Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

32
Omdat ik zelf ook een webwinkel heb maar dan in kralen (sieraden worden nog toegevoegd), zou ik eerder feedback over de prijs willen geven. Ik vind je producten aan de lage kant. Dit kan "goedkoop" aandoen. Zeker wat betreft de sieraden. Een wat hogere verkoopprijs benadrukt (in mijn ogen) meer exclusiviteit. Dit vind ik weinig terug op je website.

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

34
Meesleepbeest schreef:Ben ik het ook wel met Lott13 eens. Echter moeten dan ook andere dingen aangepast worden, die na alle feedback ook nog niet gebeurt zijn. Zoals bijvoorbeeld goede foto's.
Lott13: Ik heb gekozen voor een bepaalde doelgroep en hier de prijs van de artikelen op aangepast.
Meesleepbeest: aan de foto's wordt gewerkt. Wat bedoel je met wat er nog meer aangepast moet worden en nog niet gebeurd zijn?
http://www.glazensieraad.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

35
Niets is verplicht om aan te passen natuurlijk, maar de meeste punten zijn al eerder aangegeven:

- Smalle site
- Tekst kleuren
- Foto's (kan zijn dat er aan gewerkt wordt maar dat is toch ook al weer weken geleden en je belangrijkste punt van verbetering)
- Header (misschien persoonlijk van mij maar waarom zo onduidelijk en niet een mooie foto van jouw eigen gemaakte product)
- Artikel 2 van de AV komt niet overeen met de klantenservice

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

37
Meesleepbeest schreef:Niets is verplicht om aan te passen natuurlijk, maar de meeste punten zijn al eerder aangegeven:

- Smalle site
- Tekst kleuren
- Foto's (kan zijn dat er aan gewerkt wordt maar dat is toch ook al weer weken geleden en je belangrijkste punt van verbetering)
- Header (misschien persoonlijk van mij maar waarom zo onduidelijk en niet een mooie foto van jouw eigen gemaakte product)
- Artikel 2 van de AV komt niet overeen met de klantenservice
Beste Meesleepbeest

Ik heb destijds wel degelijk dingen veranderd n.a.v. feedback:
- de site is breder gemaakt
- de kleuren van de tekst aangepast. Deze waren eerst in verschillende tinten groen, nu oa blauw

- de header laat ik voorlopig zo. misschien verander ik deze nog m.b.v. de nieuwe foto's

- artikel 2 van de AV heb ik aangepast (openingstijden) Bedankt voor de tip.

Ik heb trouwens gezocht naar een website van jou. Was benieuwd hoe je de zaken zelf aanpakt.
Kon echter niets vinden. Kan dat?

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

39
Ward schreef:Glas moet sprankelen en sieraden moeten glinsteren. Dat mis ik nog in de productfoto's. Ze zijn aan de kleine kant en vrij donker en mat.

Verder zou ik de typische kleur blauw van hyperlinks alleen gebruiken voor hyperlinks, niet voor alle tekst.

Ik heb inmiddels, na veel uitproberen, de foto's aangepast. Hierbij gebruik gemaakt van een tip uit de rubriek productfotografie met verwijzing naar: http://forum.belgiumdigital.com/f20/goe ... 53699.html
http://www.glazensieraad.nl

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

40
Wil schreef:
Ward schreef:Glas moet sprankelen en sieraden moeten glinsteren. Dat mis ik nog in de productfoto's. Ze zijn aan de kleine kant en vrij donker en mat.

Verder zou ik de typische kleur blauw van hyperlinks alleen gebruiken voor hyperlinks, niet voor alle tekst.

Ik heb inmiddels, na veel uitproberen, de foto's aangepast. Hierbij gebruik gemaakt van een tip uit de rubriek productfotografie met verwijzing naar: http://forum.belgiumdigital.com/f20/goe ... 53699.html
Zo beter? Ik heb met de witbalans van mijn fototoesel moeten spelen, maar dit geeft toch weer een kleurverschil in de achtergrond.
Misschien nog tips ter verbetering?
http://www.glazensieraad.nl

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

44
Hoi Wil,

Ga eens goed aan de slag met de complete opmaak van je webwinkel. Persoonlijk zou ik niet bij je bestellen (ben overigens niet eens een sierradendrager) en wel hierom:
  • Het ontwerp is een rommeltje. Je gebruikt allerlei kleuren, het komt erg druk over. Ik vind de combinatie van deze kleuren ook niet erg mooi en bij elkaar passen. Misschien heb ze ze gekozen omdat ze bij de kleuren van je sieraden passen. Doe dit echter niet! De foto's van de sieraden moeten je producten verkopen. Ik zou enorm veel gebruikmaken van wit als ik sieraden zou gaan verkopen in een webwinkel.
  • Ik zie geen informatie over verzenden, betalen, retourneren, je adres. Dit is verplicht om te vermelden als webwinkel overigens.
  • De foto bovenin is van slechte kwaliteit. Laat een eigen logo ontwikkelen en een huisstijl. Trek dit door in de hele webwinkel en laat je logo bovenaan prijken i.p.v. een foto van een product.


Succes!
Linkbuilding voor webwinkels

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

45
O, je productfoto's zijn trouwens best prima! Probeer nog wel wat meer foto's van elk product toe te voegen, het product vanuit verschillende hoeken gefotografeerd bijvoorbeeld. Hoe het product eruit ziet is bij sieraden juist heel belangrijk en goede productfoto's kunnen bij jou het verschil maken.

Ik vind de sieraden wel erg goedkoop btw. Let er op dat je geen dief bent van je eigen portemonnee. Onderscheid je met goede producten en een heldere webwinkel, niet met je prijzen.
Linkbuilding voor webwinkels

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

46
Ik ben van mening als je direct al tegen de wet en regelgeving in gaat (zoals een adres vermelden etc) dat je geen webwinkel moet starten.. het is de full monty als je mee wilt spelen met de ondernemers of niets.

mbt je website, je header is voor mij niet duidelijk dat het een hanger is en de blauwe bg overheerst teveel.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

48
Maurice schreef:Ik ben van mening als je direct al tegen de wet en regelgeving in gaat (zoals een adres vermelden etc) dat je geen webwinkel moet starten.. het is de full monty als je mee wilt spelen met de ondernemers of niets.
In welke zaken ga ik volgens jou nog meer tegen wet en regelgeving in, wat mij zou moeten weerhouden een webwinkel te starten? (Adresgegevens staan inmiddels vermeld).

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

49
PeterPastoor schreef:Ik snap niet dat jullie niet direct kunnen zien dat het een sieraad is in de header. Zijn jullie dan een beetje blind ofzo? Is toch overduidelijk?
Sorry, ik zie het echt niet :/ Ik vind het ook niet passen dat het "faded" oid is in een sieraden webwinkel.

Wil schreef:
Maurice schreef:Ik ben van mening als je direct al tegen de wet en regelgeving in gaat (zoals een adres vermelden etc) dat je geen webwinkel moet starten.. het is de full monty als je mee wilt spelen met de ondernemers of niets.
In welke zaken ga ik volgens jou nog meer tegen wet en regelgeving in, wat mij zou moeten weerhouden een webwinkel te starten? (Adresgegevens staan inmiddels vermeld).
Ik zeg niet dat het je moet weerhouden, onze kritiek moet je juist aansporen ;)

https://secure.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... sieraad.nl

Ik zie geen adres overigens.

http://www.glazensieraad.nl/c-1183111/k ... nformatie/
Alles leeg, hier moet naar mijn mening duidelijke omschrijvingen staan hoe en wat met verzenden/retourneren/recht op herroeping

Kortom de bekende "informatie plicht" van een ondernemer met webwinkel
En dan niet enkel in je algemene voorwaarden, daar zoekt men als laatste namelijk of totaal niet
veel online shoppers kijken eerst even bij informatie paginas voor ze bestellen. :) dus je loopt nu potentiele klanten mis.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

50
Ik zie geen adres overigens.

http://www.glazensieraad.nl/c-1183111/k ... nformatie/
Alles leeg, hier moet naar mijn mening duidelijke omschrijvingen staan hoe en wat met verzenden/retourneren/recht op herroeping

Kortom de bekende "informatie plicht" van een ondernemer met webwinkel
En dan niet enkel in je algemene voorwaarden, daar zoekt men als laatste namelijk of totaal niet
veel online shoppers kijken eerst even bij informatie paginas voor ze bestellen. :) dus je loopt nu potentiele klanten mis.
Ik heb h.e.e.a. aangepast/veranderd. Graag jullie mening.

Re: [glazensieraad.nl] Graag feedback op mijn webwinkel

52
Wil schreef:Wat betreft de header, ik heb deze veranderd.
Het "GS Online" links in de header voegt niets toe als je verder alleen "Glazen Sieraad" en "glazensieraad.nl" gebruikt. Ergens vind ik "GS online" ook verwarrend, omdat het lijkt alsof je verwijst naar een chatfunctie die online is.

De header is een link naar de homepage: zo hoort het ook, maar het kan nóg duidelijker door de muisaanwijzer bij aanwijzen te laten veranderen in een handje voor een hyperlink.

Maak verder Home en niet Contact de eerste link in de hoofdnavigatie.
StoreCore.io