Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

1
Goedenavond allemaal,

Ik ben bezig een webshop op te zetten met alleen maar huidverzorgingsproducten zoals maskers, crèmes, serums e.d.
Nu weet ik dat de consument beschermd is en artikelen die via een webshop zijn aangeschaft binnen 14 dagen mag ruilen zonder opgaaf van reden.
Echter bij sommige bekende en grote postorderbedrijven zie ik bij dit soort artikelen staan dat deze niet geruild mogen worden.
Zijn dit soort producten een uitzondering of moet ik toch de termijn van 14 dagen hanteren?

Dank voor reactie.

M.v.g. Tanja

Re: Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

2
Ik heb geen verstand van huidverzorgingsproducten. Ik neem aan dat een aantal van die producten, snel bederven. Die producten kennen geen bedenktijd. alle andere producten wel.
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

reizen die u op internet boekt
tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

4
Klinkt raar misschien maar wat mijn vrouw laatst in Duitsland kreeg bij één van die smeerselwinkeltjes vond ik echt iets voor een webshop.

Ze kreeg naast de pot huidcrème die ze wilde hebben een klein potje mee met genoeg crème voor één of twee keer. (zo'n potje waar je de Chinees om de hoek de sambal in doet) De grote pot huidcrème werd m.b.v. een breekzegel verzegeld. Verkoopster gaf er duidelijk bij aan, probeer eerst het kleine potje als het niet bevalt even goede vrienden, maar stuur de grote pot dan ongeopend en met een gesloten zegel terug. Van de bekende merken zoals Vichy had ze achter de toonbank van die sachets. Maar voor het onbekende spul vulde ze zelf met een (nieuw) spateltje de mini-potjes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

5
vince75 schreef:Klinkt raar misschien maar wat mijn vrouw laatst in Duitsland kreeg bij één van die smeerselwinkeltjes vond ik echt iets voor een webshop.

Ze kreeg naast de pot huidcrème die ze wilde hebben een klein potje mee met genoeg crème voor één of twee keer. (zo'n potje waar je de Chinees om de hoek de sambal in doet) De grote pot huidcrème werd m.b.v. een breekzegel verzegeld. Verkoopster gaf er duidelijk bij aan, probeer eerst het kleine potje als het niet bevalt even goede vrienden, maar stuur de grote pot dan ongeopend en met een gesloten zegel terug. Van de bekende merken zoals Vichy had ze achter de toonbank van die sachets. Maar voor het onbekende spul vulde ze zelf met een (nieuw) spateltje de mini-potjes.
:D Slim ! goede oplossing neem ik toch aan?
eigen webwinkel beginnen? http://www.eigenwebwinkelbeginnen.org

Re: Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

6
Nee niet slim... voor een brick 'n mortar store misschien wel voor een webwinkel niet.

Verzorgingsproducten en make-up vallen grotendeels buiten de zicht termijn, waarom zou je het de klant dan makkelijker maken te retourneren terwijl je al je eigen marge onder druk zet door er monsters van te maken.

Plus dat je waarschijnlijk de grote merken op je dak krijgt over hoe jij het in je hoofd haalt hun waar in kleinere verpakkingen te stoppen en te verkopen.

Verder zit je nog met de etikettering en de productaansprakelijkheid.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Moet je gezichtscremes, masker e.d. retour nemen?

8
eentje schreef:Nee niet slim... voor een brick 'n mortar store misschien wel voor een webwinkel niet.

Verzorgingsproducten en make-up vallen grotendeels buiten de zicht termijn, waarom zou je het de klant dan makkelijker maken te retourneren terwijl je al je eigen marge onder druk zet door er monsters van te maken.

Plus dat je waarschijnlijk de grote merken op je dak krijgt over hoe jij het in je hoofd haalt hun waar in kleinere verpakkingen te stoppen en te verkopen.

Verder zit je nog met de etikettering en de productaansprakelijkheid.

Slim! Daar heb ik niet over nagedacht, bij een "brick 'n mortar store" kun je de klant zien en bepalen of je het juiste product meegeeft. Toch is het een stukje extra service waarmee je een klant over de streep kunt trekken en je kunt onderscheiden van de rest. Want met alleen spullen verkopen met een webshop redt je het tegenwoordig niet meer, service is net zo belangrijk en wordt nog behoorlijk onderschat.