Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

2
Op de homepage promoot je heel goed een startersset, maar je smeedt het (hoef)ijzer niet als het heet is: geen link om de startersset direct te bestellen, geen link om door te klikken naar de startersset en geen link om door te klikken naar de afzonderlijke producten uit de startersset.
StoreCore.io

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

3
De website promoot niet alleen spullen voor de internet verkopen, maar ook de verkopen in de winkel.
Maar ik zit er inderdaad een beetje mee te tobben. Deze starterssetten lopen storm in de winkel, maar ik zou niet weten hoe ik ze op de website zou moeten verkopen.
Het gaat om verschillende producten met verschillende maten, kleuren, etc. Ze kunnen bijvoorbeeld kiezen uit meerdere broeken.

Tot op heden heb ik nog niets kunnen bedenken om het online te verkopen. Daarbij ben ik bang dat bij elke online bestelling van een startersset er spullen terug komen omdat het niet past.
Een cap moet je bijvoorbeeld echt passen voordat je het kan kopen, omdat je met verschillende vormen zit. Eveneens met de laarzen. De ene heeft brede kuiten, de ander lange benen.

Dus als iemand dé oplossing heeft :)
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

5
Wat een slechte kwaliteit plaatjes in de header. Het valt me overal wel op dat niet alle plaatjes 100% zijn. Het lijk wel alsof het GIF bestandjes zijn. AV zijn niet compleet dekkend, en staan dingen in die niet geheel volgens de wet zijn. € 3,00 voor het verzenden met briefpost :O beetje veel of niet. Ik denk dat je dit aan de hand van gewicht moet doen. Er zijn nl. producten zoals sleutelhangers waarbij de verzendkosten hoger zijn dan het product zelf.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

7
€ 3,00 voor het verzenden met briefpost :O beetje veel of niet. Ik denk dat je dit aan de hand van gewicht moet doen. Er zijn nl. producten zoals sleutelhangers waarbij de verzendkosten hoger zijn dan het product zelf.
Dan bestellen ze toch iets erbij en is het wel hoger dan verzendkosten. :-)
3 euro kan ook te weinig zijn als het zwaarder is. Een gemiddelde is toch geen probleem. Ik vind het niet te hoog. En verzendkosten is meer dan alleen een postzegel.

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

8
De verzendkosten voor brievenbuspost zijn en blijven standaard € 3,-.
Hier zit niet alleen de postzegel bij, maar ook verpakkingskosten. Te duur? Nee, zeker niet als je kijkt dat de meeste brievenbuspost die bij ons de deur uit gaat boven de 500 gram zit en dus uitkomt op € 2,76 aan postzegels.

De header blijft een probleem. Ik ben zelf erg slecht in het bewerken van plaatjes/foto's dus zal iemand moeten zoeken die hem voor me aan wilt passen.
Het logo in de header heb ik wel duidelijk en scherp op mijn computer staan. Ik zal ermee aan de slag gaan.
Ruudd schreef:AV zijn niet compleet dekkend, en staan dingen in die niet geheel volgens de wet zijn.
Zoals wat? Dan kan ik daarnaar kijken en aanpassen.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

9
PaulG schreef:
€ 3,00 voor het verzenden met briefpost :O beetje veel of niet. Ik denk dat je dit aan de hand van gewicht moet doen. Er zijn nl. producten zoals sleutelhangers waarbij de verzendkosten hoger zijn dan het product zelf.
Dan bestellen ze toch iets erbij en is het wel hoger dan verzendkosten. :-)
3 euro kan ook te weinig zijn als het zwaarder is. Een gemiddelde is toch geen probleem. Ik vind het niet te hoog. En verzendkosten is meer dan alleen een postzegel.
Dat snap ik, maar als je als consument ziet € 3,00 voor het verzenden van iets waar door de brievenbus gaat word dit als snel als 'veel geld' aangezien. Maar dat is mijn kijk erop, kan de plank totaal mis slaan.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

10
Sleutelhangers worden vrijwel niet verkocht via de website. En als ze die bestellen is het meestal in combinatie met andere artikelen.
Want zeg nou zelf, zou jij überhaupt verzendkosten willen betalen voor alleen een sleutelhangertje?
Je moet meer denken richting vliegenmaskers á minimaal € 12,- p/st.
We verkopen wel vaak touwhalsters van € 4,95 p/st en dan maak ik achteraf een creditfactuur voor de verzendkosten.
De verzendkosten bepalen op gewicht vind ik moeilijk. Ik kan het product wegen en aan de hand daarvan de verzendkosten instellen, maar alles wordt anders ingepakt waardoor het totale gewicht steeds anders is.
Met ons vorige systeem had ik alles op gewicht, maar ben daar vaak de mist mee in gegaan door het gewicht van de verpakking.

Maar als je er vanuit gaat dat er een vast bedrag aan verzendkosten wordt berekend, wat zou jij een mooi bedrag vinden?

Het stukje met de startersset heb ik aangepast. Denk dat het zo duidelijker is.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

12
Blijer kun je me niet maken dan met een ruitersportshop/winkel.
Als enthousiast paardeliefhebber heb ik even een kijkje genomen.

Wat me opvalt is dat sommige foto's niet helemaal duidelijk zijn. Ze laten maar een stukje zien van het product. Dat is jammer. Zeker bij de sporen komen ze niet tot hun recht.

Bij de catagorieindeling geneesmiddelen staan helemaal geen foto's. Dat is een dooddoener.

Persoonlijk vind ik het zeer irritant dat het logo van Klarna zo groot staat vermeld, aan de zijkant is misschien beter.

Ik bekeek de producten bij de Hoefverzorging, maar ik vond geen hoevenkrabber? Dat zou voor mij de eerste plek zijn waar ik deze zou zoeken. (kleinigheidje...)

Nog iets anders: Ik zie dat je zadels aanbied op de website. Dit zou voor mij geen keuze zijn om via een webshop een zadel aan te schaffen. Heb je een soort zadelpasservice? Zou ik wel even vermelden.

Wat ik wel een goeie vind, is dat je voor de grote (trekpaarden) en de kleine (shetlanders) aparte catagorieen hebt gemaakt. Dit zijn meestal artikelen die niet zo makkelijk te krijgen zijn.
Ook je assortiment is zeer ruim. Keuze genoeg.

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

13
Ilonajoy schreef:Blijer kun je me niet maken dan met een ruitersportshop/winkel.
Als enthousiast paardeliefhebber heb ik even een kijkje genomen.

Wat me opvalt is dat sommige foto's niet helemaal duidelijk zijn. Ze laten maar een stukje zien van het product. Dat is jammer. Zeker bij de sporen komen ze niet tot hun recht.

Bij de catagorieindeling geneesmiddelen staan helemaal geen foto's. Dat is een dooddoener.

Persoonlijk vind ik het zeer irritant dat het logo van Klarna zo groot staat vermeld, aan de zijkant is misschien beter.

Ik bekeek de producten bij de Hoefverzorging, maar ik vond geen hoevenkrabber? Dat zou voor mij de eerste plek zijn waar ik deze zou zoeken. (kleinigheidje...)

Nog iets anders: Ik zie dat je zadels aanbied op de website. Dit zou voor mij geen keuze zijn om via een webshop een zadel aan te schaffen. Heb je een soort zadelpasservice? Zou ik wel even vermelden.

Wat ik wel een goeie vind, is dat je voor de grote (trekpaarden) en de kleine (shetlanders) aparte catagorieen hebt gemaakt. Dit zijn meestal artikelen die niet zo makkelijk te krijgen zijn.
Ook je assortiment is zeer ruim. Keuze genoeg.
Dat van de foto's van bijvoorbeeld de sporen, kan ik niks aan veranderen. Dat zit zo in het biedmeer systeem. Je ziet ook, als je met je muis erop gaat staan, dat de foto's volledig worden weergegeven.

Wat betreft de foto's bij de categorie geneesmiddelen zit ik nog te tobben.
Wat voor foto's moeten daarbij? Een hoestend paard bij "hoesten" staat erg cru. En een verpakking van een product zoals bijvoorbeeld H.M.P. zegt de mensen weer niks.
Wat zou je denken dat daar het beste zou kunnen?

De hoevenkrabbers bij de hoefverzorging is een hele goede. Die heb ik nu bij poetsbenodigdheden staan, maar horen natuurlijk ook bij hoefverzorging. Die ga ik meteen erbij zetten.

Wij hebben geen zadelpasservice. Wel verkopen wij gemiddeld 4 zadels per dag, dus genoeg mensen die de gok durven te wagen om online een zadel te kopen.

En wat betreft de extra grote en extra kleine maten....
Ikzelf heb een trekpaard van 1,83 m en kon nooit iets voor hem vinden. En dat probleem hebben de mensen met erg kleine paarden ook.
Daarom hebben wij het in aparte categorieën op de website gezet. Omdat ik weet hoe moeilijk het is om iets te vinden.

Oja, het logo van Klarna (achteraf betalen) heb ik nu rechts geplaatst.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

14
(/quote)Wat betreft de foto's bij de categorie geneesmiddelen zit ik nog te tobben.
Wat voor foto's moeten daarbij? Een hoestend paard bij "hoesten" staat erg cru. En een verpakking van een product zoals bijvoorbeeld H.M.P. zegt de mensen weer niks.
Wat zou je denken dat daar het beste zou kunnen?
.[/quote]

Ik begrijp je dilemma. Maar de plaatjes die er nu staan, werken niet uitnodigend.
Enkele voorbeelden:
- gewrichten; plaatje van een been.
- hoeven; plaatje van een hoef.
- wondverzorging; bv betadine, die gebruikt iedereen wel eens.
- huid en haren; foto van de vacht, staart of manen.
enz.

Die van het hoesten en snot ben ik ook nog niet uit. Da's een lastige. Al zet je er maar een foto neer van een product uit die catagorie, dan ziet het er heel anders uit.

Succes!

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

15
HorseTopShop schreef:Zoals wat? Dan kan ik daarnaar kijken en aanpassen.
Ruilen of geld retour:
* Dit dient wel binnen 24 uur telefonisch te worden gemeld waarna de artikelen binnen 8 dagen terug kunnen worden gestuurd.


Ken de wet, dit is dus verboden.

* Indien na bestelling van een artikel onder rembours het pakket niet wordt afgehaald, wordt er een factuur gezonden met de verzendkosten verhoogt met € 5,- administratie kosten.


Zelf bedacht? Klanten zien je aankomen...

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

16
Ilonajoy schreef:(/quote)Wat betreft de foto's bij de categorie geneesmiddelen zit ik nog te tobben.
Wat voor foto's moeten daarbij? Een hoestend paard bij "hoesten" staat erg cru. En een verpakking van een product zoals bijvoorbeeld H.M.P. zegt de mensen weer niks.
Wat zou je denken dat daar het beste zou kunnen?
.
Ik begrijp je dilemma. Maar de plaatjes die er nu staan, werken niet uitnodigend.
Enkele voorbeelden:
- gewrichten; plaatje van een been.
- hoeven; plaatje van een hoef.
- wondverzorging; bv betadine, die gebruikt iedereen wel eens.
- huid en haren; foto van de vacht, staart of manen.
enz.

Die van het hoesten en snot ben ik ook nog niet uit. Da's een lastige. Al zet je er maar een foto neer van een product uit die catagorie, dan ziet het er heel anders uit.

Succes![/quote]

Dat zijn hele goede voorbeelden. Daar ga ik morgen meteen mee aan de slag.
Bedankt.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

17
Meesleepbeest schreef:
HorseTopShop schreef:Zoals wat? Dan kan ik daarnaar kijken en aanpassen.
Ruilen of geld retour:
* Dit dient wel binnen 24 uur telefonisch te worden gemeld waarna de artikelen binnen 8 dagen terug kunnen worden gestuurd.


Ken de wet, dit is dus verboden.

* Indien na bestelling van een artikel onder rembours het pakket niet wordt afgehaald, wordt er een factuur gezonden met de verzendkosten verhoogt met € 5,- administratie kosten.


Zelf bedacht? Klanten zien je aankomen...

1) Ik zie wat je bedoeld met het terugsturen. Dat moeten WERKdagen zijn en niet binnen die tijd terug gestuurd zijn, maar gemeld zijn. Telefonisch of via email.
Ga ik aanpassen.

2) Ik verstuur iets onder rembours, klant is niet thuis en haalt het niet af bij het postkantoor ben ik de verzendkosten kwijt?
Dat zou een mooie zijn, ga ik dagelijks bij mijn concurrenten bestellingen onder rembours laten versturen en niet aannemen. Zijn ze zo failliet.

Ik kan ook nergens vinden dat het tweede punt in strijd is met de wet van verkoop op afstand.
Wat zou jij zelf dan doen in zo'n situatie?

En wat vinden jullie nu van de header?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

18
HorseTopShop schreef: 2) Ik verstuur iets onder rembours, klant is niet thuis en haalt het niet af bij het postkantoor ben ik de verzendkosten kwijt?
Dat zou een mooie zijn, ga ik dagelijks bij mijn concurrenten bestellingen onder rembours laten versturen en niet aannemen. Zijn ze zo failliet.
Als een klant iets wel aanneemt en terugstuurt kost het je ook de verzendkosten, dit moet je gewoon ingecalculeerd hebben dat dit soms gebeurt.
En (bijna) geen enkele shop is zo dom om te blijven sturen naar dezelfde klant...
Als je via PostNL verstuurt en dit blijft op het postkantoor liggen hebben klanten ook nog eens 3 weken de tijd om eens te gaan kijken. Je zal op dit punt nog een stuk duidelijker kunnen zijn over welke termijn dit speelt en zelf ook nog eens contact kunnen zoeken. Communiceer dit wat duidelijker in de AV.
En hoe vaak heb je een rembours bestelling, trek het ook niet over de top aan het risico wat je loopt.
HorseTopShop schreef:Ik kan ook nergens vinden dat het tweede punt in strijd is met de wet van verkoop op afstand.
Wat zou jij zelf dan doen in zo'n situatie?
Heb ik ook niet gezegd dat dit in strijd met de wet is. Veel shops maken de rembours kosten ook gewoon veel hoger om dit te ontmoedigen.
HorseTopShop schreef:En wat vinden jullie nu van de header?
Ik blijf het logo niks vinden, maar dat heb ik al eens uitgelegd.

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

20
HorseTopShop schreef:Ja sorry, het logo blijft zoals hij is. Daar staan we onder bekend en ga ik niet meer veranderen. maar losgezien van het logo.... Wat vind je nu van de header i.v.m. de vorige header?
Heb je al eens getest of het logo daadwerkelijk herkend wordt? Hoe groot zijn de geholpen en ongeholpen bekendheid? Surfen je klanten meteen naar http://www.horsetopshop.nl bij het zien van het paard-met-meisje?

Echt niet flauw bedoeld hoor, want we helpen elkaar graag op dit forum, maar ik vermoed dat je zelf meer waarde hecht aan je logo dan de gemiddelde bezoeker. Links ziet de gemiddelde bezoeker goedkope clipart: je logo. Rechts ziet de gemiddelde bezoeker een opsomming van openingstijden: die maken de header te hoog en zijn onbelangrijk als je online wilt kopen.
StoreCore.io

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

21
Nogmaals, het logo gaan we niet veranderen. Het staat op de 8 ramen van 2 X 2 meter op mijn pand, op mijn briefpapier, visitekaarten, cadeaubonnen, auto, etc. Het logo blijft zoals het is.

De openingstijden zijn zeker niet onbelangrijk als iemand online wilt kopen.
Ten eerste is mijn website niet alleen bedoeld om online te verkopen, maar ook voor informatie over de winkel.
Veel mensen kijken op de website om te zien hoe laat we open gaan of sluiten en dan komen ze nog even snel langs.
Daarbij koop ik liever iets online als ik weet dat ze ook een winkel hebben (wat meteen duidelijk is door de openingstijden) omdat ik dat betrouwbaarder vindt. En ik weet dat veel mensen mijn mening daarover delen.

Toevallig hebben wij laatst vragenformulieren in de winkel gehad en gevraagd of klanten die in wilde vullen.
Bijna iedereen die de vragenlijst in had gevuld heeft een keer op onze website gekeken voor de openingstijden.

Jammer dat je het niks vindt. Ikzelf vind het logo namelijk ontzettend leuk.


Ik heb nu overal afbeeldingen staan bij geneesmiddelen. Het was even zoeken, maar het is inderdaad veel beter zo. De AV is ook aangepast over het onder rembours versturen.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

22
HorseTopShop schreef:Nogmaals, het logo gaan we niet veranderen. Het staat op de 8 ramen van 2 X 2 meter op mijn pand, op mijn briefpapier, visitekaarten, cadeaubonnen, auto, etc. Het logo blijft zoals het is.
Status quo. We willen niet veranderen, we zullen niet veranderen. Onze webshop moet zich maar aanpassen aan onze stenen winkel.

Ons logo beslaat maar liefst 2 x 2 meter op het pand. Alle opgetelde 2 x 2 centimeters op internet maken minder indruk. Maar die 8 ramen van je pand zijn niet interessant en maken hier geen indruk; het gaat om de 8.000 of 80.000 vensters waardoor internetgebruikers je winkel zien!

Zoals gezegd, het is niet flauw bedoeld, maar je kunt de internetkoper niet in het keurslijf van je stenen winkel dwingen. Dat geldt niet alleen voor de startersset waarmee je op internet niet uit de voeten komt. Het geldt grosso modo voor je hele aanpak. Met een "je moet daarvoor naar onze winkel komen" en een "dit zijn onze openingstijden" in een te grote header laat je kansen liggen.

Je vraagt om tips, die zul je krijgen ook.
StoreCore.io

Re: Tips voor www.horsetopshop.nl

23
Dus door het logo en de openingstijden zouden de klanten niet bij mij kopen?
Ik krijg gemiddeld 80 bestellingen binnen per dag via de website. Dat is i.m.o. niet weinig. En er is nog niemand geweest die over mijn logo geklaagd heeft.

Nee sorry, het logo blijft zoals het is.


Dit is trouwens de foto waar de animatie van gemaakt is.
Het is juist zo karakteristiek. De rustige, lieve en zeer betrouwbare uitstraling van dit ras.
Misschien geeft het je meer duidelijkheid.

Afbeelding


Lol, schattig he? Daar was hij nog een veulentje van nog geen jaar oud :D
http://www.horsetopshop.nl