Re: 06 nummer

2
Ligt eraan wat voor webwinkel je hebt. Verkoop je hobbymatig producten en doe je jezelf ook niet als groot bedrijf voor, bijvoorbeeld bij zelfgemaakte sieraden of iets dergelijks, dan vind ik het wel kunnen.

Ben je een "echt bedrijf" dan staat een 06 nummer niet zo professioneel. Komt over als een zolderkamer bedrijfje. Als oplossing kan je dan bij vodafone een vast op mobiel abonnement nemen waarmee je zoals de naam al zegt een vast nummer zonder extra kosten laat doorschakelen naar je mobiel.

Re: 06 nummer

3
Een vast telefoonnummer is beter, maar zo heel zwart-wit is het nu ook weer niet. Het hangt ervan af hoe je het brengt.

Puur zwart is alleen een e-mailadres en (prepaid) 06-nummer noemen. Dan krijg je een compleet anonieme webwinkel en dat is slecht voor het vertrouwen van kopers. Nog een gradatie erger zijn de webwinkels die zich verstoppen achter een contactformulier.

Als je echter een duidelijk vestigingsadres noemt inclusief KvK-nummer en btw-nummer, dan is een 06-nummer niet zomaar slecht. Dan hangt het vooral af van hoe je het brengt: "U kunt onze directeur Wouterjan altijd rechtstreeks bereiken op 06-..." is niet per se verkeerd.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

4
Ik ga mee met Rudy. Meestal ben ik direct weg op een webshop waar een 06 nummer staat als het een product betreft wat op vele andere webshops gevonden kan worden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 06 nummer

5
Onzin!
Ik heb een speciale 06 webmobiel, zodat ik de klant overal en altijd te woord kan staan, ook als ik zelf inkopen ben doen! (waarop een klant heel spontaan reageerde die me toen belde: vooral doorgaan hoor met mooie inkopen doen, dat doe je goed!!)....
Soms kan ik de problemen en of vragen niet direct oplossen maar breng de klant wel vaak op de goede weg en of maak er meteen werk van als ik thuis kom.

Ik zit gewoon in ons huis met de winkel(nee niet op de zolder)!!bedrijf aan/in huis dus
Ik heb een privé vast nummer maar vind het onproffecioneel als mijn kinderen zouden oppakken voor een zakelijk webwinkel gesprek...mamaaaaaaaaa telefoon voor jou, iemand voor de winkel!!!
dat is proffecioneel???

Ik bel gratis naar vaste nummer, ik stel ook vaak voor om even terug te bellen om die reden.

Klanten sturen ook heel vaak hun 06 nummer tijdens het invullen van het bestel formulier, moet ik die klanten ook maar gaan dumpen omdat ze hun vaste nummer niet geven???

en grote onzin dat je weg gaat op ee website met een mobiel nummer, en wel besteld bij een vast nummer, ik zou dan toch maar eerst even bellen naar dat vaste nummer, want wie zegt dat dat klopt??? en of dat daar wel opgepakt wordt?? erg kortzichtig!!!
Met een 06 heb je juist iemand nog sneller aan de lijn, en als er een kvk staat en adres ect en alles klopt waarom zou je dan een 06 ineens gaan wantrouwen???

Maar een vast nummer (zoals Ward aangeeft) die doorverwijst is mischien wel een goed idee...
mits het inderdaad geen extra kosten met zich mee brengt voor de klant!

Re: 06 nummer

6
Ben het wel eens met Moncherry. Al hebben wij wel een vaste die we hebben doorgeschakeld naar de 06. Hebben geen kids :p

Maar vind het ook onzin om weg te klikken als er alleen een 06 staat.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: 06 nummer

7
Oke ik denk dat ik dan hiervoor kies.

Koop een prepaid telefoon van 18 euro. En ga die gebruiken voor de webshop. En inderdaad het brengen als de eigenaar bellen. Voordeel daarvan is dat je met zo'n goedkope veel langer doet qua opladen enzo dan mijn huidige telefoon. En het gescheiden is. Dus ik weet dat als die telefoon gaat het voor de webshop is.

Re: 06 nummer

8
Het gaat om het totaalplaatje: klopt dat?

Persoonlijk haak ik altijd af bij een stockfoto van drie fotomodellen die zogenaamd vrolijk de telefoon zitten aan te nemen, zelfs als dat een gratis servicenummer is. Je kunt dan namelijk gewoon ruiken: dit is in scène gezet. Dan liever een hard werkende ondernemer die persoonlijk de telefoon aanneemt. Zoals gezegd, zo heel verkeerd is een direct 06-nummer heus niet.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

9
Ik heb er wel een goed toestel voor, want als je vervolgens geen vol bereik hebt heeft het nog geen zin. En bij die goedkope dingen wil het daaraan nog wel eens ontbreken.

Het is eigenlijk wel bedrog he een vast nummer laten doorverbinden naar een 06 :roll:
Zou dan toch het 06 nr er onder zetten

Een tweede reden voor mij is waarom ik niet mijn vast nr in de winkel heb staan.
Dat als ik aan het eten ben, en of zit een spannende film te kijken of heb visiste s'avonds, ik geen telefoontjes voor de webwinkel wil hebben. Privé is privé...en wat moet ik dan achter de bank springen als de telefoon gaat en net doen als of ik niet thuis ben? Heb ik s'avonds wel zin tijd in zulke telefoontjes via mijn 06 dan is dat op dat moment mijn keus.
Of moet ik dan de film op pauze zetten en tegen de klant zeggen, wil u morgen op kantoor uren terug bellen?

Voor mij is het idiaal een mob winkel telefoon, ter vervanging van een zakelijk vast nummer!

Re: 06 nummer

10
Zelf heb ik goede ervaringen met XOIP. Daar een internetnummer aanvragen die je kan laten schakelen naar verschillende nummers.

Voor één klant zo ingesteld dat het eerst in het ene filiaal afgaat, als daar na 30 seconden niet opgenomen word gaat het naar een tweede filiaal en daarna naar een mobiele telefoon.

Maar je zou het ook direct kunnen laten doorschakelen naar een mobiele telefoon.
Want ook al gebruik ik zelf ook alleen mijn mobiel nummer betrap ik mij er op dat ik er wel op let als ik zelf online inkoop.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: 06 nummer

11
Even als voorbeeld. Wat vind je ervan als bij een website als bol.com een 06 nummer staat. Dat is toch vreemd? Het doet dan wellicht voor sommige niet af aan de betrouwbaarheid, maar het voegt ook zeker niets toe.

Het wordt door sommigen hier verdedigd alsof het heel normaal is maar ik blijf vinden dat alleen een 06 nummer niet professioneel over komt. Je kan het wel als extra nummer erbij zetten indien het vaste nummer niet wordt opgenomen, voor het geval je de inkopen aan het doen bent bijvoorbeeld.

De algemene indruk bij webwinkels met alleen een 06 nummer is gewoon dat het hobby winkels zijn zonder personeel wat dagelijks op kantoor zit en met het bedrijf bezig is. Niets mis mee natuurlijk, begrijp mij niet verkeerd. Juist de kleine webwinkels winnen vaak op de service, maar het feit blijft dat je deze indruk niet ontkomt met alleen een 06 nummer op je site.

Re: 06 nummer

12
Nou zou ik daarop dus zeg maar gekeurd kunnen worden of beter gezegd afgekeurd!!
En dat door een webwinkel keurmerk, die ik vervolgens telefonisch helemaal niet kan bereiken: http://www.keurmerk.info/Home/Contact


:roll:

Ik ben maar een hobby webwinkelaartje :lol:
Voor mijn gevoel doe ik het goed genoeg voor een zolderkamertjes(rangs) webwinkeltje..
Maar ach wie weet hoe goed het in de toekomst groeit,.....en wie weet ook niet met een volgende recessie op komst...

Re: 06 nummer

15
moncherry schreef: Soms kan ik de problemen en of vragen niet direct oplossen maar breng de klant wel vaak op de goede weg en of maak er meteen werk van als ik thuis kom.
De hobbywinkels daargelaten, als "echt" bedrijf hoor je gewoon minimaal van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar te zijn op een vast nummer.
moncherry schreef:Klanten sturen ook heel vaak hun 06 nummer tijdens het invullen van het bestel formulier, moet ik die klanten ook maar gaan dumpen omdat ze hun vaste nummer niet geven???
Onzinnig antwoord, een klant is een klant en kan wat mij betreft zelfs een nummer opgeven van een postduif. Snap niet goed waarom je zoiets naar boven brengt :)
moncherry schreef:en grote onzin dat je weg gaat op ee website met een mobiel nummer, en wel besteld bij een vast nummer, ik zou dan toch maar eerst even bellen naar dat vaste nummer, want wie zegt dat dat klopt??? en of dat daar wel opgepakt wordt??
Niet kortzichtig maar ik doe liever zaken met een bedrijf die een echt telefoonnummer heeft en waar ze ook fulltime met het bedrijf bezig zijn. Uiteraard is dat geen garantie.

Ik ben zelf onlangs nog voor € 870,- de boot in gegaan bij een bedrijf dat wel een vast nummer had maar na betaling niet thuis gaf. Desondanks blijft mijn gevoel toch dat klanten (dus niet alleen ik, waar je nu zo over valt) graag een "echt" nummer zien en niet een 06 nummer wat de volgende dag al weer verdwenen kan zijn.

Re: 06 nummer

16
frafra schreef:
moncherry schreef:Klanten sturen ook heel vaak hun 06 nummer tijdens het invullen van het bestel formulier, moet ik die klanten ook maar gaan dumpen omdat ze hun vaste nummer niet geven???
Onzinnig antwoord, een klant is een klant en kan wat mij betreft zelfs een nummer opgeven van een postduif. Snap niet goed waarom je zoiets naar boven brengt :)
Ik heb zelfs liever dat al mijn klanten een 06 nummer opgeven. Als ik een vraag heb over de bestelling, adresgegevens incompleet of iets dergelijks, dan krijg ik de klant sneller aan de lijn met een mobiel nummer. Niet iedereen zit de hele dag thuis naast zijn telefoon.

Re: 06 nummer

17
Dat er bedrijven zijn die de boel belazeren is natuurlijk een feit, al dan niet met een 06 of vast nummer! Wel of geen kvk, wel of geen webwinkel keurmerk, ect...noem maar op..

Ik verkoop met zeer lage bedragen, hooguit 50euro(als ik geluk heb)....
Maar goed we zitten natuurlijk niet aan een roulette tafel te gokken als we inkopen willen doen.
Ook met mijn 06 nummer hebben toch veel mensen vertrouwen in mij, want ik krijg dagelijks bestellingen. Ik weet niet of het iets uit maakt dat ik lage bedragen heb in de winkel.
Als ik iets voor 800,- zou aanschaffen bestel ik inderdaad ook niet als een kipzonder kop in het wilde weg...

Re: 06 nummer

18
Ik zit bij Vodafone en die hebben daarvoor Vast-op-mobiel.

Je krijgt hiervoor een vast nummer in je eigen regio (factuur adres is leidend) wat doorgeschakeld word naar je mobiel van Vodafone. Indien je meerdere mobiele nummers hebt kun je dit doorschakelen zelf beheren.

Zolang je in Nederland zit zijn er geen kosten aan verbonden, dus als jouw klant een uur belt met je dan kost je dit niets. Ben je in het buitenland dan betaal je uiteraard de eventuele roaming kosten van je gsmabonnement.

Een faxnummer is ook mogelijk, deze word automatisch doorgezet naar een zelf aan te geven mailadres. Faxen komen dan als bijlage binnen via de mail.

Toen dit product op de markt kwam heb ik gelijk enkele nummers vast laten leggen en omdat ik de eerste in mijn regio was heb ik enkele mooie nummers gekregen wat in mijn ogen weer professioneel overkomt.
http://www.Mkbconnect.net | Connecting Business with People

Re: 06 nummer

21
Ik vind het ook onzin dat er weggeklikt wordt als er een 06 nummer staat.
Ik heb zowel een webwinkel als een stenen winkel en heb voor de zaak alleen een mobiel nummer. Dat brengt vele voordelen met zich mee.
Zo hangt er een briefje bij mij op de deur dat als ze, buiten de openingstijden, voor een dichte deur staan en dringend iets nodig hebben, ze altijd kunnen bellen. Dan komen we direct naar de winkel.

Laatst een klant gehad die op concours (wedstrijd) was gegaan op zaterdag. Ze komt terug bij haar veewagen en haar zadel + hoofdstel zijn uit haar veewagen gestolen. Echter moest ze de volgende dag weer op concours. Je kan niet starten zonder zadel en hoofdstel.
Eerst heeft ze een concurrent van ons gebeld (die een vast nummer heeft), maar omdat het zaterdagavond was en daarom niemand aanwezig in de winkel, werd er niet opgenomen.
Daarna heeft ze ons gebeld op het 06 nummer (die ik altijd mee naar huis neem) en binnen een uur had ik op zaterdagavond een € 1800,- klant binnen gehaald. Met dank aan mijn 06 nummer.

En dit gebeurd werkelijk heel vaak buiten onze openingstijden.

Zo ook laatst iemand waarvan op zondag de paarden door het draad waren gelopen en hij bij ons terecht kon omdat ik dus wél de telefoon opnam.

En ze komen bij ons terug en gaan niet meer naar de concurrent.

Hetzelfde met de webwinkel.
Iemand plaatste laatst (in de avond) een bestelling waar iets fout was gegaan met een artikel. Ze had de verkeerde maat besteld. Die mevrouw was daardoor best in paniek.
Ze belde naar ons 06 nummer waarna ze mij direct aan de telefoon kreeg. De fout werd meteen hersteld en mevrouw was zeer te spreken over onze service.
Weer een klant bij de concurrent weggehaald en inmiddels al meerdere bestellingen van haar binnen gekregen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Klanten weten dat je met een 06 nummer altijd en overal bereikbaar bent en daarvan onderscheid je je van de rest. Het is gewoon een extra service.
En dát is waarom veel klanten naar ons toekomen. Door net dat beetje extra service dat we bieden.

En wat is irritanter als een vast nummer waar niet opgenomen wordt?

Heel veel huishoudens hebben tegenwoordig geen vast nummer meer, maar alleen mobiele telefoons. Van vast naar mobiel en van mobiel naar vast is duurder dan van vast naar vast of van mobiel naar mobiel.
9 van de 10 klanten die ons bellen, bellen met hun mobiel. Dus zijn ze nog goedkoper uit dan dat ze naar een vast nummer moeten bellen.


Dus ik vind het echt raar als mensen van een website weg zouden klikken omdat er een 06 nummer staat. Er staan toch verder adres gegevens, openingstijden en kvk nummer op.
http://www.horsetopshop.nl

Re: 06 nummer

22
HorseTopShop, het gaat niet pur sec om of t een 06 nummer is of niet, het gaat om het totaal plaatje.

Dat jij een 06 hebt maakt niks uit, men staat voor je winkel of kan naar de winkel toe als het niet goed zou zijn, en dat is wat het vertrouwen bij jou geeft. Hoe lelijk je webshop ook is, hoe onbetrouwbaar je webshop er ook uit ziet, het is (meestal) niet één-op-één te vergelijken omdat jij een stenen winkel hebt.

Waar het mis is/gaat, is bij de webshopjes waar álleen een 06 wordt vermeld en verder niks. Geen kvk/btw nummer, geen adres helemaal niks. Bij DAT soort shops moet je uitkijken als er een 06 nummer staat.

En, ja het klopt, ik merk het in de feedback ook wel eens op als er alleen een 06 vermeld staat, maar dat komt dan vaak meer door het beeld wat ik me bij die webshop vorm. Er is dan dus meer mis met het totaalplaatje dan dat er wat mis is met het tel nummer.

Re: 06 nummer

23
Ik heb bewust gekozen voor een vaste lijn. Niet alleen voor de uitstraling maar ook omdat ik op de meest idiote tijden werd gebeld.

Mijn vaste lijn is van een voip provider met telefooncentrale. Voor elk tijdstip kan ik instellen wat er moet gebeuren zoals na x keer overgaan naar mobiel of naar x keer overgaan op voicemail. Ik heb gekozen voor een telefoonnummer met lokaal netnummer omdat mobiele bellers vaak veel betalen voor de 084 of 088 servicenummers.
https://www.firemultimedia.nl

Re: 06 nummer

24
Hier een vaste lijn en dus ook een vast nummer op de site

Heb alle shops naar 1 06 doorgelinked staan 's-avonds en in het weekend.

Daarbij een abbo op greetinq waarmee ik verschillende voicemailberichten heb voor de verschillende shops en voor mezelf privé voor als ik echt niet bereikbaar wil zijn.
Werkt geweldig
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

Re: 06 nummer

25
HorseTopShop schreef:Dus ik vind het echt raar als mensen van een website weg zouden klikken omdat er een 06 nummer staat. Er staan toch verder adres gegevens, openingstijden en kvk nummer op.

Inderdaad. Deze webwinkel in goud heeft drie 06 nummers prominent op de voorpagina, als stukje service voor de klant. 06 nummer is dus prima, het ligt er vooral aan hoe je het brengt. https://www.amsterdamgold.nl/
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: 06 nummer

26
tijn22 schreef:Deze webwinkel in goud heeft drie 06 nummers prominent op de voorpagina, als stukje service voor de klant. 06 nummer is dus prima, het ligt er vooral aan hoe je het brengt. https://www.amsterdamgold.nl/
Die 06 nummers zijn alleen beschikbaar voor orders boven de 50.000 euro, ja dan mogen ze mij ook wel wakker bellen :lol:
Voor het overige staat er gewoon een 020 nummer er direct onder.

Re: 06 nummer

27
tijn22 schreef: Inderdaad. Deze webwinkel in goud heeft drie 06 nummers prominent op de voorpagina, als stukje service voor de klant. 06 nummer is dus prima, het ligt er vooral aan hoe je het brengt. https://www.amsterdamgold.nl/
Vind je zelf dat je een goed voorbeeld gegeven hebt? Voor orders vanaf 50.000 euro mag je 1 van de drie bellen.. En dan is het nog maar de vraag of dit een marketing actie is en je wel daadwerkelijk met een 06 belt, ipv. een (marketing) kantoor.

De gemiddelde webwinkel met 06 die heeft niet eens de naam van de ondernemer er bij staan, alleen een url en een 06 prepaid nummer..

Je kan het stom vinden dat men weg zou klikken vanwege een 06 nummer, maar dat veranderd de feiten niet; Men klikt nog steeds weg.

Ikzelf klik zelfs bij 085 en 088 (voip doorverbind) nummers weg omdat ik dan niet weet naar wat of wie ik eigenlijk bel. Maar een gemiddeld iemand weet niet dat een 085 nummer eigenlijk een doorverbind nummer is, dus zou je dat op zich als alternatief kunnen gebruiken.

Re: 06 nummer

28
Wouter Hol schreef:Ikzelf klik zelfs bij 085 en 088 (voip doorverbind) nummers weg omdat ik dan niet weet naar wat of wie ik eigenlijk bel. Maar een gemiddeld iemand weet niet dat een 085 nummer eigenlijk een doorverbind nummer is, dus zou je dat op zich als alternatief kunnen gebruiken.
Dat heb ik bij sites die 06-nummers gaan herschrijven. Dan wordt 06-12345678:

(061) 234 56 78 of (0612) 34 56 78

Dit is geen boerenslimheid maar boerenbedrog en dat alleen al is voldoende reden om af te haken. Weg vertrouwen? Dan wegklikken.

Re: 06 nummer

29
06 nummers herschrijven is inderdaad nog erger dan er 1 gebruiken.

Houdt het gewoon bij een vaste lijn of des noods een VOIP lijn met een 085 of 088 lijn :)

Re: 06 nummer

30
Of een VOIP nummer met je eigen netnummer. Je bent niet gebonden aan de landelijke nummers. Kost bijna niks aan vaste kosten en dit kan je zelfs 's avonds of in het weekend nog gemakkelijk doorzetten naar je mobiel als dat nodig mocht zijn.