Re: Keurmerken voor webwinkels

31
Ik heb een keurmerk van keurmerk.info

Omdat ik halverwege het jaar instapte betaalde ik minder als normaal.

Ik ben ook een starter. Ik ben 26 maart 2011 online open gegaan en een belangrijk punt vond ik toch zeker wel een keurmerk. Ik heb het keurmerk nu een week of 2 op de site staan en ik merk aanzienlijk meer bestellingen. Gelukkig kwamen bij mij de bestellingen al vrij snel na openen binnen, ver boven mijn verwachtingen, maar dit keurmerk heeft het aanzienlijk vermeerdert

Voor sommigen een grote investering, maar wel een belangrijke vind ik zelf.

Vertrouwen = klanten = bestellingen

Re: Keurmerken voor webwinkels

32
Uit ervaring weet ik dat vertrouwen niet alleen maar komt door een "keurmerk".
Er zitten ook paar kleine maar niet onbelangrijke nadelen aan een keurmerk.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

33
opabert schreef: Er zitten ook paar kleine maar niet onbelangrijke nadelen aan een keurmerk.
Zoals?

Alleen maar neerpennen dat er nadelen maar niet concreet vermelden welke dat volgens jou zouden zijn voegt niets toe aan de discussie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keurmerken voor webwinkels

35
libertes schreef:Snap je reactie. Echter hoop ik de komende maanden te bewijzen dat deze onterecht is.
Niet dat ik het gras voor de voeten van onze razende reporter Dirkjan wil wegmaaien, maar het wordt hoog tijd dat iemand nu eens uit de doeken doet hoe je twee keer de Balkenende-norm in je zak steekt met zo'n eigengemaakt "keurmerk".

Zonder accredidatie is een keurmerk in elk geval weinig waard. Ben benieuwd of je die de komende maanden inderdaad voor elkaar krijgt.
StoreCore.io

Re: Keurmerken voor webwinkels

36
libertes schreef:Snap je reactie. Echter hoop ik de komende maanden te bewijzen dat deze onterecht is.
Voor mij heb je al flink afgedaan door een niet bestaand partnerschap te adverteren. En webshops een keurmerk te geven die bij aanvraag al niet voldoen.

Re: Keurmerken voor webwinkels

37
Leuke discussie, toevallig zelfs met Wouter (Hol) vandaag maar even telefonisch over gehad.

Feit is en blijft dat veel keurmerken zich geen keurmerk mogen noemen.
Ze roepen allemaal "we zijn de beste" " Wij controleren de leden voor ze lid worden"
Maar een kleine rondsurf test wijst al snel uit dat veel keurmerken liever toch de inkomsten hebben van al die kleine shops dan streng optreden als ze niet voldoen aan de wet en regelgeving.

Mooi voorbeeld: door de consumenten bond als "Het' keurmerk weggezet en in de eerste post van DirkJan..
Webshop Keurmerk
http://www.keurmerk.info/
De bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code. De Stichting Webshop Keurmerk stelt zich mede ten doel het vertrouwen van consumenten ten aanzien van internetaankopen, per telefoon, catalogus en post te vergroten.
Hier zijn wij ook lid van geweest tot en met Jan dit jaar, toen we vroegen hoe het zat hoe bepaalde leden lid waren/konden worden en hun zelfs niet eens de wet en regelgeving naleefde

Nou de reacties waren bot en kortaf en hun hadden gelijk want ze waren advocaat.. :S

Direct lidmaatschap beëindigd overigens op dat moment. Een keurmerk wat zichzelf niet eens aan de wet en regelgeving kan houden wil ik niet mee geassocieerd worden.

Nu twijfelen we aan thuiswinkel.org, de zogenaamde grote. Echter merk je daar echt een big boys mentaliteit op (denk aan wehkamp, bol en coolblue)
Ook de prijs is niet min als je een 250,000 omzet doet op jaarbasis..
Ze vragen nog net niet de bloedgroep van je kinderen (Quote van mede webwinkeleigenaar de haan) voor je lid kan/mag worden.

Het initiatief van Libertes volg ik ook, 1 van onze webwinkels is er lid van. Ook hier zitten nog wat schoonheidsfouten in maar ik geef het een realistische kans om de veel wannabees weg te maaien :)

Vooralsnog: wij hebben geen keurmerk :( en daar balen we wel van,.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Keurmerken voor webwinkels

38
Maurice schreef:Vooralsnog: wij hebben geen keurmerk :( en daar balen we wel van,.
Waarom heb je dan je lidmaatschap opgezegd? Omdat niet alles aan de regels voldoet? Tja, dan is er ook geen keurmerk meer over natuurlijk. keurmerk.info is wel goed aangemerkt bij ConsuWijzer, dus had je beter kunnen kiezen om t maar zo te laten als je toch graag een keurmerk wilt. Ik snap wel wat je bedoelt, maar helaas is t een wereld met weinig opties op dit moment.

Het initiatief van Libertes, tja mijn mening daarover staat elders al :lol:

Re: Keurmerken voor webwinkels

39
Wat is de waarde van een keurmerk waar je zelf niet achter kan staan. Als ondernemer moet je xx regels opvolgen met betrekking dataopslag, beveiliging, verzendprocedures etc.

Maar als het keurmerk daar zelf al niet aan de wet en regelgeving houd, hoeveel waarde heeft het dan (bij hun)?? Wellicht ook principieel maar dan wens ik niet hun logo te voeren (dus te werken aan hun bekendheid) en nog geld bijleggen ook :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Keurmerken voor webwinkels

40
Ik begrijp je helemaal, maar t is dan ook alleen een afweging tussen de eventuele meer verkoop door t logo of t gewoon zonder te doen.

Ook shops bij de grote jongens logo voldoen vaak niet, dus wat is het algemene nut dan nog? Door de hele wildgroei krijgen de logo's ook al minder waarde. Zelfs niet bestaande logo's worden door consumenten herkend, dus tja...

Ik zit er zelf ook mee, want ik trek altijd t schopschoentje aan hier bij de feedback op de AV en dergelijke haha. En als je dan ziet dat vele toch al een 'keurmerk' hebben...

De meerwaarde wordt voor mij in ieder geval ook al minder (stilaan tot niets). Principe ja.

Re: Keurmerken voor webwinkels

42
Maurice,

Uw constatering over Webshop Keurmerk is mij ook opgevallen
http://www.keurmerk.info/

Over thuiswinkel.org,
wij worden of zijn geen lid van die groep.
Kijk maar eens wie er in het bestuur zetel hebben.
( mannen van Bol, Wehkamp, Hema )
Je moet volledige informatie geven over je omzet.
Beetje bij de duvel te biecht gaan, vreemd maar wel handig voor de concurrentie positie.

Je ziet bij BOL.com steeds vaker producten die niets met media te maken hebben.
En voor prijzen welke lager zijn dan de inkoopprijs minus de jaar bonus omzet korting.
Kan hier nog wel aardig boek over open doen ;)

Voor uw info,
er zijn meerdere keurmerken geaccrediteerd door het keurmerk instituut, maar die keurmerken blaten minder dan de door u genoemde keurmerk.info.
hierbij linkje:http://www.keurmerk.nl/Certificatie/Cat ... l#Internet
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

43
opabert schreef: Voor uw info,
er zijn meerdere keurmerken geaccrediteerd door het keurmerk instituut, maar die keurmerken blaten minder dan de door u genoemde keurmerk.info.
Dat komt omdat die keurmerken helemaal niet geaccrediteerd zijn door de RVA. Wel is het mogelijk dat een keurmerk de keuring uitbesteed aan een bedrijf dat wel door de RVA geaccrediteerd is. Bijvoorbeeld het MkbOk keurmerk is niet geaccrediteerd maar laat haar klanten extern keuren door het wel geaccrediteerde Cgd.

Geaccrediteerde keurmerken mogen zelf keuren en jou dat mooie papiertje geven, en dat zijn er, voor online aankopen, naar mijn weten nog altijd maar twee.

Re: Keurmerken voor webwinkels

44
Het Keurmerkinstituut is erkend door de Raad voor Accreditatie (RvA)
voor de certificatie van zowel producten en diensten
(Milieukeur: diverse onderwerpen, Komo Keur: rookmelders)
als kwaliteitssystemen (HKZ-certificaat).
http://www.keurmerk.nl/Organisatie/Orga ... creditatie

De link naar de webshop keurmerken,
de keurmerken zijn geaccrediteerd door het keurmerk instituut en volgens de regels van de RVA.
http://www.keurmerk.nl/Certificatie/Cat ... l#Internet

Andere discussie of opmerking zou eigenlijk moeten zijn en had ik eerder verwacht;

Een keurmerk welke een keurmerk controleert ?
Welke vervolgens ook weer door een ander keurmerk wordt gecontroleerd
of het keurmerk wel keurt volgens de regels van de RVA ?
Kunt u het nog volgen ?

Welkom in Nederland van de praktijk situatie.
Dit leer je niet met een studie bedrijfskunde of economie op school of op de universiteit.
Dit leer je alleen,
door te luisteren naar ervaren ondernemers welke door praktijk en ervaring weten hoe of de paarden in Nederland lopen.

Aan het einde komt het er op neer, dat de Nederlandse ondernemer en consument het gelach gaat betalen.
Zo gaat het al vele jaren en zal het nog jaren blijven bestaan.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Keurmerken voor webwinkels

45
Nogmaals, een keurmerk kan een geaccrediteerd bedrijf zijn klanten laten keuren, of in wat u bedoelt zichzelf laten keuren door een geaccrediteerd bedrijf. Echter zegt dit dus verder niets over het keurmerk zelf, want deze is dus nog steeds zelf niet geaccrediteerd. Het geeft geen enkele garantie, alleen een extra laag tussen consument en betrouwbaarheid van een geaccrediteerd keurmerk.

Zoals ook netjes op jouw gegeven site vermeld wordt kun je de geaccrediteerde keurmerken vinden op de site van de overheid http://www.consuwijzer.nl. En dat zegt genoeg.

Je moet ook het verschil maken tussen een afgegeven accreditatie of een afgegeven keurmerkentoets met een voldoende score.

Re: Keurmerken voor webwinkels

47
Vergis je in ieder geval niet, het is niet officieel door de EU zelf uitgegeven. Schijn bedriegt dus maar weer eens in keurmerkenland.

Het is gewoon iemand in Laren die dit in mekaar gezet heeft. Wat verder zijn strekking is weet ik niet, geloof advocaat ofzo.

Als je een willekeurige pagina aanklikt verschijnt er onderin een blauwe balk met contact en andere opties. http://www.ieca-europe.nl/index.php/contact/


Eurocommissaris Neelie Kroes wil voor de consument een betrouwbaar internet zonder grenzen. Een Europees webwinkel keurmerk is hierin een belangrijke stap. Het keurmerk wordt uitgegeven door stichting Internet E-Commerce Association Europe (IECA-Europe) dat het bevorderen van veilig kopen en verkopen via internet binnen de Europese unie als belangrijkste doelstelling heeft. IECA-Europe is een Nederlands initiatief dat geheel onafhankelijk opereert en ziet het eigen land als een ideale proeftuin om de internationale ambities van haar doelstellingen te realiseren.

EDIT
Dit is 1 van de personen er achter:
Michael Bertelet
http://nl.linkedin.com/in/bartelet

"Euro Safe Shop is een internationaal keurmerk voor webshops dat wordt uitgegeven volgens de richtlijnen en doelstellingen van de International E-Commerce Association Europe (IECA-Europe)."

En IECA-Europe hebben ze dus ook zelf opgericht...

"Webshops die voldoen aan deze richtlijnen kunnen het officiele Euro Safe Shop label voeren."

Lijkt allemaal heel officieel natuurlijk, maar is maar gewoon wat hij zelf leuk vind lijkt mij dan.

Re: Keurmerken voor webwinkels

52
EvelienGr schreef:Er bestaat ook nog een gebruiksvriendelijkheids-keurmerk: Friendlyshops Keurmerk

Dit is echt een keurmerk die goed van pas komt wanneer je de klant wilt laten zien dat je gebruiksvriendelijk bent, dat de website goed werkt en dat de website SEO is.

Misschien hebben jullie er iets aan.
Voor een tientje mag ik een logo plaatsen... fantastisch...

Wat heeft de klant eraan dat de website SEO is? niets...
Als ik de klant moet laten zien dat mijn site gebruiksvriendelijk is aan de hand van een logo dan doe je iets verkeerd... een site is gebruiksvriendelijk of niet en als de site niet goed werkt dan merk je dat van zelf aangezien je geen orders binnen krijgt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Keurmerken voor webwinkels

53
EvelienGr schreef:Er bestaat ook nog een gebruiksvriendelijkheids-keurmerk: Friendlyshops Keurmerk

Dit is echt een keurmerk die goed van pas komt wanneer je de klant wilt laten zien dat je gebruiksvriendelijk bent, dat de website goed werkt en dat de website SEO is.

Misschien hebben jullie er iets aan.
Het moet niet gekker worden, een bezoeker laten zien dat je website gebruiksvriendelijk is? Dan kan hij direct aan de website zien en al helemaal na even de website te bekijken. Dit kun je niet zeggen met een simpel keurmerk. Ze zouden dit soort keurmerken moeten verbieden..

Re: Keurmerken voor webwinkels

54
Ik ben tegen alle vormen van een keurmerk.

Waarom opeens een keurmerk? Je moet gewoon goede reputatie opbouwen. Echt laten zien dat je klantvriendelijk bent. Mensen beoordelingen laten geven ect. Dat is 100x beter dan (betaalde!) keurmerken.
Ik zie als ik naar de slager om de hoek loop toch ook niet de hele ramen vol hangen met keurmerken?
(oke soms klein sticker met soort aansluiting ofzo)

Maar ik denk dat het allemaal overdreven is. Gewoon echt doen en laten zien dat je goed bent en betrouwbaar. Niet door een of ander vaag logo.

Re: Keurmerken voor webwinkels

55
moncherry schreef:http://www.webwinkelkeur.nl/ = gratis
Op de site staat inderdaad dat het gratis is ....alleen jammer dat ik op Facebook moet lezen dat ze van plan zijn om 7 euro per maand te gaan rekenen. Het is niet veel geld maar raar dat het niet op de site staat. Voelt weer een beetje als het wel bekende addertje ;)

Re: Keurmerken voor webwinkels

56
Wouterjan schreef:Ik ben tegen alle vormen van een keurmerk.

Waarom opeens een keurmerk? Je moet gewoon goede reputatie opbouwen. Echt laten zien dat je klantvriendelijk bent. Mensen beoordelingen laten geven ect. Dat is 100x beter dan (betaalde!) keurmerken.
Ik zie als ik naar de slager om de hoek loop toch ook niet de hele ramen vol hangen met keurmerken?
(oke soms klein sticker met soort aansluiting ofzo)

Maar ik denk dat het allemaal overdreven is. Gewoon echt doen en laten zien dat je goed bent en betrouwbaar. Niet door een of ander vaag logo.
Niet iedereen kan, en heeft zin om de algemene voorwaarden na te kijken, kvk te controleren, rescensies te lezen etc. voordat een aankoop gedaan wordt. Een keurmerk is dan erg handig voor deze mensen. Dan heeft iemand anders alles al nagekeken en goedgekeurd uit naam van een controlerende instantie.

Reputatie opbouwen werkt alleen bij terugkerende klanten en daarnaast wat mond-tot-mond reclame. Van elke nieuwe klant (ook na jaren actief te zijn heb je nog elke dag nog nieuwe klanten) moet je vertrouwen zien te winnen en dat gaat nu eenmaal makkelijker met een algemeen bekend keurmerk in plaats van zelf mooie beloftes te maken op je eigen website.

Je kan zelf wel zeggen dat je zo ontzettend klantvriendelijk en service gericht bent en alles volgens de regels doet, maar dat zegt die winkelier die het niet zo nauw neemt natuurlijk ook, dus dat heeft eigenlijke geen waarde voor een klant.

Je voorbeeld van de slager om de hoek is hierbij ook niet relevant. Hier lopen klanten geen risico de producten eventueel niet te ontvangen of andere problemen doordat men elkaar niet in persoon treft. Als je direct contact hebt met de ondernemer, in dit geval dan de slager, vallen veel van de onzekerheden waar een keurmerk zekerheid voor biedt weg.

Re: Keurmerken voor webwinkels

57
eentje schreef:
EvelienGr schreef:Er bestaat ook nog een gebruiksvriendelijkheids-keurmerk: Friendlyshops Keurmerk

Dit is echt een keurmerk die goed van pas komt wanneer je de klant wilt laten zien dat je gebruiksvriendelijk bent, dat de website goed werkt en dat de website SEO is.

Misschien hebben jullie er iets aan.
Voor een tientje mag ik een logo plaatsen... fantastisch...

Wat heeft de klant eraan dat de website SEO is? niets...
Als ik de klant moet laten zien dat mijn site gebruiksvriendelijk is aan de hand van een logo dan doe je iets verkeerd... een site is gebruiksvriendelijk of niet en als de site niet goed werkt dan merk je dat van zelf aangezien je geen orders binnen krijgt.

Het is vooral ook een soort check, dat je zelf als webshopbeheerder weet wat er beter moet op de website. Er zijn natuurlijk veel mensen met webshops die niet zo veel verstand van zaken hebben. Ik denk dat zo'n gebruiksvriendelijkheidstest en seotest wel goed van pas kunnen komen..

En het is trouwens gratis, alleen een volledig rapport van het bedrijf kost een tientje.

Re: Keurmerken voor webwinkels

58
Ik vind dat een keurmerk dat je "koopt" geen keurmerk kan zijn.
Immers, als je maar betaald, dan krijg je het.

Zelf veel ervaring met Thuiswinkel. Lang lid ervan geweest, meerwaarde was niet meetbaar trouwens.
Toen de voorwaarden veranderden, hebben wij onze lidmaatschap opgezegd.

Direct contact natuurlijk.
WIj hebben onze eigen toevoegingen in de Algemene voorwaarden en extra (betere voor de klant) garantievoorwaarden. Deze mochten niet meer wilde je nog lid blijven van hun.

Na een paar telefoontjes, zou het eigenlijk wel kunnen. We zouden onze voorwaarden NAAST die van hun kunnen houden en toch gecertificeerd blijven.
Daardoor zakte mijn vertrouwen eigenlijk direct in en hebben we voorgenomen om alle logo's en dergelijke van onze websites te verwijderen.

Sindsdien draaien we vrolijk zonder keurmerk. Zonder ook maar 1 dip te meten in de bezoekersaantallen en orders.

Kortom, als er 1 instantie bestaat die echt onafhankelijk checked of je site aan de wet voldoet en of je eventuele SSL certificaten kloppen. En dat tegen kostprijs doen... deal.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Keurmerken voor webwinkels

59
rudyhoff schreef: Je voorbeeld van de slager om de hoek is hierbij ook niet relevant. Hier lopen klanten geen risico de producten eventueel niet te ontvangen of andere problemen doordat men elkaar niet in persoon treft. Als je direct contact hebt met de ondernemer, in dit geval dan de slager, vallen veel van de onzekerheden waar een keurmerk zekerheid voor biedt weg.
Ben het met je eens.

Maar je kan goed ziek worden, als stukje vlees niet goed is geslacht :lol:
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat