wel kvk geen btw verplichting

1
beste allemaal,

wie kan mij hierbij helpen?

Ik ben bezig om op een professionele manier een website op te zetten om zowel brievenbus als pakketpost goedkoop te kunnen verzenden dmv guldenpostzegels.

Nu zit er op postzegels geen BTW.
Ik wil wel een kvk aanvragen maar hoe werkt het dan met de BTW aangifte?

Ik lees graag wat jullie hier van vinden.

Vriendelijke Groet,

Samantha

Re: wel kvk geen btw verplichting

2
Op de "inkoop" betaal je dan inderdaad geen BTW maar aan jouw klanten bereken je wel BTW.
Ontvangen BTW minus betaalde BTW (andere inkoop etc) = het bedrag wat de belastingdienst graag van je ontvangt elk kwartaal :)

Re: wel kvk geen btw verplichting

4
verder moet je niet vergeten dat je als bedrijf altijd zelf ook kosten maakt. inderdaad op de inkoop van de zegels hoeft geen BTW te zitten, afhankelijk van je inkoopkanaal, maar op bijvoorbeeld de enveloppen die je inkoopt ten behoeve van het verzenden van je producten zit wel BTW. Vergeet niet al deze bijkomstige kosten op te geven elk kwartaal.
Bogaerts
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: wel kvk geen btw verplichting

7
Ook niet.

Als je enveloppen koopt en er zit BTW op dan kan je die BTW weer terug vragen bij je aangifte. Per saldo gebeurd daar dus niets.

Als je enveloppen verkoopt met BTW dan dien je de BTW die je daar op ontvangt weer afdragen aan de fiscus.
Per saldo gebeurd daar dus ook niets.

Feitelijk zijn het dus geen uitgaven of kosten, zolang je de ontvangen BTW maar niet uitgeeft aan iets anders..

Re: wel kvk geen btw verplichting

8
Bij de aangifte omzetbelasting vul je onder "1e Leveringen/diensten belast met 0% of niet bij u belast" het bedrag aan postzegels wat je verkoopt. Bij de toelichting staat overigens "Leveringen van goederen en diensten die onder een vrijstelling vallen, hoeft u niet aan te geven", dus wellicht hoef je het helemaal niet in te vullen? Navragen bij de belastingdienst is misschien een idee als je het zeker wilt weten.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento

Re: wel kvk geen btw verplichting

9
samantha schreef:Ik ben bezig om op een professionele manier een website op te zetten om zowel brievenbus als pakketpost goedkoop te kunnen verzenden dmv guldenpostzegels.
Samantha, volgens mij vond ik je spam afgelopen woensdag in een van onze mailboxen.
Samantha Z•••• schreef:Beste,
wilt u ook besparen op de verzendkosten?

Dat kan, ik informeer u graag!
Verzending door TNT, zowel brievenbus als pakketpost.

Vriendelijke Groet,

Samantha Z••••
Niet meer doen, want dat is niet "op een professionele manier" maar gewoon strafbaar. En gebruik alsjeblieft geen @hotmail.com e-mailadres, want dat maakt het alleen maar erger.

Indien gemist, dit is de bijbehorende homepage "op een professionele manier" waarover we het hier hebben:

http://stampies.websiteonline.nl/default.asp

Re: wel kvk geen btw verplichting

12
tijn22 schreef:Bij de aangifte omzetbelasting vul je onder "1e Leveringen/diensten belast met 0% of niet bij u belast" het bedrag aan postzegels wat je verkoopt. Bij de toelichting staat overigens "Leveringen van goederen en diensten die onder een vrijstelling vallen, hoeft u niet aan te geven", dus wellicht hoef je het helemaal niet in te vullen? Navragen bij de belastingdienst is misschien een idee als je het zeker wilt weten.
Onzin!
Doorverkoop van postzegels is alleen onbelast voor PostNL, omdat zij de door de overheid aangewezen partij zijn voor het verwerken van de post. Alle andere bedrijven dienen over de verkoop van postzegels BTW over te heffen!

EDIT: Samantha heeft een standje van mij gekregen.

Re: wel kvk geen btw verplichting

14
Wouter Hol schreef:Onzin!
Doorverkoop van postzegels is alleen onbelast voor PostNL, omdat zij de door de overheid aangewezen partij zijn voor het verwerken van de post. Alle andere bedrijven dienen over de verkoop van postzegels BTW over te heffen!
Is dat zo? Waarom zijn de postzegels bij Albert Heijn dan niet 6% of 19% duurder?

Re: wel kvk geen btw verplichting

15
Eigenlijk verlenen die alleen een service voor PostNl. De postzegels die je daar koopt kun je dus meer beschouwen als direct bij PostNl kopen. Zeker nu na het sluiten van veel postkantoren zijn de balies bij supermarkten en dergelijke nu servicepunten (postagentschap) van PostNl geworden.
Ook is dit dus een reden waarom je postzegels niet echt overal kunt kopen, omdat PostNl daar zijn vinger in de pap moet hebben.

Strippenkaarten zijn bij de supermarkt ook niet duurder dan bij de vervoerders zelf, puur service in naam van.

Re: wel kvk geen btw verplichting

16
Wouter Hol schreef:Onzin!
Doorverkoop van postzegels is alleen onbelast voor PostNL, omdat zij de door de overheid aangewezen partij zijn voor het verwerken van de post. Alle andere bedrijven dienen over de verkoop van postzegels BTW over te heffen!

EDIT: Samantha heeft een standje van mij gekregen.
Ik vrees dat je gelijk hebt, moet wel zeggen dat het is een beetje een onduidelijk geval is zoals zoveel regels mbt de omzetbelasting. Vind het wel vreemd overigens, want een kaartenwinkel wat geen agentschap is verkoopt postzegels als service en zal hierover nooit btw heffen, met als gevolg dus dat de winkelier 19% over de 46 cent uit eigen zak zal afdragen.
Een bijzondere positie is weggelegd voor de boekhandels. Deze berekenen ook geen btw wanneer zij post-en pakketzegels verkopen. Dit is het gevolg van een speciale constructie; de boekhandel is een agentschap van TPG post. De postzegels worden op papier nooit ingekocht door de boekhandel en daardoor rechtstreeks uit naam van TPG Post.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento