Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

1
Ik ben benieuwd waar webshop eigenaren zo'n beetje tegen aan lopen, wat vind je lastig...
Zijn het bijvoorbeeld de belastingen of is het juist de interface van je webwinkel waar je de producten moet uploaden of is het het aan geleverd krijgen van je product foto's, is het van logistieke aard. Of is het juist de informatie verstrekking van de overheid die schort. Tal van zaken die zo op te noemen zijn, ik ben echt benieuwd naar de ervaringen en eventueel hoe je ze opgelost hebt.

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

2
Het enige waar ik tegenaan loop en lastig vindt is de belastingdienst :lol:

Nee, ff serieus... Ik heb 1 ding wat mij erg tegen valt en dat is dat bepaalde leveranciers niet melden dat bepaalde artikelen uit het assortiment gaan of nieuwe erin zijn gekomen.
Dit is bij 2 van mijn leveranciers die een aardig assortiment hebben.
Hierdoor ben ik dagelijks, tussen de verkopen in de winkel door, bezig met alles uitzoeken waardoor er geen tijd meer is voor andere belangrijke dingen.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

3
Het lastige vind ik dat je leveranciers soms vrij laat zijn met leveren.
Zo had ik pas geleden op tijd mijn bestelling gedaan en om onduidelijke reden komt deze pas 2 weken later aan. Terwijl dit normaal na 4-5 dagen is. Was het toch bijna in de soep gelopen.

Verder ben ik ook veel tijd kwijt met uitzoeken voor producten voor uitbreiding van mijn assortiment. Er komen straks ook pedicureproducten bij. Dat betekend dus veel contact met leveranciers, prijzen vergelijken, mailcontact over en weer, enz.

Ik vind het niet erg, maar wel lastig; want het kost veel tijd.

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

4
Ilonajoy schreef:Het lastige vind ik dat je leveranciers soms vrij laat zijn met leveren.
Zo had ik pas geleden op tijd mijn bestelling gedaan en om onduidelijke reden komt deze pas 2 weken later aan. Terwijl dit normaal na 4-5 dagen is. Was het toch bijna in de soep gelopen.
Komt me bekend voor. Soms wordt er geleverd in 3 dagen, soms pas na 8 dagen. Joost mag weten of de vrachtwagen al voorrijdt op dinsdagochtend of pas op donderdagmiddag, maar al die tijd moet er wel iemand stand-by staan om de pallets te lossen.

Een van onze leveranciers heeft daarvoor een oplossing verzonnen. Als je een toeslag bijbetaalt op een inkooporder, wordt deze sneller geleverd. Als je nog meer bijbetaalt, kun je ook een bezorgdag prikken.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

6
Met leveranciers is dit inderdaad een drama, wij importeren vrij veel en laten ook goederen zelf maken.
Ene keer is het 4 weken wachten, de andere keer 5 dagen.

Sindsdien staat er op de website enkel wat op voorraad is, met gekoppeld aan voorraad systeem.
zijn er van bepaald artikel nog maar 5 of minder dan krijgen we direct een email en backend melding.
bij 0 word product -tijdelijk- in frontend auto gedeactiveerd voor het zicht.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

7
Wel een dikke pluim voor onze vaste chauffeur van DHL! Officieel moet hij volle pallets alleen maar neerzetten en later de lege pallets ophalen. Dat doet hij niet om zich de dubbele rit te besparen: hij helpt met het lossen van de vracht en neemt de lege pallets meteen mee. Het is even met z'n tweeën of drieën aanpoten, maar iedereen is ermee geholpen.

Achter het magazijn staan nog pallets weg te rotten van een andere vervoerder die het minder nauw nam. Er schijnt statiegeld op te zitten: wie ze wil hebben, mag ze komen halen :)
StoreCore.io

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

8
Waar ik tegenaanloop en soms lastig vind maar ook weer niet is dat ik meer werk dan ooit en er geen dag voorbij gaat dat ik helemaal niets doe.
Omdat ik de meeste stickers die ik verkoop ook zelf vormgeef zit er een creatief gedeelte aan dat ik leuk vind maar waar vaak te weinig tijd voor is.
Ik probeer altijd elke dag alle mails te behandelen om 'ophoping' te voorkomen en om de klant snel van dienst te kunnen zijn.

Het lukt me steeds beter grenzen te trekken maar met name de eerste paar jaar hebben mijn vrienden me weinig meer gezien.

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

9
Ward schreef:Achter het magazijn staan nog pallets weg te rotten van een andere vervoerder die het minder nauw nam. Er schijnt statiegeld op te zitten: wie ze wil hebben, mag ze komen halen :)
Europallets zijn geld waard inderdaad, zo'n 6 a 7 Euro. Als ik een pallet binnen krijg op een euro en heb er geen te ruil dan wordt daar een notitie van gemaakt en krijg je daar simpelweg een rekening voor. Ik heb altijd europallets klaar staan om te ruilen :)

Re: Waar loop je zo tegen aan, als webshop eigenaar

11
frafra schreef: Europallets zijn geld waard inderdaad, zo'n 6 a 7 Euro. Als ik een pallet binnen krijg op een euro en heb er geen te ruil dan wordt daar een notitie van gemaakt en krijg je daar simpelweg een rekening voor. Ik heb altijd europallets klaar staan om te ruilen :)
Het statiegeld wisselt per bedrijf. Sommige bedrijven rekenen wel 25 euro statiegeld voor de pallets. Er is daarom ook een vrij levendige handel in die dingen.
Meestal wordt er een bedrag van 10 tot 15 euro gerekend.

Even on topic; Marketing is vrij lastig voor een shop als er meer en meer concurrentie komt, vind ik zelf.