Eigen prijslijst

1
Hallo,

Ik houd op dit moment mijn prijslijsten bij in openoffice met een excel bestand.
Aangezien er langzamerhand steeds meer producten bij komen ben ik benieuwd of er bepaalde software is om prijslijsten bij te houden en om producten snel op te zoeken.

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: Eigen prijslijst

2
Bedoel je met prijslijsten de prijzen van je leveranciers? Of van je eigen producten?

Op zich zou je in je database een paar kolommen er bij kunnen maken met inkoopprijs en artikelnummer van de leverancier. Daar kan je dan weer een export van maken als je gaat inkopen.

Re: Eigen prijslijst

3
Ik heb op dit moment een prijslijst met het volgende:

Inkoopprijs, verkoopprijs ex btw en verkoopprijs incl btw, verder ook de nummers erbij van het product.

Echter was ik benieuwd of er software bestaat wat hier totaal op gebaseerd is. Dat je het product kan opzoeken, eventueel waar je meer info over het product bij kan zetten, etc.

Heb al het een en het ander proberen te googlen maar krijg niet echt iets gevonden.

Of word het toch maar gewoon bij Excel houden?

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: Eigen prijslijst

4
Als je tegen de grenzen van een spreadsheet aanloopt, is een database de beste oplossing. Kijk vooral eens naar open-source webwinkeloplossingen; de meeste daarvan gebruiken een MySQL-database en bieden je de mogelijkheid spreadsheets te importeren en exporteren.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eigen prijslijst

5
Voor onze eigen webwinkel houd ik alles bij het product zelf bij (in de admin-omgeving van de software dus). Er kunnen onbeperkt velden worden toegevoegd waarin je zaken kunt zetten als leverancier, leverancier prijs, leverancier artikelnummer, productinformatiebladen, etc. (net wat je interessant vindt om te vermelden).

Sommigen vinden dit prettig werken maar anderen maken liever lijstjes in excel, het is maar net hoe je je bedrijfsvoering indeelt.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Eigen prijslijst

6
ik heb dat standaard in mijn webwinkel zitten, kan je zo een merknaam intypen, productnummer o.i.d. en dan staat alle informatie erbij.... ik werk met opencart software....

Re: Eigen prijslijst

7
Ik werk ook met Opencart, ik moet zeggen het is wel een slim plan. Je kan met de zoekfunctie direct naar het juiste product scrollen.

Ik ga mijn product informatie eens verder uitbreiden.

Enige nadeel is dan alleen wel, geen internet, geen gegevens.

Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.