Bereikbaarheid

1
Graag stel ik jullie het volgende voor :

Wij hebben een webwinkel met een meer dan landelijke uitstraling, goede bekendheid, 400 a 500 unieke bezoekers per dag etc etc.

Echter is er maar 1 persoon die in het hele reilen en zeilen opereert, van klantenservice, orders verwerken ( ongeveer 45 per week ) tot inkoop, webshop onderhoud.

Wij zijn sinds 01-05 pas officieel live, het gaat naar tevredenheid.

Er komt een periode aan,dat zich vakantie noemt. Ik kan tegenover mijn kinderen en vrouw het niet maken dat ik geen vakantie neem. We zijn "overeengekomen" dat ik op het einde van de dag enkel de orders ga verzorgen en ga versturen ( andere locatie dan thuis ) en een half uurtje de mailtjes ga verwerken.

Nu mijn eigenlijke vraag : Kan ik het maken om de webshop, laat zeggen 3 weken telefonisch onbereikbaar te laten? Dus enkel 1 x per dag half uurtje mail te verwerken en einde van de dag de orders gaan versturen, we hanteren immers " vandaag besteld, morgen in huis"

Hoor graag van jullie.

Gr

Re: Bereikbaarheid

2
Je zou een callcenter of telefoondienst er op kunnen zetten. Is wel vrij duur maar je blijft bereikbaar. Wellicht wil een goede kennis van je wat bijverdienen door de telefoon op te nemen?

Re: Bereikbaarheid

3
Zit exact met hetzelfde probleem. 3 weken dicht, of niet bereikbaar zijn, kan erg schadelijk zijn voor je onderneming. Gelukkig heb jij nog de mogelijkheid om zelf te versturen.

Als het echt niet anders kan dan zou ik, als ik jou was, de telefoon doorschakelen naar je mobiel.
Dan alleen nog hopen dat jouw vrouw het niet erg vindt ;)

Re: Bereikbaarheid

4
Nou kijk,

De hele bedrijfsvoering, wordt niet aan veranderd. Je kunt gewoon blijven bestellen, gewoon volgende dag geleverd, gewoon bereikbaar via mail etc etc.

Enkel alleen niet telefonisch bereikbaar door " onderbezetting van personeel"

Doorschakelen kan, maar komt niet echt profi over als ik niet kan opnemen in de achtbaan, zwembad, Scheveningen. Laat staan bij veel rumoer op de achtergrond niet goed kan communiceren.

Kennis is geen optie, die moeten dan in de sytemen om bijv. voorraadkundige vragen te beantwoorden en andere relevante zaken waarom mensen bellen.

GR
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bereikbaarheid

5
Ik heb 5 jaar geleden in zelfde situatie gezeten toen ik nog geen personeel had.
Ik heb toen een callcenter de calls laten opvangen en noteren
elke avond deed ik 30/45 even kijken welke telefonisch dan benaderd moesten worden en de simpele algemene vragen handelde ik per email af.

werkte goed, vrijwel geen opmerkingen over gehad, (de klant word tenminste te woord gestaan)
en al bij al zijn in die periode ook veel mensen zelf op vakantie dus de tel druk werd al minder.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Bereikbaarheid

6
Ik had met de vakantie's altijd hetzelfde probleem, ik verkocht houten speelgoedkisten die ik zelf maakte. Ik plaatste altijd op mijn website dat wij twee weken met vakantie waren, maar dat men wel gewoon kon bestellen, maar dat de levertijd langer was.. Dit begrepen mijn klanten altijd wel. Ook een webwinkelier moet nu eenmaal soms met vakantie....

De bestellingen die ik nog voor de vakantie binnen kreeg, daar deed ik het voorwerk van en mijn vader maakte het af en verstuurde dit. Dus dat is een beetje de oplossing van Wouter, probeer iemand uit de omgeving te vinden die het "tijdelijk" overneemt.

Nu kan natuurlijk niet iedere ondernemer op zijn website plaatsen dat hij met vakantie gaat, ligt een beetje aan de markt waar je in zit... maar je kunt je webwinkel door iemand anders draaiende houden, terwijl jijzelf het E-mail verkeer in de gaten houdt en andere zaken evt. telefonisch regelt vanaf je vakantieadres.

Houdt er alleen wel rekening mee dat je met je gezin op vakantie bent en niet voor de volle 100% wordt opgeslokt door je onderneming. De vrije tijd die je met je gezin kan doorbrengen is 1000 keer meer waard dan welk bedrijf ook....

Weet niet waar je heen gaat, maar ik wens je alvast een prettige vakantie..
http://www.pilotswear.com
http://www.wixpro.nl

Re: Bereikbaarheid

7
Goh, ook ik heb hetzelfde probleem. Ik hoef niet perse met vakantie, maar mijn vrouw gaat bevallen in augustus :D ik denk dat ik daarbij moet zijn :lol:

Iemand ervaring met zo'n callcenter? Wat is duur? Welke is aan te raden?

Re: Bereikbaarheid

8
Stel dat we gaan werken met een callcenter o.i.d. is het dan netjes om deze alleen aan te nemen voor de klant te woord te staan met de mededeling " wegens vakantie beperkt telefonisch bereikbaar, uw probleem op de mail zetten"

Maar dan even in de juiste woorden. Dus puur en alleen persoonlijk de klant te woord staan met het vriendelijke verzoek alles op de mail te zetten.

- persoonlijk contact blijft gehandhaaft
- duidelijke uitleg vervolg actie


Hoor het graag.

Gr

Re: Bereikbaarheid

9
Wat je dan misschien beter kan doen is door middel van een VOIP oplossing een bandje afspelen met dat ivm. onderbezetting de telefoon niet persoonelijk opgenomen kan worden, maar dat mail wel dagelijks behandeld wordt. Dat is een heel stuk goedkoper dan daar een callcenter voor inzetten.

Een callcenter doe je meestal om eenvoudige vragen direct op te lossen, of om moeilijke vragen door te zenden naar jou zodat jij de klant per telefoon/mail terug kan bereiken.

Re: Bereikbaarheid

10
Wouter Hol schreef:Wat je dan misschien beter kan doen is door middel van een VOIP oplossing een bandje afspelen met dat ivm. onderbezetting de telefoon niet persoonelijk opgenomen kan worden, maar dat mail wel dagelijks behandeld wordt. Dat is een heel stuk goedkoper dan daar een callcenter voor inzetten.
Dat kan op zich prima, alleen zou ik daarvoor een ander argument opvoeren. Meestal kost een zakelijk telefoongesprek minder tijd dan e-mail lezen en beantwoorden. Dat je wel volop tijd hebt voor e-mailen maar niet voor even een telefonisch vraag beantwoorden, kan bij klanten overkomen als een drogreden.
StoreCore.io

Re: Bereikbaarheid

11
Wel met het verschil dat een email beantwoord kan worden op een tijdstip waarop het de ondernemer schikt, maar dat je een telefoontje meestal direct op moet nemen. ;)

Re: Bereikbaarheid

12
Ward schreef:Meestal kost een zakelijk telefoongesprek minder tijd dan e-mail lezen en beantwoorden.
In mijn branche i.i.g. niet. Telefoongesprekken duren juist veel langer.

Re: Bereikbaarheid

13
Bedankt voor al jullie antwoorden.

Ik zal er eens goed voor gaan zitten hoe nu het beste op te lossen.

Heb natuurlijk nog een week of 5 de tijd !

Nogmaals bedankt !