welk systeem?

1
Ik wil een nieuw computer systeem aanschaffen.
Een pc of een Workstation?

Waar werken jullie mee?
Wat is het beste voor een online winkel + veel grafisch werk(in photoshop)..

Hebben jullie tips?
Er wordt tegenwoordig zoveel aangeboden, ik wil hem ook wel zelf laten samen stellen, maar ook daarin is zoveel keus..Ik wil wel A)merken

Mischien kunnen jullie me een beetje op weg helpen..

Re: welk systeem?

2
Is "workstation" niet gewoon een luxe woord voor computer?

Bij ons op kantoor staan compacte Acer desktops. Het zijn vrij kleine kastjes die we anderhalf jaar terug voor ongeveer 300 euro per stuk gekocht hebben bij buyitdirect. Ze doen het nu nog heel goed. Denk dat als je nu een PC koopt voor ongeveer 300 euro dat je een prima systeem hebt.

Je hebt op zich geen flitsende video kaart nodig. Let alleen op ruim voldoende geheugen en hardeschijf ruimte.

Eventueel kan je ook een NAS er bij zetten en bezuinigen op hardeschijf ruimte van de PC. Dat is handig voor als je met meer mensen werkt of als je vanaf je vakantie of vanaf elders bij je bestanden moet. Een NAS kost ook ongeveer 300 euro.

Re: welk systeem?

3
moncherry schreef:Wat is het beste voor een online winkel + veel grafisch werk(in photoshop)
Controleer de systeemvereisten van Photoshop en vermenigvuldig die met 2. Softwarefabrikanten hebben er een handje van om in vereisten uit te gaan van een pc waarbij de software nog net in leven blijft (op sterven na dood is).

Voor als je vaak van huis bent, is een laptop die alle smaken van WiFi en Bluetooth ondersteunt geen overbodige luxe: kun je altijd en overal internetten en e-mailen.
moncherry schreef:Waar werken jullie mee?
Wanneer je, zoals de meesten van ons, dagelijks urenlang achter de pc zit, heb je vooral twee dingen nodig: een goed scherm en een volwaardig QWERTY-toetsenbord. Past niet helemaal bij ons forum, maar je kunt het beste even een computerzaak inlopen en computers "hands on" aan de tand voelen. Kan ik urenlang naar dit scherm kijken? Kan ik lekker uit de voeten met dit toetsenbord?
StoreCore.io

Re: welk systeem?

4
Dank je wel voor de antwoorden.
Het scherm is inderdaad belangrijk die had ik een goede gekocht die hoeft niet vervangen, dit is een speciaal scherm voor fotografie(goede kijkhoek)ect..

Inderdaad moet die dingen tegelijk kunnen ik heb nu vaak de winkel open staan, en ben in photoshop artikel foto's aan het bewerken(heen en weer ect) mail open staan...blabla..

Ik ga een paar offertes aan vragen, en die naast elkaar leggen...
Maar dacht mischien hebben ze hier bruikbare tips die ik kan mee nemen in mijn beslissing.
kan maar 1 keer je geld uit geven, moet je goed doen niet waar..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: welk systeem?

5
Wat inderdaad ook een goede is is een enorm scherm. Wij werken met 27 of zelfs 29 inch breedbeeld schermen (weet de maat niet meer precies) Iik kan twee volwaardige browser schermen naast elkaar op mijn beeldscherm bekijken. Ideaal voor het zwaardere knip&plak werk bijvoorbeeld bij het toevoegen van producten.

EDIT het blijken 22 inch schermen te zijn. Ook groot!

Ook een goede is de BBG van T.net: http://tweakers.net/reviews/2184/tweake ... -2011.html

Re: welk systeem?

6
Photoshop is een zwaar programma. Daarom kunt u het beste kijken naar een van de betere videokaarten ( bijvoorbeeld NVIDIA ). Ook is het verstandig om genoeg werkgeheugen in uw nieuwe computer te plaatsen. Met meer werkgeheugen zal het minder lang duren voordat een effect is toegepast in photoshop, of om een groot bestand op te slaan op uw computer.

Met vriendelijke groet,

123WEBSHOP
Eigen webwinkel beginnen - 123WEBSHOP.NL