Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

3
Bij mij kan de klant zelf kiezen Of DHL € 4.95 of TNT € 6.75.

DHL 2á3 werkdagen bezorging en op maandag geen werkdag
TNT 1á2 dagen bezorging en op zaterdag geen bezorging

Er zijn zoveel verschillende mensen en verschillende wensen.
De ene valt wel over € 1.80 meer en de ander wil zelfs brievenbus post met 6.75 verstuurd hebben omdat er dan een track en trace nummer bij zit en de volgende dag in huis is.
De ander heeft geen haast en is bereid om voor € 1.80 langer te wachten op het pakket.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

6
Wij versturen met GLS. Vanaf 10 pakketjes per dag is dat erg aantrekkelijk qua prijs, maar het is een grote ellende.

Leveringen zijn vaak niet op tijd, en de chauffeurs zetten pakketten gewoon in een schuurtje en krabbelen dan uit naam van de klant. Kan er een boek over volschrijven. Echt doffe ELLENDE!

DHL vind ik prettiger maar dan kom je als kleine partij al snel op DHL4You en die leveren niet binnen 24u.

Ik zou met TNT versturen, werkt wat mij betreft nog het beste.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

14
PeterPastoor schreef:
RetroNintendoKopen schreef:Parcelware van TNT Post (of PostNL nu) is ook een hele goede optie als je wat meer pakketjes verzend (100+ per jaar, wat toch te doen moet zijn lijkt me).

Scheelt ook een hoop administratie-gezeur met losse bonnetjes e.d.
Euh op de site staat 100 per dag en niet per jaar. 100 kom je wel heel erg snel aan in een jaar :D
Nee hoor, 100 zendingen per dag haal ik ook niet altijd. Het is 100 per jaar en de tarieven daarvoor zijn bij een accountmanager bespreekbaar. Enkele prijscomponenten, zoals de € 0,17 per kg, lijken bij PostNL in marmer gegrift, maar daarbuiten is er onderhandelingsruimte.
StoreCore.io

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

15
moncherry schreef:Bij mij kan de klant zelf kiezen Of DHL € 4.95 of TNT € 6.75.

DHL 2á3 werkdagen bezorging en op maandag geen werkdag
TNT 1á2 dagen bezorging en op zaterdag geen bezorging
Hier hetzelfde. De klanten kunnen kiezen of het met TNT of DHL verstuurd moet worden.
Ik moet wel zeggen dat DHL erg laks is geworden de laatste tijd. Bijn alle zendingen komen pas na 7 dagen bij de geadresseerde aan.

Maargoed, de klanten kunnen zelf kiezen wat ze willen. Snel binnen en meer betalen of minder betalen en langer wachten.
http://www.horsetopshop.nl

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

16
HorseTopShop schreef: Ik moet wel zeggen dat DHL erg laks is geworden de laatste tijd. Bijn alle zendingen komen pas na 7 dagen bij de geadresseerde aan.
Volgens mij verzend je dan niet met DHL maar met DHLforyou en dat is dus gewoon Selektvracht. Oftewel vaak opa van op de hoek (ja beetje gegeneraliseerd). Zeker grote pakketten, zoals een zadel, blijft dan liggen tot de rustige dag dat ze ruimte hebben in hun auto.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

17
Meesleepbeest schreef:
HorseTopShop schreef: Ik moet wel zeggen dat DHL erg laks is geworden de laatste tijd. Bijn alle zendingen komen pas na 7 dagen bij de geadresseerde aan.
Volgens mij verzend je dan niet met DHL maar met DHLforyou en dat is dus gewoon Selektvracht. Oftewel vaak opa van op de hoek (ja beetje gegeneraliseerd). Zeker grote pakketten, zoals een zadel, blijft dan liggen tot de rustige dag dat ze ruimte hebben in hun auto.
Ja dat klopt. Ik dacht toch echt dat dhlforyou gewoon dhl was. Maar inderdaad, ik maak de labels online op dhlforyou.
Dan ga ik toch eens nakijken waar er bij ons een DHL depot zit.
http://www.horsetopshop.nl

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

18
Vele shophouders denken onterecht helaas dat DHL aan komt karren met hun pakje...

Afhaalpunten zijn zeer divers, vivant/tankstation/boekhandel dat soort werk. TNT is echter ook die kant op gelopen, dus dat maakt niet veel meer uit.
Echter aan de deur staat er vaak iemand van Selektvracht, die goedkope prijs moet ergens vandaan komen. Stuur eens een pakje aan jezelf/familie :wink:

Je moet voor jezelf de afweging maken of je Selektvracht jouw bezorg-gezicht wilt laten zijn.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

19
Meesleepbeest schreef:
Je moet voor jezelf de afweging maken of je Selektvracht jouw bezorg-gezicht wilt laten zijn.
Nou nee, op de manier zoals het nu gaat niet.
Je hebt hier ook GLS zitten. Dit is weel handig en goedkoop als je kleine zware pakketjes hebt. Zo verkopen wij bijvoorbeeld likstenen van 10kg die maar +/- 30 X 30 cm zijn. Dat is te doen.

Ik ga morgen eens uitzoeken of er hier een echt DHL punt zit. dhlforyou zit hier in een videotheek.
http://www.horsetopshop.nl

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

20
Je moet jezelf ook afvragen of je GLS als jou bezorg gezicht wilt.

Ik heb de ervaring dat - zeker bij leveringen aan particulieren - ze dozen in de regen zetten en zelf een krabbel zetten uit naam van de klant. Daarnaast zijn ze zeer onbeschoft.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

21
GLS gaat het inderdaad niet worden.
Vrienden van me hebben hier in de buurt een dierenspeciaalzaak en bij hun kan je terecht voor pakketten verstuurd met GLS. (Je kunt daar versturen en ophalen) Ben er net geweest voor informatie.

Je wilt niet weten hoe de dozen eruit zien. Totaal uit elkaar gerukt, kompleet kapot. Ze gooien letterlijk met de dozen. En inderdaad, ze zetten het gewoon voor de deur. Ook als het regent.

Een "echt" DHL servicepoint zit hier niet. Het is allemaal dhlforyou. Beetje jammer.
http://www.horsetopshop.nl

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

24
PeterPastoor schreef:Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over dhlforyou :S
Ik doe niet moeilijk hoor haha. Ik zeg alleen, je moet voor jezelf de afweging maken en dat geldt ook voor alle andere vervoerders. En je kan niet geheel ontkennen dat hun lage prijskaartje ergens vandaan moet komen. En dat vele shops onterecht denken met DHL van doen te hebben aan hun deur en bij hun klant aan de deur en dat is niet zo.

Het is vaak de ervaringen die mensen er zelf mee hebben die je een goed gevoel geven of niet. Op elke vervoerder is wel wat aan te merken.

Het is vaak gewoon een kosten baten plaatje. En wat je makkelijker/beter vind voor jezelf en voor je klanten.

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

25
Wij versturen op dit moment alle pakketten binnen Nederland gewoon met TNT. Nauwelijks klachten.
Er zijn misschien wel goedkopere opties, maar deze zijn dan vaak kwalitatief ook minder.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

26
Ook ik ben dag in dag uit aan het orienteren waar ik nou het beste terecht kan voor het verzenden van onze kleding.

Ik vond postnl interessant. Maar ik moet toegeven, DHL is de bezorger van 1 van de groothandels waar ik inkoop. Ik vind het een oerlelijke uitstraling dat geel met rood, maar ik vind de service, de bezorgers/bezorgsters altijd erg vriendelijk en er kan altijd een lach vanaf! Of dat komt gewoon omdat ik het zonnetje in huis ben hahahahaha

Nee ff zonder dollen, ik zou graag door DHL mijn pakketen laten bezorgen, alleen dat 1-3 werkdagen spreekt me niet aan. Ik wil zo snel mogelijk leveren...maar ik ben mischien altijd een tikkeltje "te"

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

27
Dees26 schreef:Ook ik ben dag in dag uit aan het orienteren waar ik nou het beste terecht kan voor het verzenden van onze kleding.

Ik vond postnl interessant. Maar ik moet toegeven, DHL is de bezorger van 1 van de groothandels waar ik inkoop. Ik vind het een oerlelijke uitstraling dat geel met rood, maar ik vind de service, de bezorgers/bezorgsters altijd erg vriendelijk en er kan altijd een lach vanaf! Of dat komt gewoon omdat ik het zonnetje in huis ben hahahahaha

Nee ff zonder dollen, ik zou graag door DHL mijn pakketen laten bezorgen, alleen dat 1-3 werkdagen spreekt me niet aan. Ik wil zo snel mogelijk leveren...maar ik ben mischien altijd een tikkeltje "te"
Waar de mensen het hier omgaat is dat als je met DHLforyou verzend, dat het dus eigenlijk niet door DHL maar door Selectvracht bezorgd wordt en sommigen hebben een nogal lelijke auto. En dat ziet er volgens de mensen niet uit :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: met wie verzenden jullie pakketjes?

28
Ik kan daar inkomen. De uitstraling van je shop/verkoop gaat verder dan een verzorgde website. Dat is ook hoe je iets verpakt en hoe het verzonden wordt.
Is hetzelfde als dat je een hele profesionele webshop hebt met bijvoorbeeld dure kleding, maar verzend in een bananendoos.

Dus ik kan daar inkomen. Ik ben niet bekend met DHLforyou, geen ervaring mee. Maar heb even gekeken en het concept klinkt leuk. Deze verzamelpunten zitten ook hier in de buurt (meerdere). Er staat levertijd 2 tot 3 dagen. Het is interessant om wellicht erbij aan te bieden naast tnt, zoals anderen hier dat ook doen.

Ik kon alleen niet vinden op de site van dhlforyou of je een contract aan moet gaan met hun.