Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

1
Ik wil in mijn webwinkel de mensen ook de mogelijkheid bieden om achteraf te betalen.
Binnen bijvoorbeeld 14 dagen.

Nu zoek ik daar dus een bedrijf voor die dat voor mij uit handen kan nemen.
Ik heb geen interesse in Klarna..

Heb net ook al gebeld met Sisow, maar die begint steeds over een soort van uitgestelde betaling .. nee .. ik wil gewoon de optie binnen 14 dagen na factuur datum.. niet meteen een uitgestelde betaling of betaling in termijnen ...

Wie kan me wat wijzer maken?
Muurstickers & Sjablonen

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

3
Er is nog een vrij nieuw bedrijf die dit aanbied, Cashper. Ik heb gesproken met ze en ze waren vrij goedkoop. Echter moet er altijd een dag tussen bestellen en verzenden zitten zodat de kredietcheck kan worden uitgevoerd. Om die reden zijn wij niet met hun verder gegaan.

Zelf zitten we nu bij Klarna en dat bevalt vrij goed. Wat is de reden dat je hier geen zaken mee wilt doen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

5
Ik had de optie geactiveerd voor m'n klanten dat ze achteraf mochten betalen, de 1ste bestelling begint al met miserie.
Ben nog steeds aan't wachten op mijn betaling! Heb al 2 herinneringen gestuurd, geen reactie, geen geld.
Volgende week ga ik een 3de herinnering aangetekend versturen met extra kosten voor de klant!
Ik snap het niet, als ik een factuur krijg wil ik die zo snel mogelijk betalen, dan ben ik er snel vanaf en de winkelier is tevreden.
Stress krijgt men ervan! De optie heb ik dan ook direct gedeactiveerd! :x

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

6
fleurtje2000 schreef:Ik had de optie geactiveerd voor m'n klanten dat ze achteraf mochten betalen, de 1ste bestelling begint al met miserie.
Ben nog steeds aan't wachten op mijn betaling! Heb al 2 herinneringen gestuurd, geen reactie, geen geld.
Volgende week ga ik een 3de herinnering aangetekend versturen met extra kosten voor de klant!
Ik snap het niet, als ik een factuur krijg wil ik die zo snel mogelijk betalen, dan ben ik er snel vanaf en de winkelier is tevreden.
Stress krijgt men ervan! De optie heb ik dan ook direct gedeactiveerd! :x
Heb je dat op eigen risico gedaan dan?
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

7
fleurtje2000 schreef:Ben nog steeds aan 't wachten op mijn betaling! Heb al 2 herinneringen gestuurd, geen reactie, geen geld.
Volgende week ga ik een 3de herinnering aangetekend versturen met extra kosten voor de klant!
Maak daarvan een aanmaning met ingebrekestelling. Na twee herinneringen plus één aanmaning kun je de zaak uit handen geven aan een incassobureau. Als je een 1e, 2e en 3e herinnering gaat versturen, gaat een dubieuze debiteur vrolijk op de 4e en 5e herinnering zitten wachten.

Houd in gedachten dat de vakantie nu in de weg kan zitten. Misschien is de koper gewoon zes weken van huis, dus niet meteen in paniek raken.

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

8
De reden waarom ik niet met Klarna in zee wil, is omdat ik toch op internet veel mensen niet echt te spreken zijn over Klarna. Trouwens over ieder bedrijf valt natuurlijk wel wat te lezen...

Maar Ben nu al een aantal keer door ze gebeld, en heb gewoon na die gesprekken geen fijne gevoelens zeg maar, te pusherig etc...

Als ik met een bedrijf in zee wil gaan moet ik na het eerste gesprek wel een fijn gevoel er over hebben, heb ik dat niet jammer dan ...
Muurstickers & Sjablonen

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

9
Fleur, doe jij op dit moment al een risico analyze voordat je een bestelling uitleverd? Hierdoor kun je al een groot gedeelte fraudegevoelige consumenten/bedrijven eruit vissen. Mocht de klant dan nog steeds niet betalen, dan is een incassobureau inderdaad een goede optie zoals Ward zei. Let er wel op dat je een ingebrekestelling stuurt.
Achteraf betalen voor webwinkels via Billink.nl

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

11
TiaID schreef:De reden waarom ik niet met Klarna in zee wil, is omdat ik toch op internet veel mensen niet echt te spreken zijn over Klarna. Trouwens over ieder bedrijf valt natuurlijk wel wat te lezen..
Toen Klarna net nieuw was in Nederland waren wij al vrij snel aangesloten. Toen werkte het nog niet helemaal vlekkeloos. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat, en er weinig tot geen problemen zijn.

We hadden in het begin nog wel eens last van een foute 1e kredietcheck waardoor we een dag later alsnog van Klarna te horen kregen dat de bestelling na een tweede check toch niet verzonden mocht worden. Nu is dat al een tijd niet meer gebeurd en ben ik best tevreden met deze manier van betalen, en onze klanten trouwens ook.

Ik denk dat alle slechte ervaringen met Klarna van midden-eind 2010 zijn, toen was het inderdaad wat minder.

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

12
@ laptopplus Ja, ik deed dat op eigen risico , misschien was ik een beetje te naief :|

@Ward, is misschien wel een goed idee en vakantie kan er natuurlijk ook tussen zitten, maar de klant wist toch op voorhand dat zij binnen een bepaalde tijd moest betalen, had ze dan even snel kunnen doen, niet ?
'k heb de klant telefonisch proberen te bereiken ...ook niet gelukt.

@Pepijn Hoe doe ik dat dan een risico analyze ?? :o

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

14
Ik had ooit een bestelling opgestuurd die handmatig overgeboekt moest worden.
Twee dagen na de verzending kwam ik er ineens achter dat die klant nog niet betaald had(ja hallo dombo, kon mezelf wel voor de kop slaan)
Per post heb ik toen een nette vriendelijke factuur na gestuurd.

En wat denk je??? Tot mijn grote vreugde er werd netjes betaald, pffffffffff wat een geluk!

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

16
@fleurtje

Een risico check kun je op verschillende manieren doen. Je kunt dit zelf (handmatig) doen, bijvoorbeeld door in google maps streetview te bekijken wat voor wijk het is. Wat voor huis is het (koop/huur) (WOZ waarde) en zijn er op google rare resultaten op dit adres gevonden (bijvoorbeeld kalchten). Ook kun je kijken naar de naam van de consument, is deze te vinden op internet (facebook, linkedin), klopt de naam met het opgegeven adres of telefoonnummer(nummerzoeker.com), Dit zijn enkele parameters die je zelf kunt uitvoeren (wel tijdsintesief) om een inschatting te maken hoe krediet waardig een consument is.

Ik werk zelf bij Billink.nl (een achteraf betaal module voor internet aankopen) en ben daar verantwoordelijk voor de krediet check en automatisering. Wij bieden een real live check aan die direct een advies geeft over kredietwaardigheid van een consument en/of bedrijf (zodat je dit zelf niet hoeft te doen). De parameters die ik hierboven beschrijf zijn enkele die je handmatig kunt checken, wij maken echter naast deze parameters ook nog gebruik van een hoop andere parameters. Deze data kun je vaak niet zelf opzoeken op internet, daarvoor moet je beschikken over financiele consumenten data, bijvoorbeeld over negatief betalingsgedrag in het verleden. Als je het leuk vind kunnen we hier een keer over bellen/mailen en kan ik je wat meer uitleggen over onze kredietcheck?
Achteraf betalen voor webwinkels via Billink.nl

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

20
rudyhoff schreef:Er is nog een vrij nieuw bedrijf die dit aanbied, Cashper. Ik heb gesproken met ze en ze waren vrij goedkoop. Echter moet er altijd een dag tussen bestellen en verzenden zitten zodat de kredietcheck kan worden uitgevoerd. Om die reden zijn wij niet met hun verder gegaan.

Zelf zitten we nu bij Klarna en dat bevalt vrij goed. Wat is de reden dat je hier geen zaken mee wilt doen?
Beste Rudyhoff,
Ik ben werkzaam bij Cashper. Bij Cashper hoeft er geen dag tussen te zitten. De kredietcheck wordt real time uitgevoerd waardoor het mogelijk is om direct te verzenden.

Vriendelijke groeten,
Het Cashper team.

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

21
Hai

Voor de shops die werken met AfterPay; merken jullie verschil in omzet en aantal bestellingen? Ik heb zojuist een tarievenplan ontvangen van AfterPay. Mijn gevoel zegt; doen! maar ik wil wel een vooruitgang hierin boeken. Al denk ik zelf dat die er best zal zijn.

Maar ben toch erg benieuwd!

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

23
priscilla schreef:Beste Rudyhoff,
Ik ben werkzaam bij Cashper. Bij Cashper hoeft er geen dag tussen te zitten. De kredietcheck wordt real time uitgevoerd waardoor het mogelijk is om direct te verzenden.

Vriendelijke groeten,
Het Cashper team.
Dat is heel vreemd want ik heb meerdere malen met een van uw medewerkers gesproken over de werkwijze van Cashper. Het kwam er op uit dat we een bestelling niet dezelfde dag konden verzenden omdat het akkoord altijd een dag later zou komen. Dat is ook de enige reden geweest om geen samenwerking te starten. Jammer. Is dit sinds kort aangepast of ben ik gewoon verkeerd voorgelicht?

Ik zal zelf nog contact opnemen met de persoon waar ik destijds mee gesproken heb om een en ander nogmaals door te spreken. Het tarief was namelijk wel goed.

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

24
De klein kinders hebben dit ook overwogen bij, ik dacht 2 aanbieders
Na informatie en een gesprek kwam het op neer dat het niet mogelijk was om 6 maanden te proberen om te kijken of het bevalt en hoeveel mensen er gebruik van maken.
Kort en bot was het antwoordt, contract van minimaal 1 jaar.
Dan gewoon niet want baas in eigen bedrijf, zeg ik altijd.

Weet niet wie het schreef,
het is inderdaad een 'ouwe trucje' om vertrouwen te winnen bij de klant
door achteraf betalen aan te bieden of 10 jaar garantie of 6 maanden niet goed geld terug ;) ( lees eerst de speciale voorwaarden )
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

26
eentje schreef:Dan moeten de kleinkinders eens om tafel met Klarna... was daar altijd wel mogelijk om het per maand te bekijken. (en met een beetje onderhandelen ook iets aan de tarieven doen)
Dat is een goeie tip, ik zal het morgen doorgeven.
Denk dat met achteraf betalen, de kids meer klanten winnen dan met ideal.
( sorry in-koppertje )

Tips stel ik altijd op prijs ;)

Hartelijk bedankt.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Achteraf betalen wie heeft waar goede ervaringen mee..

27
opabert schreef:
eentje schreef:Dan moeten de kleinkinders eens om tafel met Klarna... was daar altijd wel mogelijk om het per maand te bekijken. (en met een beetje onderhandelen ook iets aan de tarieven doen)
Dat is een goeie tip, ik zal het morgen doorgeven.
Denk dat met achteraf betalen, de kids meer klanten winnen dan met ideal.
( sorry in-koppertje )

Tips stel ik altijd op prijs ;)

Hartelijk bedankt.
En bij Klarna kunnen de klanten dan weer betalen met iDEAL :lol: