste pagina is onduidelijk dat het links zijn naar producten.

Verder zou ik bij contact ook nog de bedrijfsgegevens vermelden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb het lettertype van de Algemene Voorwaarden aangepast, maar nu viel me op dat er stukken tekst missen, werk aan de winkel dus.

Op de welkomstpagina heb ik wat plaatjes van producten geplaatst om zo gelijk een indruk te geven van het assortiment, om eea te vergemakkelijken heb ik er klikbare plaatjes van gemaakt.
Ik vroeg me af of jullie de plaatjes op zich wel netjes vinden?
Eerst stond er nl. alleen tekst, de plaatjes heb ik vandaag toegevoegd omdat ik vond dat het op die manier duidelijker is dat het om een webshop gaat.

PayPal logo heb ik inmiddels toegevoegd, dus dat zou nu duidelijker moeten zijn.

6
Persoonlijk zou ik op de voorpagina gelijk een aantal producten te koop aanbieden. Het is vaak de eerste pagina die je bezoekers zien. Je zou kunnen overwegen om bv een aantal aanbiedingen te plaatsen.

Wat doe je verder aan zoekmachinemarketing (SEO / SEA)?

Verder een frisse site met een verassend aanbod!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

7
Bedankt voor je reactie.
Ik twijfel steeds. Van de week had ik wat foto's van producten op de voorpagina gezet maar ik vond het zo rommelig worden, en ik wil wel graag een exclusieve uitstraling houden.
Ik zal van de week nog eens proberen of ik wat producten op de voorpagina kan zetten zonder dat het rommelig wordt, want ik ben het wel met je eens dat ik dat zou moeten doen.

Tot nu toe heb ik vooral links uitgewisseld met andere websites. Verder heb ik advertenties geplaatst op Speurders, Marktplaats, Marktplaza en Marktnet.

Momenteel probeer ik me te verdiepen in Google Adwords, maar ik moet zeggen dat ik daar verschillende reacties over heb gelezen.

8
We hebben ondertussen flink wat ervaring met adwords, maar ook in combinatie met analytics. Misschien moet je eerst daar mee starten als dat nog niet het geval was.

Adwords levert zeker (gerichte) bezoekers op, maar je moet de kosten er idd wel uithalen.

Je kunt trouwens ook op de frontpage een paar fraaie producten neerzetten met een subtiele verkooplink die dan naar de productpagina gaat. Maar ik zou graag in 1 oogopslag zien op wat voor site ik gekomen ben...

succes, Arie
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

9
Toch maar weer wat producten op de pagina gezet, ben nu wel tevreden over de uitstraling.
Ik heb ook de menu's ingeklapt, die klappen pas open als je op een bepaalde productgroep klikt, is weer wat overzichtelijker zo denk ik.

10
Dit is inderdaad beter. Persoonlijk had ik het prettig gevonden als je op de plaatjes kon doorklikken naar de productpagina. Eventueel een prijsje eronder.

Menu is wel overzichtelijk zo, maar wel vreemd dat de andere items verdwijnen als je op een menu item klikt... Toch maar over op Magento ;-)
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

11
Magento? er is wel meer op de markt dan alleen Magento...

osCommerce, Zen-Cart, PrestaShop, CuboCart etc. etc.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

12
Plaatjes doorklikken is inmiddels ook geregeld. :D

Het is inderdaad raar dat de andere productgroepen verdwijnen als je er een selecteert. Alternatief is om het weer terug te zetten zoals het was, lijkt me toch duidelijker.

Enne...overstappen naar een ander pakket ga ik voorlopig niet doen hoor :lol: ben al weken bezig om de shop in te richten.

13
eentje schreef:Magento? er is wel meer op de markt dan alleen Magento...

osCommerce, Zen-Cart, PrestaShop, CuboCart etc. etc.
Zekers, maar je mag een voorkeur hebben toch?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

14
Ik heb mijn voorgaande berichten even aangepast omdat ik niet wil dat klanten die mijn bedrijfsnaam intypen op Google hier terechtkomen.

15
ariebruinsma schreef:
eentje schreef:Magento? er is wel meer op de markt dan alleen Magento...

osCommerce, Zen-Cart, PrestaShop, CuboCart etc. etc.
Zekers, maar je mag een voorkeur hebben toch?
Zeker mag je een voorkeur hebben... alleen ik word een beetje baldadig als er maar één open source optie genoemd word terwijl er 'betere' pakketten zijn dan magento.

('betere' is een waardeoordeel van mij :D )
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

16
Zeker mag je een voorkeur hebben... alleen ik word een beetje baldadig als er maar één open source optie genoemd word terwijl er 'betere' pakketten zijn dan magento.

('betere' is een waardeoordeel van mij :D )
ok, een waardeoordeel. Gelukkig mogen meningen verschillen :roll:
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

17
Toch nog een vraagje:
De website is nu ca. 4 weken online. De laatste 2 weken heb ik gemiddeld 50 bezoekers per dag, en gemiddeld iedere 5 dagen een bestelling.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden? Per 250 bezoekers dus een bestelling op dit moment, lijkt me wat aan de lage kant?
Op zich ben ik best tevreden, want de winkel is natuurlijk nog maar kort online.

Binnenkort wil ik trouwens ook een Adwords campagne gaan starten om te kijken of dat extra bezoekers en bestellingen oplevert. Zijn er mensen die hier positieve en of negatieve ervaringen mee hebben?

18
Het loopt goed inmiddels, heb de laatste dagen 1 bestelling per 75 bezoekers.

En nog bedankt voor alle reacties... :roll:

19
Hallo,

1 bestelling per 75 bezoekers?
Dat is een lage conversie in mijn optiek. Krijg je wel gerichte bezoekers? Want, hoe krijg je bezoekers in je webwinkel? Welke methode gebruik je momenteel?

Verder zou ikzelf meer informatie op de voorpagina plaatsen.
Je kan bijvoorbeeld aan je bezoekers vertellen wat je te bieden hebt, welke leveringstermijn je hanteert, voor wie je producten bedoelt zijn (je doelgroep) en dergelijke. Een soort "ik stel me even aan je voor" -pagina.
Meer tekst op de homepage heeft ook een positieve invloed op je positie in de zoekmachines.

Op welke zoekwoorden wil je je richten?
Op welke woorden wil je gevonden worden en wie is je publiek?

20
Hallo Waster,
Bedankt voor je reactie en voor het meedenken.

Toen ik het berichtje plaatste had ik 1 bestelling per 250 bezoekers, nu een week later zijn dat er 1 per 75 bezoekers, dus in dat opzicht ben ik best tevreden. Ik heb begrepen dat 1 bestelling per 100 bezoekers het gemiddelde is?

Ik lever vooral exclusieve en moderne artikelen voor honden, dus ik richt me niet op iedere hondenbezitter, maar op een selecte groep.
Sinds een paar dagen ben ik Admarkt en Adwords aan het uitproberen, al is dat allemaal nog nieuw voor me, ik heb sindsdien in ieder geval al meer bestellingen en meer bezoekers.
Wat ik het moeilijkst vind is om publiek te bereiken voor de duurdere producten, de design artikelen.

Je tekst op de homepage vind ik een goede tip, bedankt, daar ga ik zeker wat mee doen!

21
Laat je niet verleiden door mensen die zeggen een conversie van 1,5 tot 2 procent mogelijk te maken, dat zijn meestal mensen die "iets" doen met adwords (sea) of seo. (niet persoonlijk bedoeld)

Ik vind het helemaal geen slechte score, zeker niet als de bezoekers nu via SEO binnen komen. Natuurlijk kun je met heel gerichte zoekwoorden een hogere conversie behalen, maar dan heb je waarschijnlijk ook minder bezoekers. Conversie is niet zaligmakend, het is een meetinstrument voor het succes van bv je adwords campagne. Je wilt natuurlijk wel dat elke cent die je daaraan uitgeeft terugverdiend wordt. Hou bij het opzetten van een seo campagne dan ook heel goed de conversie bij van de bezoekers die via adwords binnen komen. Maak er een gewoonte van dit regelmatig (maandelijks) te evalueren en bij te sturen.

Succes!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

22
Helemaal met arie eens.

Een conversie tussen de 1-1,5% is voor een webwinkel helemaal niet verkeerd. Zeker niet voor een beginnende webwinkel.

Let wel dat je continu bezig moet blijven. Dus nieuwe content, veranderende content etc.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

23
Je kan je conversie verhogen door doelgerichtere bezoekers aan te trekken. Als jij precies weet wie jij in je winkel wilt krijgen dan schrijf je een artikel gericht op die bezoeker op een artikelsite. De mensen die via jouw artikel naar jouw site komen zullen bijdragen aan een betere conversie; het zijn mensen die een doel hebben, die een specifiek product willen hebben.

Met andere woorden: 1 manier om je conversie te verhogen is je potentiele klant beter proberen te bereiken en zodoende doelgericht publiek te krijgen. Mensen die voor een specifiek product naar jouw winkel toekomen zullen sneller een aankoop doen dan mensen die op zoek zijn naar normale hondenproducten; je geeft aan dat je je richt op een groep, een niche binnen de honden producten markt; mensen die exclusieve, duurdere honden producten willen kopen.

Richt je op de mensen die jouw producten echt nodig hebben en je conversie zal toenemen :wink: