geschiedenis van de Webshop

1
Hallo mensen,

ik doe samen met 2 kameraden van mij een werkstuk over webshops. een onderdeel van het werkstuk is de geschiedenis van de webshop.
wij hebben overal op internet gespeurd, maar kunnen er niks over vinden.
zou iemand ons kunnen vertellen wat de geschiedenis van de webshop is?
we zijn deze informatie nodig voor ons profielwerkstuk in Havo 5.

hartstikke bedankt.

Re: geschiedenis van de Webshop

2
Op zich is een webshop gewoon een evolutie van de thuiswinkel branche. Waar je vroeger per post, telefoon of fax bestelde kan dat nu (ook) via een website.

Je vraag is wel erg algemeen. Als je iets specifieker bent in je vraag kunnen wij ook iets specifieker antwoorden. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: geschiedenis van de Webshop

6
Marktplaats is van origine meer een site waar je je tweede hands bankstel op kan zetten zodat iemand via internet contact met je op kan nemen om de bank dan op te halen. Niet echt een stereotype webshop.

Wat er meer gebeurde was dat de grote catalogus bedrijven zoals de wehkamp, neckerman, otto, etc. naast het uitbrengen van een catalogus ook een 'bestelfunctie' op een website gingen maken. Daar moest je dan vaak nog handmatig intypen welke producten je wilde hebben. Later kon je de producten ook aanklikken in een online catalogus, en nog weer later kwamen er ook betaalmogelijkheden bij.

Maar volgens mij is deze geschiedenis wel terug te vinden op internet hoor. Gebruik Google eens wat creatiever! :)