Laadtijd van je webwinkel

1
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de gemiddelde laadtijd is van de webwinkels van dit forum. Enkelen van jullie zullen toch wel Google Webmasters gebruiken. Wat geven die aan? Wie van jullie test het regelmatig via sites als Webpagetest.org en wat blijkt hieruit?

Normaal gesproken probeer ik een website onder de vier seconden te houden. Qua vindbaarheid en usuability blijkt dit acceptabel. Maar tegenwoordig lees/hoor je steeds meer over het indelen van een pagina zodat deze zonder javascripts of externe factoren kan laden, en kun je gemakkelijk plaatjes extern laden. Zijn jullie hier al mee bezig? Wie laad zijn afbeeldingen al vanaf een andere domeinnaam?
Nu op mijn weblogs:

Re: Laadtijd van je webwinkel

2
Als webshopbouwer ben je daar natuurlijk mee bezig, zeker sinds bekend geworden is dat laadtijd/parsetime voor google ook belangrijk(er aan het worden) is.

CSS minimizers, JS minimizers, GZIP comprimeren, htaccess tweaks, zo min mogelijk databasequeries en natuurlijk mijn eigen hosting optimaliseren.

Daardoor laden de meeste sites met zencart binnen een seconde, met parsetimes van minder dan een halve seconde.

Natuurlijk helpt het ook als de (potentiële) klanten de nieuwste browsers op hun systeem hebben... FF4 en IE9 zijn wezenlijk sneller geworden, zeker als het om JavaScript gaat.

Ik heb al wel wat gespeeld met het aanroepen van images vanuit een ander domein alleen viel dat juist tegen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Laadtijd van je webwinkel

3
eentje schreef:CSS minimizers, JS minimizers, GZIP comprimeren, htaccess tweaks, zo min mogelijk databasequeries [...]
Zelfde standaardrepertoire plus Yahoo! Smush.it om overbodige bytes uit afbeeldingen te persen. Voor een CDN voor de afbeeldingen zijn we nog een maatje te klein.

Een laadtijd van 1 seconde halen we niet, vooral vanwege shared hosting: deze schommelt tussen 1,2 en 2,6 seconde. Compromis is een gerichte ob_flush(), zodat de server sneller lijkt te reageren en een FOUC wordt voorkomen.
StoreCore.io

Re: Laadtijd van je webwinkel

4
Laadtijden van 4 seconden zijn in mijn ogen slecht hoor..

Wij houden zelf een max. van 1 seconde aan voor complexe webwinkels. Doorgaans zit het bij ons rond de 0,5 seconde:
Afbeelding
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Laadtijd van je webwinkel

7
eentje schreef:Google vindt zelf alles langzamer dan 1.5 seconde langzaam als ik de webmastertools mag geloven...
Die Google-scheidslijn van 1,5 seconde op het 20e percentiel mag je gerust met een flinke korrel zout nemen:

• Google maakt slechts een onderscheid tussen langzaam/snel, terwijl dit toch duidelijk een glijdende schaal is van "erbarmelijk traag" tot en met "supersnel". Volgens precies dezelfde tweedeling kun je zeggen "alles sneller dan 1,5 seconde is snel", maar dat is een simplificatie.

• Google baseert de vergelijking vooralsnag op alle gemeten sites, niet op vergelijkbare webshops met vergelijkbare producten voor vergelijkbare bezoekers. Dat is appels met peren vergelijken ... en met meloenen en bananen. De blog van Mien uit Assen telt bij wijze van spreken ook mee.

Maar goed, in de webmaster tools is het dus ook nog maar een bèta.
StoreCore.io

Re: Laadtijd van je webwinkel

8
Hoi,

De laadtijd van een webwinkel is uiteraard erg belangrijk vanwege twee zaken die reeds eerder hier worden gemeld:
1) Hoe sneller een webshop laadt, hoe lager het aantal afhakers. Dit effect is groter dan je denkt. Ik heb hier een keer een onderzoekje over gelezen (wat ik helaas niet meer kan terugvinden).
2) Snelheid is één van de factoren die Google gebruikt om je ranking te bepalen. Zie ook dit artikel: http://googlewebmastercentral.blogspot. ... nking.html.

Ik ben sinds een aantal jaren website en webshop ontwerper. Vanuit eigen ervaring kan ik het volgende advies geven: als het mogelijk is, zorg dan voor hosting van je website op een eigen (VPS) server. Ik heb zelf jaren lang shared hosting gebruikt voor mijn webshop klanten. Maar helaas ook vaak negatieve ervaringen gehad met de performance van websites op shared hosting omgevingen. Dat is zo jammer: doe je als webdesigner zo je best om een supersnelle webhop te ontwikkelen; en dan is de site uiteindelijke toch traag omdat iemand anders op de shared hosting omgeving roet in het eten gooit. Inmiddels draaien al mijn webshop klanten op mijn eigen VPS en werkt alles supersnel. :-)
Matthijs van Santen de Hoog
Expotis Webshop