Installatie osCommerce begint niet

1
Ik wil OScommerce gaan gebruiken, alleen wil de installatie niet starten.
Ik heb een MySQL database aangemaakt, alle bestanden geupload naar via FTP alleen werkt het niet.
Ik heb de volgende handleiding gebruikt:
http://forums.oscommerce.nl/index.php?showtopic=5837

Daar staat dat je moet gaan naar jouwsite.nl/install (of catalog/install) dus dat heb ik gedaan, ik kom dan ook bij het beginscherm waar ik de DB gegevens moet invullen. Alleen hij blijft daarop hangen, er gebeurt niks als ik op continue klik (ook neit als ik daarna een uur of 2 wacht dus het is niet dat ik te ongeduldig ben ;))
Hij blijft zeggen "The database structure is now being imported. Please be patient during this procedure."

Maar dat kan toch nooit zo extreem lang duren? Iemand enig idee hoe ik verder kan gaan met de installaltie?

installatie oscommerce begint niet

2
nee duurt geen seconde.

als hij blijft hangen zijn de server instellingen niet juist voor de installatie van oscommerce. het is laat en ik wil het maandag pas voor je opzoeken dus als je daar niet op kan wachten moet je ff googlen naar server properties oscommerce en zie je iets staan van register_long_arrays en uhm.... nog iets :-)

PHP instellingen dus!

3
dank je!
Ik had inderdaad iets gevonden over die long_array nogwattus, inderdaad de PHP instellingen. Alleen heb ik geen idee waar ik deze meot aanpassen. Heb mn host gemaild dus ik hoop dat deze snel reageert, en heb het ook op het OScommerce forum gevraagd, dus hopelijk kan ik snel verder.
Ik ben ook echt een groentje wat betreft OScommerce :P

4
htaccess.txt bestandje met volgende erin

register_long_arrays 1

en uploaden naar je root van je server en hernoemen naar

.htaccess

zonder .txt en . (punt) vooraan

succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dat heb ik er inderdaad instaan, maar het werkt niet. Dit hieronde ris de code die ik in .htacces heb staan. Het si exact zoals ik hem had gedownload bij OScommerce, met de long_arrays dan toegevoegd. Zo zou het dan toch moeten werken?

Code: Selecteer alles

# $Id: .htaccess 1739 2007-12-20 00:52:16Z hpdl $
#
# This is used with Apache WebServers
#
# For this to work, you must include the parameter 'Options' to
# the AllowOverride configuration
#
# Example:
#
# <Directory "/usr/local/apache/htdocs">
#   AllowOverride Options
# </Directory>
#
# 'All' with also work. (This configuration is in the
# apache/conf/httpd.conf file)

# The following makes adjustments to the SSL protocol for Internet
# Explorer browsers

#<IfModule mod_setenvif.c>
#  <IfDefine SSL>
#    SetEnvIf User-Agent ".*MSIE.*" \
#             nokeepalive ssl-unclean-shutdown \
#             downgrade-1.0 force-response-1.0
#  </IfDefine>
#</IfModule>

# If Search Engine Friendly URLs do not work, try enabling the
# following Apache configuration parameter

# AcceptPathInfo On

# Fix certain PHP values
# (commented out by default to prevent errors occuring on certain
# servers)

# php_value session.use_trans_sid 0
# php_value register_globals 1
# php_flag register_long_arrays 1
Ik heb ook geprobeerd flag te veranderen naar value, en andersom, en heb geprobeerd met on en off i.p.v. 0 en 1, maar niks werkt. Heb mn host er ook al over gemaild, maar die heeft er geloof ik niet zo'n haast mee...

6
Je moet ff het # teken weghalen voor je php_flag register_long_arrays want met een # teken ervoor is het alleen een comment en wordt het niet uitgevoerd.

Het kan ook zijn dat je hosting provider .htaccess overrides verbiedt maar het is het altijd wel waard om het eens te proberen

7
Dank je, ik heb het geprobeerd alleen krijg ik dan meteen een foutmelding zodra ik naar de installatie ga. Als ik alleen de onderste 3 regels in het .htacces bestand zet (en dus zonder # ervoor) zie ik wel de beginpagina van de installatie, alleen zodra ik op continue klik krijg ik weer een foutmelding (page not found)

8
de meeste hosting bedrijven overriden het .ht access bestand

<<knip: wij van wc-eend adviseren wc-eend>>
<<voor commerciële aanbiedingen is er vraag & aanbod >>