Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

31
Je kan helaas niet veel tekst bij de producten zetten.
Dat kan zeker een probleem zijn, want ik zou als bezoeker veel meer informatie willen zien. Welke maten, welk materiaal, enz. Dat staat niet overal bij.
Wilde ook even een kaart bestellen en dan zijn er standaard 6,75 verzendkosten. Dat is heel hoog voor kleine prijsjes van artikelen. Dat werkt ook niet echt mee om bestellingen te krijgen.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

32
Dag allemaal,

Het enige wat ik hier lees is dat het allemaal zoveel kost en zo weinig oplevert...... Tja, ieder bedrijf heeft natuurlijk bedrijfskosten en als webwinkel zijn naar mijn idee je adwords en andere reclame kosten gewoon je bedrijfskosten die er bij horen om een goedlopend bedrijf te kunnen hebben....

Wij geven redelijk grote bedragen uit aan Adwords, maar ook aan seo ( uitbesteed ). Adwords is beslist geen weggegooid geld. Zoals iemand al aangaf; klanten komen terug. De meesten kopen 2 tot 3 keer per jaar iets bij dezelfde winkel. Het is dus tevens een investering. Als je éénmaal een goedlopende campagne hebt dan kun je er heel gericht mee werken.
Je moet daar gewoon een beetje mee spelen. Je wilt zeker geen concurrent zijn van jezelf, dus de woorden waar je zonder adwords goed op gevonden wordt haal je uit je campagne..

Wat betreft de conversie van internet winkel; laat je niet wijsmaken dat iedereen een conversie heeft van 3% of zelfs meer. Een conversie van 1 á 2 % is echt niet heel raar en het ligt natuurlijk ook aan de producten die je verkoopt. ( er zijn inderdaad heel grote online winkels die echt maar 1% hebben ) Natuurlijk is het te beinvloeden met goede campagnes, maar er spelen natuurlijk een heleboel andere factoren mee....

Sonja
http://www.bikeandtravel.nl
B&T Bikestore
Wielrennen - Mountainbiken - Fietsreizen

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

34
BenT schreef: Je wilt zeker geen concurrent zijn van jezelf, dus de woorden waar je zonder adwords goed op gevonden wordt haal je uit je campagne..
Daar zou ik een beetje mee oppassen. Sta je er 2 keer dan klikt men ook eerder op de organische. Een nr1 positie is gemiddeld denk aan personal search, locale resultaten met daar ook nog boven afbeeldingen en video's.

Zeker als je conculega's er nog wel staan dan zou ik daar verder mee "gaan spelen"
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

35
Wij geven circa 1500 euro per maand uit aan Adwords en dat betaald zich zeker terug. Ooit zijn wij ook begonnen met 500 euro per maand maar naar mate het assortiment groeide en wij ons ook op andere landen gingen richten werd het meer.

Klanten haal je op diverse manier binnen en Adwords is er daar 1 van. Als ze eenmaal binnen zijn, dan is het de truc om te zorgen dat ze terugkomen zonder weer via Adwords op je site te komen. Zonder adwords zou mijn bezoekersaantal halveren en daarmee ook mijn omzet dalen. Adwords heeft dus weldegelijk zin zoals je maar weet waar je mee bezig bent.

Een goede tip is om je producten te labelen met een eigen logo zodat men weet waar het gekocht is. Voorwaarde is wel dat je de producten zelf verzend.

Je moet er voor zorgen dat je zelf ook verstand hebt van het inrichten van een Adwords campagne en niet alles uitbesteden. Koop bijv. een boek of volg een cursus.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

36
Hier die ouwe eigenwijs weer.

Mijn kleinkinderen hebben vanaf 2007 een webshop zonder ook maar 1 cent uit te geven aan adwords.
Ze staan al jaren bovenaan de zoek machines.

Ook ik heb dit uitvoerig onderzocht en getest.
Het is zonde van je geld.
Zoek een goede webmaster welke weet hoe of zoek machines werken / zoeken.

Net als ideal bestaan er over adwords ook heel veel spook verhalen.
Helaas maar waar.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

37
Helaas verkoopt niet iedereen unieke artikelen waardoor je makkelijk hoog in de zoekmachines staat. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen (drie) per zoekterm. Er zijn een veelvoud aan shops die daar zouden willen staan.

De stelling dat adwords zonde van je geld is zul je nooit hard kunnen maken. Sterker nog, het is gewoon niet waar. Je moet het alleen goed aanpakken, maar dat is met alles zo.

Bovendien, die goede 'webmaster' zal ook niet voor niets werken en zijn resultaten zijn niet direct meetbaar, zoals de resultaten van Adwords wél zijn ;)

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

38
Opa dat doen ze dan goed! Ook wel eens gekeken of die omzet omhoog kan? Of is de rest die adwords gebruiken allemaal gek. Als iemand 1000 euri per dag aan google uitgeeft waarom denk je dat i dat doet? En daar zitten ook hele goede webmasters en die staan ook op nr1.


Wat is er trouwens niet goed aan ideal?

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

39
opabert schreef:Mijn kleinkinderen hebben vanaf 2007 een webshop zonder ook maar 1 cent uit te geven aan adwords.
Ze staan al jaren bovenaan de zoek machines.
Dat is natuurlijk niet verkeerd. Maar denk je niet dat er met adwords nog meer verkopen gegenereerd kunnen worden. Ik kan mij niet voorstellen dat alle zoekwoorden scoren en dan laat je dus kansen liggen. Al maak je een kleinere winst wanneer er iets vanuit adwords verkocht wordt, dan is het nog steeds winst.

Ik deel de mening dus niet dat adwords weggegooid geld is. Het moet alleen wel goed besteed worden.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

40
rudyhoff schreef:
opabert schreef:Mijn kleinkinderen hebben vanaf 2007 een webshop zonder ook maar 1 cent uit te geven aan adwords.
Ze staan al jaren bovenaan de zoek machines.
Dat is natuurlijk niet verkeerd. Maar denk je niet dat er met adwords nog meer verkopen gegenereerd kunnen worden. Ik kan mij niet voorstellen dat alle zoekwoorden scoren en dan laat je dus kansen liggen. Al maak je een kleinere winst wanneer er iets vanuit adwords verkocht wordt, dan is het nog steeds winst.

Ik deel de mening dus niet dat adwords weggegooid geld is. Het moet alleen wel goed besteed worden.
Sorry Rudyhoff maar heb ik dit niet al in andere woorden al vertelt in mijn vorige post?

Waarom is dit forum een beetje slaapverwekkend?

Komop allemaal. We weten het wel laten we wat knallen hier en weer leven in de brouwerij gooien. Maak je anoniem en we gaan samen ervoor om er beter van te worden maar als iedereen maar een beetje zijn mond houd dan komen we niet verder.

Je denkt dat je het weet. Maar we denken dat we het allemaal weten. Laten we hier samen proberen om het algoritme van google/adwords te doorbreken.

Dat zelfs google naar dit forum kijkt ;-)

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

41
Hallo,

Ik heb nu een webwinkel in http://www.fairtrade-tassen.nlmaar had voorheen een webwinkel in speelgoed. Jongsleden oktober was ik begonnen met Adwords, wel mbv een persoon die hiermee bekend was. Ik ben aan de gang gegaan met de zoekwoorden en had teveel duur betaalde zoekwoorden zoals bijvoorbeeld ''goedkoop speelgoed'' en ''speelgoedauto''. Uiteindelijk 2200 bezoekers via de adwords ad (stond boven bol.com en bartsmit in de sinterklaasweken) maar toch maar 10 orders. Kosten per dag eur 35.

Mijn advies is 1. een campagne laten opzetten (1 of 2)
2. paar honderd eur investeren verspreid over een maand
3. je ziet dan wat de conversie is en bij een te laag aantal orders (zoals bij mij) ligt dat dus aan de shop en niet aan de vindbaarheid
4. shop bijschaven en tzt zelf leren en weer met trial en error proberen.

Ik heb nog wel iemand die voor weinig geld je kan helpen.

Nu heb ik een niche webwinkel in alleen maar fairtrade tassen wat het ook veel makkelijker maakt om vindbaar te zijn en dat met minder concurrentie.

Kun je er wat mee?

vr gr |Marielle

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

47
moncherry schreef:Dank je wel
Ik ben daar nu maar kan het aldaar toch niet helemaal vinden.
De laatste betalingen aanklikken? ik zoek en zoek...
ik betaal altijd handmatig..

Je hebt denk ik de nieuwe versie.

Facturering gaat maandelijks dus na de 1e van de maand staat er links
1 mei 2011 - 31 mei 2011 (Factuur .......) Op de puntjes komt dan een nummer te staan. Klik je daar op dan krijg je je factuur.

Heb je de oude versie hetzelfde verhaal maar dan staat het rechtsboven.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

49
sorry ik kan het echt niet vinden..
Ik moet hier iets klikken?
Afbeelding



de gratis 50 euro ging heel langzaam(via de bon die bij het kvk blad zat), de eigen betaalde 25 euro ging als een speer.
Dat zelfde had ik gemerkt bij Markt plaats, dat de gratis beginners kosten heel langzaam gaan, en zodra je betaald(zelfde instellingen)gaat het ineens als een speer, dan krijg je ineens klikken niet normaal meer...(wat een oplichterij)...

eerst doe je met 50 euro bijna 3 maanden(dus je denkt hmmm dat kan wel uit), je stort 25 euro en binnen anderhave week is het op, en ik heb niks veranderd aan de instellingen...valt wel heel erg op dat hier oplichterij in het spel is..(een lokkertje dus)

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

50
Kan het zijn dat die zelfovergemaakte 25 euro een periode betrof eerder dan april?

Ik heb namelijk het zelfde facturatie overzicht als jou. Bij mij staat er onder de maandelijkse periode, een dag overzicht. Het aantal klikken per dag - kosten per dag en eventuele stortingen ( staat onder kredieten )

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

52
moncherry schreef:Ik heb hem een tijdje uitgezet, en maak nu de laatste 7 euro op van de 25 euro

Bij mij kost het meer geld dan het opbrengt 0,0
Zo simpel is het niet. Even iets aanzetten en dan verdienen. (zou wel erg makkelijk zijn)

Het is niet voor niets een "beroep"

Zoek een goed bureau die kijkt of het haalbaar is voordat je geld stort.....

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

53
Afhankelijk van wat je verkoopt en hoe je de potentiële klant benaderd kan de CPO ofwel de kosten per order, tussen de 5 en 50 euro liggen. Een test met 25 euro is dus niet echt een significante test.

Bedenk eerst goed wat je klant in zou tikken in Google als hij op zoek zou zijn naar jouw product, en doe dat zelf. Bekijk dan wat voor advertenties er op die zoekwoorden staan door middel van de adpreview tool van Google. Is daar nog ruimte voor jouw advertentie en zo ja, hoe ga jij je onderscheiden van die advertenties, cq. hoe zorg je er voor dat men juist op jouw advertentie klikt? Als je dat bedacht heb, dan komt het belangrijkste; de landingspagina. Waar komt de klant terecht als hij op die link klikt en is dat inderdaad een pagina waarvan de klant verwacht dat hij daar op terecht komt? En is het mogelijk om het product wat je verkoopt daar direct te kopen?

Als je dat allemaal bedacht en uitgevoerd hebt, probeer het dan nog eens maar dan met bijvoorbeeld 200 euro :)

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

54
Wouter Hol schreef:Afhankelijk van wat je verkoopt en hoe je de potentiële klant benaderd kan de CPO ofwel de kosten per order, tussen de 5 en 50 euro liggen. Een test met 25 euro is dus niet echt een significante test.

Bedenk eerst goed wat je klant in zou tikken in Google als hij op zoek zou zijn naar jouw product, en doe dat zelf. Bekijk dan wat voor advertenties er op die zoekwoorden staan door middel van de adpreview tool van Google. Is daar nog ruimte voor jouw advertentie en zo ja, hoe ga jij je onderscheiden van die advertenties, cq. hoe zorg je er voor dat men juist op jouw advertentie klikt? Als je dat bedacht heb, dan komt het belangrijkste; de landingspagina. Waar komt de klant terecht als hij op die link klikt en is dat inderdaad een pagina waarvan de klant verwacht dat hij daar op terecht komt? En is het mogelijk om het product wat je verkoopt daar direct te kopen?

Als je dat allemaal bedacht en uitgevoerd hebt, probeer het dan nog eens maar dan met bijvoorbeeld 200 euro :)

En.. Wouter dan praat je nog niet over remarketing. (erg leuk die twiter banner)..

Wel een beetje iri voor de consument ik zou de "cap" wat lager zetten.

Je geeft een startup weer maar je verteld maar 10%. Wie gaat hier vertellen hoe het moet per Case?

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

55
En ik heb ook nog niets gezegd over Google Shopping, advertenties op het display netwerk van Google, op mobiele apparaten en nog zo veel meer factoren heb ik niet genoemd. Maar een compleet marketing plan voor elke vraag schrijven is ook niet de insteek van hulp via een forum. ;)

Een marketing plan is, zoals bekend, per bedrijf anders. Het is niet het doel van het forum dat er voor iedereen een marketing plan geschreven gaat worden. Een specifieke vraag kan op een forum voorzien worden van een specifiek antwoord, een algemene vraag met een algemeen antwoord en een vraag van een beginner kan van een mooi beginnetje voorzien worden, zoals hier :)

Remarketing en al die andere mooie mogelijkheden komen pas als je het begin onder de knie hebt en draaiend hebt.

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

57
moncherry schreef:Onzin om gelijk overal voor een beroepsmatig iemand in te huren!
Het meeste verdien je om door zelf kennis, zelf leren, en alles in eigen beheer te hebben!

Zelf een website bouwen dat gaan we even leren, bv PHP. Zelf even Offline Marketing leren. Zelf even Online marketing leren. Zelf even logistiek leren. Doe je best. Voor een goede webwinkel heb je 4 tot 5 ambachten nodig.

In mijn geval besteed ik 20% alleen aan het uptodate houden van de nieuwe trends in online marketing. (daar is de studie nog niet mee gerekend)

Uitbesteden is niet erg als het maar oplevert. (geen beloftes maar kansen creëren) lange termijn visie en meerdere visies uittesten. Sta je daar niet voor open dan blijf je prutsen.
Of je bent een genie die dit allemaal even kan "zelf leren, en alles in eigen beheer te ....". Dan kom je er wel.

Maar die begint waarschijnlijk geen webwinkel :lol:

Re: Wat investeren jullie per maand in Google Adwords?

59
Toch wel interessant om te lezen hoe mensen het opstarten van een webwinkel op verschillende marnieren realiseren. Dit is ook goed omdat het toch ook voor iedereen verschillend is. Wel zie ik op forums (ook op deze) eindeloze discussies over de manier hoe iemand die waarschijnlijk geen whizzkid is probeert uit te leggen wat hij/zij wil weten. Ik denk dat je juist moet interpreteren wat iemand (gemiddelde Nederlander) bedoeld en hoe hij dat schrijft. ipv eindeloze berichtjes te sturen en vervolgens niet ingaan op de vraag...

Zo werkt adwords namelijk ook. Jij moet heel goed weten hoe iemand deze zoekmachine gebruikt en wat hij intypt wat van belang is voor jouw webwinkel. Investeren in adwords is zeer rendabel, maar er zijn meerdere factoren. Ik ga proberen dit uit te leggen.

Als eerste hoe worden organische (geen adwords) zoekresultaten geordend.

Google zoekt jouw webwinkel meerdere keren per maand. Google hangt daar een waarde aan van 1 t/m 10. Als jouw webwinkel snel is, duidelijk, interessante teksten, foto's een naam gegeven etc. etc.. krijg je een hogere waarde neem bijv. Een goed geoptimaliseerde webwinkel met schoenen.. die krijgt bijv. Een 5.(en dat is echt goed)

Google zoekt andere sites natuurlijk ook..
Wanneer jouw site vaak vermeld staat op andere sites staat krijg je ook een waarde. Staat jouw site op veel sites die ook een hoge score krijgen op content. Dan helpt dat ook voor jou site. Dan krijg je hiervoor een cijfer 3 ( is best goed aangezien facebook een 8 scoort)

Hoe vaak bezoeken klanten jouw site? Je bent nieuw dus weinig. 500x per/maand. Google geeft hier ook een waarde aan. In dit geval een 1
Google geeft dit cijfer niet alleen voor jouw website alleen maar ook aan jouw website in combinatie met onderwerpen. En Google vergelijkt deze ook met con colega's

Totaal heb je nu een 3. (9 / 3 = 3)
bijv.

Jij hebt een website met T-shirtjes printen in kleur.
Waarde:
T-shirts = 2
T-shirts printen = 5
T-shirts printen in kleur = 8

T-shirts" is een miljoenen zoekterm.. de Wehkamp en dit soort grote bedrijven zijn je voor met een adwords campagne van 8000E per/dag. Hier scoor je gewoon niet als kleine webwinkel of heel moeizaam. Je zult hier een relatief lage conversie hebben.

T-shirts printen" wordt al beter.. alsnog een gross aan concurrenten maar er zijn al een hoop afgevallen.

T-shirts printen in kleur".. krijgt een hoge score omdat dit precies is wat jij doet. Hij vergelijkt dit met andere shops en jij krijgt een relatief hoge score.

Je kunt jouw cijfer (een 3 in dit geval omhoog) krikken door meer bezoekers te genereren. Door de toenemende concurrentie is dit een stuk lastiger vandaag de dag. Jij hebt op bezoekers een 1 gescoord dus daar moet je wat aan gaan doen. Als jouw bezoekers omhoog gaan gaat je gemiddelde cijfer ook omhoog, heb je kans dat je meer gelinked wordt en dat er over je gepraat gaat worden op het internet. (zelfs slechte reclame heeft een goede invloed op adwords.. hij begrijpt namelijk niet wat er geschreven wordt hij leest het alleen maar af). Dus gaat je cijfer ook omhoog.

Hoe meer bezoekers........ ADWORDS

Investeer in je adwords, genereer bezoekers en je organische zoekresultaten gaan omhoog.

Bij adwords cpc werkt dit systeem zoals hierboven staat ook. Alleen wordt er nog een waarde aan toegevoegd, namelijk jouw cpc-bod. Jij hebt een 5+3+1 maar je betaald EUR3.5 perclick die een score van 9 krijgt. Nu heb je een 18/4=4.5 voor EUR3.5 heb je een 1.5punt hogere score.. mooi toch. Als je een 4.5 op school kreeg was je dik gezakt.. hierbij doe je het voor een starter best goed.


Jij gaat voor je cijfer betalen eigenlijk maar doe dat dan zo dat je er wat aan verdiend.

Het is zo belangrijk dat jij alleen klanten krijgt op je site die jouw producten willen. Jij bent namelijk een starter die rendement wil halen uit adwords en geen marketingbudget heeft van 6mil per jaar. Wat gemiddeld/laag is voor een reisbureau bijv.

Jij hoeft op je T-shirtjes site geen mensen die gstar blousjes zoeken. Adverteer daar dan ook niet mee.. kies je zoekwoorden zorgvuldig.

Wanneer je T-shirtjes printen in kleur als zoekwoord gebruikt zoeken er gemiddeld misschien 1000 mensen per/maand op. Top T-shirts 1.000.000 mensen. Van die 1000 mensen zijn 1000 mensen op zoek naar jouw product. Van die 1mil van die andere zoekterm misschien ook 500 mensen.

Jouw zoekwoord T-shirts is veeeel te duur.
Jij hebt namelijk een 3.5 gescoord en je moet tegen de Wehkamp en nog tal van sites op die al een 6.5 hebben en 3Eur perclick betaald... wat moet jij dan betalen om een 6.5 te scoren.

Je zoekwoorden zijn cruciaal voor jouw rendement en de waarde van je site. Nu kost een klik op T-shirts printen 1.5 maar wanneer er veel traffic van komt wordt dit goedkoper omdat jouw cijfer omhoog gaat. T-shirts printen is niet echt een gok omdat mensen die dit intikken ook naar jouw site willen.

Als je wilt betalen voor hele duren niet/minder relevante zoekwoorden kan dat ook en zal je ook sneller een hoger cijfer behalen van Google.. echter betaal je dan zonder rendement en ook veel meer.

Ik heb dit geschreven om een klein inzicht te geven over hoe jouw website bepaald wordt in Google cpc. Ik heb geen echte cijfers gebruikt alleen om dingen helder te maken.
Je hoeft daarover dus ook niet in discussie te gaan.

Wanneer je een adwords campagne begint zijn er ook handige manipulatie trucjes om hogere cijfers te krijgen.. deze ga ik niet noemen. Wanneer Google jou daarvan verdenkt kom je NOOIT meer in Google zoekresultaten je krijgt dan meteen een 1 voorlopig. Eerlijkheid duurt hiermee toch het langst.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Ik ben geen adwords expert ik werk ook niet bij een internet bedrijf en ben zeker niet uit op het werven van klanten.
Het wil niet zeggen dat ik vragen niet wil beantwoorden.. dit zal ik proberen wanneer er tijd voor is.